Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:24:24 GMT

کلاهبرداری جدید با ترفند فروش ماسک اما با لینک جعلی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۵۹۵

کلاهبرداری جدید با ترفند فروش ماسک اما با لینک جعلی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر در تشریح این خبر گفت: یکی از اقلام و کالاهای بهداشتی که در این ایام خاص و به جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا ویروس، مورد نیاز ضروری مردم است  ماسک‌های استاندارد، با کیفیت و با قیمت مناسب است.
وی اضافه کرد: اخیراً از طریق سامانه مؤسسه دانش‌بنیان، برکت از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در آدرس اینترنتی hastinja.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com ، ماسک‌های سه لایه با قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌شود. 
سرهنگ قاسمی بیان داشت: خریداران با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور و وارد کردن اطلاعاتی نظیر نام استان، شهر محل سکونت و کدملی و شماره همراه خود می‌توانند نزدیکترین محل توزیع به محل زندگی خود که در سامانه تعریف شده به‌همراه زمان توزیع را انتخاب و در ادامه به درگاه اینترنتی هدایت که با پرداخت وجه مورد نظر، سفارش آنها ثبت و در تاریخ و محل یاد شده نیز بصورت حضوری مراجعه و ماسک‌های سفارش داده را پس از احراز هویت، تحویل بگیرند. 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: در همین خصوص گزارشاتی واصل شده که عده‌ای مجرم سایبری با طراحی لینک‌های جعلی مشابه و ارائه آدرس‌های غیرواقعی جهت توزیع ماسک، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌ کنند.
سرهنگ قاسمی هشدار داد: کلاه‌برداران سایبری نیز از عدم آگاهی بسیاری از کاربران استفاده کرده و با شگردهای جدید سعی بر فریب کاربران و سرقت اطلاعات حساب بانکی آن داشته و در جدیدترین شیوه‌های کلاه‌برداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی در این خصوص اقدام می‌کنند.
این مقام انتظامی توصیه کرد: صرفاً از طریق آدرس‌های اینترنتی که از طریق سایت رسمی سازمان یا ارگان متولی یا از طریق رسانه‌های معتبر مثل صداوسیما تبلیغ می‌گردد اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز خود کنند.
وی تأکید کرد: حتماً از رمزهای دوم پویا و یکبار مصرف برای پرداخت وجوه مورد توافق استفاده کرده و از بازکردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و معمولاً از منابع نامعتبر منتشر میشود تحت هر عنوانی، خودداری شود تا مجرمان سایبری به محتویات و اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نکنند.
این مقام مسئول از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز پروتکل امنیتی https دقت لازم را داشته باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناسی و یا نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.
 

متهم نوه شاکی از آب در آمد

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از کشف یک پرونده برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان شهرستان طبس خبر داد و گفت : متهم نوه شاکی از آب در آمد.
سرهنگ محمدپور اظهار داشت: با مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان طبس مبنی بر اینکه مدتی است از حساب وی مبالغی توسط شخصی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا طبس مشخص شد مبالغ در قالب خرید شارژ به صورت اینترنتی از حساب شاکی برداشت شده است.
سرهنگ محمدپور تصریح کرد: با پیگیری کارشناسان این پلیس متهم که دختر خانمی جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه پس از حضور  پلیس فتا مشخص شد نوه شاکی بوده و به جرم خود اقرار کرد و بیان داشت از سال ۹۶ که مشخصات کارت پدربزرگ خود را دراختیار داشته از آن فقط برای خرید شارژ استفاده می‌کرده است.
این مقام انتظامی گفت: با توجه به اینکه متهمه نوه شاکی بوده، وی از شکایت خود صرف نظر و رضایت خود را اعلام داشته است و پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شده است.

برداشت میلیونی از حساب پدرخوانده به صورت غیر مجاز

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری فردی که از کارت بانکی پدرخوانده خود برداشت‌های میلیونی کرده بود، خبر داد و گفت: شهروندان با دقت و هوشیاری در حفظ و نگهداری از کارت بانکی و رمز آن، از بسیاری از برداشت‌های غیر مجاز در امان خواهند بود
سرهنگ شاهین حسنوند افزود : شخصی با در دست داشتن مرجوعه‌ی قضایی به این پلیس مراجعه و اظهارکرد فرد ناشناسی با داشتن رمز کارت بانکی اینجانب مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال از حسابم به صورت غیرمجاز برداشت کرده و چندین مرتبه نیز به صورت اینترنتی خرید کرده است که از پلیس فتا تقاضای رسیدگی دارم.  
وی افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده اولیه تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت. با انجام تحقیقات فنی توسط کارشناسان این پلیس، و ردگیری مبالغ برداشت شده در نهایت پس از بررسی شواهد و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده و عامل برداشت غیرمجاز مشخص شد و در ادامه محل سکونت وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. 
این مقام مسئول گفت: در ادامه متهم به این پلیس احضار شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. متهم که جوانی ۳۰ ساله بود، در ابتدا بزه انتسابی خود را نپذیرفت اما  در مواجهه با ادله و مستندات جرم، لب به اعتراف گشود.
سرهنگ شاهین حسنوند بیان کرد: متهم در اظهارات خود گفت شاکی پدر خوانده من است و همیشه به منزل ما می‌آمد؛ من نیز در موقعیتی مناسب و زمانی که وی در خواب بود، کارت بانکی‌اش را برداشته و اقدام به برداشت از حسابش می‌کردم و پس از آن پیامک‌های بانکی مربوط به تراکنش‌ها را از گوشی موبایلش حذف می‌کردم تا متوجه کسر مبالغ از حساب خود نشود.
رئیس پلیس فتا خوزستان به شهروندان هشدار داد: در حفظ و نگهداری کارت‌ بانکی و رمزعبور آن دقت کافی داشته باشید و به هیچ‌وجه آن را در اختیار دیگران قرار نداده و رمز آن را به افراد غیر قابل اعتماد نگویید. همچنین از رمزهای ساده و قابل حدس مانند سال تولد استفاده نکنید و به صورت دوره‌ای رمزها را تغییر دهید.
این مقام انتظامی افزود: متهم قبل از سرقت کارت بانکی، رمز آن را باسوءاستفاده از سهل‌انگاری شاکی به دست آورده بود و در پی آن با مراجعه به باجه عابر بانک و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی، اقدام به برداشت غیر مجاز کرده است.
رئیس پلیس فتا خوزستان از معرفی این متهم به همراه پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد.


دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس فتا استان همدان از دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی خبر داد و گفت: گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه کرد و مدعی شد که شخصی ناشناس صفحه‌ای جعلی بنام بنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته که در آن توسط عکس‌های شخصی وی سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت کرده است، لذا رسیدگی به این  پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس فتا ملایر قرار گرفت.
وی افزود:با بررسی‌های تخصصی انجام‌شده و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وی در شهرستان ملایر کشف شد؛ در ادامه با اخذ مجوز مقام قضایی و اعزام تیمی از مأموران پلیس، متهم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد. 
سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت : باانگیزه شخصی ، عکس‌ شاکیه را از روی حساب کاربری‌اش کپی کرده و صفحه‌ای بانام وی ایجاد کردم. 
این مقام انتظامی گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی می‌باشد؛ لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.


گردانندگان سایت شرط‌بندی در استان کردستان دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: مجرمان سایبری که اقدام به راه‌اندازی سایت شرط بندی اینترنتی در فضای مجازی کرده بود  شناسایی و به مقامات ذی‌ صلاح قانونی تحویل داده شدند.
سرهنگ مهدی دانش ‌پوربا اشاره به خانه نشینی و مشکلات دوران کرونا که معیشت و اوقات فراغت را برای گروهی از مردم سخت کرده است، تصریح کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری میلیونی از آنان در قالب یک سایت شرط‌بندی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های کارشناسی مأموران پلیس فتا مشخص شد فرد یا افرادی در وب‌سایتی اقدام به راه‌اندازی و دسترسی به سایت  شرط‌بندی کرده و از طریق وعده‌های کاذب اقدام به کلاه‌برداری از افراد می‌کنند.
این مقام مسئول ادامه داد : با همکاری و هماهنگی مراجع قضائی چهار نفر از اعضاء این باند طی یک عملیات هدفمند پلیسی دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس فتا منتقل شدند.
سرهنگ مهدی دانش ‌پور تصریح کرد: در این پرونده یکی از متهمان از کارت‌ بانکی دو خواهر خود اقدام به کلاه‌ برداری میلیاردی کرده بود بدون اینکه خانواده و خواهران وی از این موضوع مطلع باشند.
وی تاکید کرد : بسیاری از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغاتی تحت عنوان " پولدار شدن در یک شب و یا برنده شدن در بخت آزمایی "را می‌کنند، هویت‌شان جعلی است.
رئیس پلیس فتا استان کردستان خبر داد : در بررسی تجهیزات فنی و رایانه‌ای و اطلاعات حساب‌های بانکی  مشخص شد ، متهمان بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در موضوعات شرط‌بندی فعالیت داشتند.

رهایی گروگان ۱۲ ساله کمتر از ۱۰ ساعت
نوجوانی ۱۲ ساله ای که در منطقه "اسکل آباد" شهرستان خاش توسط افرادی با انگیزه مالی ربوده شده بود در کمتر از ۱۰ ساعت به آغوش خانواده بازگشت.
سرهنگ"ابراهیم کوچکزایی"فرمانده انتظامی شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر، گفت: برابر اطلاع معتمدین روستای "کاوری" شهرستان، مبنی بر یک فقره آدم ربایی در منطقه "اسکل آباد" پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی خاش قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه از معتمدین روستا مشخص شد که ۲ نفر ناشناس در ساعت ۲۱ روز شانزدهم مرداد ماه در جاده اسکل آباد پس از ضرب و شتم نوجوانی ۱۲ ساله، وی را در صندوق عقب یک دستگاه خودرو ۴۰۵ انداخته و به سرعت  و در تاریکی شب او را به جایی ناشناس منتقل کرده اند.
فرمانده انتطامی شهرستان خاش تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده با استفاده از شیوه های نوین پلیسی، دریافتند که آدم ربایان به دلیل انگیزه مالی این نوجوان را ربوده و او را به مکانی نامعلوم در خاش منتقل کرده اند.
سرهنگ کوچکزایی عنوان کرد: به منظور حفظ جان گروگان، پس از چندین ساعت تحقیقات پلیسی، محل اسارت گروگان در یکی از مناطق بین راهی خاش شناسایی و تیمی مجرب از کارآگاهان با حضور در محل، فرد ربوده شده را پس از ۱۰ ساعت اسارت آزاد و به آغوش خانواده اش بازگرداندند.
فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به کشف یک قبضه اسلحه دو لول شکاری و مقادیری مهمات از مخفیگاه متهمان، گفت: تحقیقات پلیس برای دستگیری آدم ربایان که قبل از حضور عوامل انتظامی از محل متواری شدند، ادامه دارد.

دستگیری عاملان درگیری محله سعادت آباد تهران
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱ تن از عاملان درگیری محله سعادت آباد خبر داد.
سردار "حمید هداوند"  اظهار داشت: در پی درگیری بین دو گروه از اراذل و اوباش در یکی از خیابان های محله سعادت آباد، پلیس با جدیت تمام از همان ساعات اولیه درگیری بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: علاوه بر دستگیری ۳ تن از عاملان درگیری که در کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس شناسایی و بازداشت شده بودند، در طول چند روز گذشته نیز ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موفق به شناسایی مخفیگاه تعدادی دیگر از عاملان و مرتبطان با این پرونده در نقاط مختلف شهر تهران شدند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با هماهنگی مقام قضائی در عملیات های جداگانه ماموران پلیس موفق شدند ۸ تن دیگر از متهمان این پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: تمامی افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه قاچاق مواد مخدر، درگیری مسلحانه، حمل سلاح و مهمات غیر مجاز نزاع و شرارت دسته جمعی و تحصیل مال نامشروع  هستند.
سردار هداوند در پایان با اشاره به اینکه از مخفیگاه این متهمان مقادیری سلاح و مهمات غیر مجاز کشف شد، خاطر نشان کرد: شناسایی سایر متهمان پرونده در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار دارد.

برچسب‌ها پلیس امنیت پلیس فتا مهدی قاسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت پلیس فتا مهدی قاسمی پلیس امنیت پلیس فتا مهدی قاسمی شبکه های اجتماعی مقام انتظامی فرمانده انتظامی رئیس پلیس فتا دستور کار شهرستان خاش پلیس فتا پلیس امنیت کارت بانکی تهران بزرگ قرار گرفت فتا استان غیر مجاز نوه شاکی شرط بندی مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، سرهنگ محمد حسن حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس فتای شهرستان ابرکوه، طی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی دست فروش از کارت بانکی وی در ازای فروش چند عدد چاقو به نامبرده و برداشت مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با پیگیری‌های ویژه موفق شدن متهم را دستگیر و مبلغ کلاهبرداری شده را به حساب مالباخته برگردانند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی، به صورت شبانه روزی از طریق شماره تماس ۱۱۰ موارد اضطراری را به پلیس گزارش کرده تا اقدامات و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان به آن‌ها ارائه شود.

سرهنگ حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس فتای شهرستان تمام تلاش خود را جهت ایجاد بستری امن در فضای مجازی به کار می‌برد تا شهروندان بتوانند به فعالیت‌های روزمره اقتصادی و ... خود در این فضا بپردازند.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر