Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@03:06:40 GMT

بررسی وضعیت آمایش سرزمینی در کمیسیون امور داخلی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۵۶۴

بررسی وضعیت آمایش سرزمینی در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی وضعیت آمایش سرزمینی در کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشکیل جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: امروز کمیسیون با حضور مسئولانی در سازمان مدیریت و معاونت‌های اقتصادی وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بحث آمایش سرزمین را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: سوال اصلی کمیسیون بر این بود که آیا آمایش سرزمینی در کشور محقق شده است یا خیر؟ و ما به دنبال این هستیم که بدانیم وضعیت آمایش سرزمینی در سطح ملی و استانی چگونه است.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس بحث و بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ در سطح استانی و ملی این است که رعایت اصول اساسی در ساختارها و پیشرفت و توسعه صورت نگرفته و مطالعه پژوهش محور در راستای آمایش سرزمینی آن طور که باید و شاید میسر نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید این خلأ موجود برطرف شود و یکی از مطالبات اصلی کمیسیون دنبال کردن سند ملی آمایش است که تا به امروز ابلاغ نشده است. ما به دنبال تحقق آمایش سرزمینی در راستای توسعه استان‌ها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون امور داخلی کشور آمایش سرزمینی آمایش سرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال

مرکز پژوهش‌های مجلس در این‌گزارش به بررسی وضعیت گردشگری داخلی از نظر دسترس‌پذیری، برای اقشار مختلف جامعه و ارائه بسته تقنینی پرداخت.

به گزارش هم‌میهن، در این‌گزارش آمده که با بررسی وضعیت آمار و ارقام شاخص‌های کمی‌وکیفی گردشگری داخلی، می‌توان به وجود مسئله جدی در امکان بهره‌مندی از مزایای گردشگری در بین دهک‌های متوسط و پایین و افراد معلول و سالمند جامعه پی برد.

به‌طوری‌که بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ازنظر کمیت (به‌جز ایام محدودیت‌های بیماری کرونا)، گردشگری داخلی در ایران رو به افزایش بوده است.

با وجود این، آمار‌ها نشان از کوچک‌شدن سهم سفر و تفریح از سبد هزینه خانواده‌های ایرانی دارد. کمیت سفر‌ها به‌دلیل عواملی، چون تکرار سفر خانوار‌های برخوردار یا افزایش سفر‌های اجباری بوده و این امر موجب توسعه کیفی این حوزه نشده است.

بررسی نسبت هزینه‌های تفریح و سرگرمی به هزینه کل در سبد مصرفی خانوار‌های شهری، نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته سهم هزینه‌های تفریح و سرگرمی با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده، به‌طوری‌که سهم هزینه‌های مربوط به تفریح و سفر از ۰/۷۱ درصد در سال ۱۳۹۰، به ۰/۳۸ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال
  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند در دستورکار امروز مجلس
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس