Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی در پاسخ به سوالی درباره ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه، به سرعت با ایران به توافق خواهد رسید، گفت: آقای ترامپ چهار سال فرصت داشت که با انتخاب یک مسیر درست، توافق شده و قانونی، دیپلماسی موفقی را با ایران آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نه تنها این کار را نکرد بلکه بدترین خطاهای آمریکا را در دهه‌های گذشته مرتکب شده است.

سخنگوی دولت افزود: حتی اگر ترامپ برای بار دوم انتخاب شود، تا وقتی به سیاست فشار بر ایران ادامه دهد، هیچ موفقیتی در رسیدن به توافق بدست نخواهد آورد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اظهار داشت: در صورت تداوم سیاست خصمانه علیه ملت ایران، آماده ایم که مقاومت حداکثری ایران را تا هر زمان که نیاز باشد، ادامه دهیم.

وی گفت: اگر ترامپ در مسیر جبران اشتباهات گذشته، جدی باشد از آن استقبال می‌کنیم، اما به نظر نمی‌رسد که ادعای اخیر او، هدفی فراتر از جلب رای در انتخابات داشته باشد.

ربیعی همچنین درباره ادعای یک افسر اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ادعای بی‌پایه دخالت ایران در انتخابات آمریکا، به منظور استفاده انتخاباتی از ایران‌هراسی است. همانگونه که بارها تکرار کرده‌ایم، جمهوری اسلامی ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در سیاست‌های حزبی در آمریکا ندارد و هیچ مزیتی در برتری یکی از دو حزب آمریکا بر دیگری نمی‌بیند.

ایران به هر اقدام تحریک‌آمیز آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد  

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای ارائه قطعنامه آمریکا به شورای امنیت برای تداوم تحریم تسلیحاتی ایران تصریح کرد: آمریکا به اعتراف رهبرانش از برجام خارج شده و تا زمان بازگشت کامل به آن و انجام تمامی تعهداتش، هیچ حقی چه در ارتباط با متن توافق و چه مرتبط با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در حمایت از آن ندارد.

سخنگوی دولت افزود: رژیم آمریکا به خوبی می‌داند که این تلاش مخرب، قانون گریزانه و بدخواهانه، به ناکامی فاجعه‌آمیز و منزوی کننده دیگری تبدیل خواهد شد و اصرار آمریکایی‌ها به تداوم این مسیر از پیش شکست خورده نمی‌تواند معنایی جز سماجت در برابر پذیرش واقعیت‌ها داشته باشد.

ربیعی اظهار داشت: واقعیت این است که جامعه بین‌المللی مصمم در پاسداری از قوانین، توافقات و مقررات حاکم میان کشورها و سدی بلند و غیرقابل عبور برای آمریکا در متزلزل کردن پایه‌های ثبات و امنیت جهانی است.

سخنگوی دولت ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد که سیاستگذاران گمراه در آمریکا حاضرند پافشاری به ناتوانی خود در درک حقایق بین المللی را تا جایی ادامه دهند که آمریکا و نحوه رهبری آن را بی‌اعتبارتر از همیشه کنند.  

ربیعی تاکید کرد: اقدام آمریکا قبل از اینکه تهدید ایران باشد، استفاده از ساز و کار شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تهدید این شورا و به سخره گرفتن ساز وکار چند جانبه گرایی است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد با استفاده از اهرم شورای امنیت علیه شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی و ساز و کارهای چندجانبه اقدام کند.

سخنگوی دولت ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده اثبات این موضوع است که کمترین مسامحه‌ای در ارائه پاسخی متناسب و قاطع به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی نشان نخواهد داد.

ربیعی تصریح کرد: هر نوع قطعنامه‌ای در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرقابل قبول بوده و به استهزا گرفتن قوانین بین‌المللی است.

ایران به ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان ادامه می‌دهد

ربیعی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره حوادث لبنان با بیان اینکه «منتظر بررسی های دولت لبنان و اعلام نتایج از سوی آن کشور هستیم» گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه کشورها می‌خواهد که از هرگونه دخالت فرصت‌طلبانه در تعیین سرنوشت لبنان خودداری کنند. به ویژه ریاکاری آمریکا در ادعای کمک به لبنان در حالی که حتی در این شرایط تاسف انگیز، حاضر به لغو تحریم‌های غیرانسانی خود نیست، مایه نگرانی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اطمینان داریم که ملت لبنان به شرط حفظ اتحاد و تکیه بر منابع و نیروهای داخلی، قادر به پشت سرگذاشتن این دوران سخت است.

ربیعی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت لبنان، به ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقلام مورد نیاز مردم آسیب دیده ادامه خواهد داد.

مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان قطعی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس گفت: بنابر نظر وزارت کشور، مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، پیشنهاد دولت انجام تبلیغات یک هفته‌ای به روش‌های غیرتجمعی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت  به خصوص استفاده از فضای مجازی است زیرا تجمعات در زمان تبلیغات قابل کنترل نیست.

سخنگوی دولت اضافه کرد: انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در خصوص سه حوزه تهران، آستانه اشرفیه و تفرش در سال ۱۴۰۰ و همراه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا برگزار می‌شود.

در همین زمینه:

ادعای روزنامه لبنانی درباره مذاکره بین ایران و امریکا | میانجگری آلمان میان تهران و واشنگتن واکنش تند یک نماینده به ادعای جدید ترامپ درباره توافق با ایران ظرف چهار هفته پیام آمریکا به ایران چه بود؟ کد خبر 539318 برچسب‌ها ایران و آمریکا دولت دوازدهم آمریکا - دونالد ترامپ علی ربیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دولت دوازدهم آمریکا دونالد ترامپ علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

به گزارش قدس آنلاین، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام(توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.

ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • فیلم| واکنش افسر بازنشسته سیا به پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد