Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قاسم رحیمی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته مقابله با ویروس کرونا در محیط کار استان اردبیل گفت: به دنبال شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته تدابیر ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت صیانت از سلامت نیروی کار با اولویت تشدید بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه و واحدهای اقتصادی دارای کد بیمه تامین اجتماعی در استان بیان کرد: با انجام بازرسی از این کارگاه‌ها، روش‌های مقابله با ویروس کرونا نیز آموزش داده شده است.

رحیمی همچنین از فعالیت ۳۱۲ واحد اقتصادی بالای ۵۰ نفر کارگر در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: تمامی بازرسی‌ها با اولویت تعداد نیروی کار انجام شده و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و تبعیت از مقررات ایمنی و دستورات مسئول ایمنی در کارگاه امری ضروری است و کارفرمایان در این زمینه تکلیف نظارتی دارند.

وی همچنین افزود: از زمان انتشار خبر شیوع ویروس کرونا، تدوین دستورالعمل‌های پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و در این راستا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های تخصصی توسط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و توصیه نامه‌های عمومی برای پیشگیری از بیماری کرونا در محیط‌های کار گردآوری و به واحدهایی اجرایی ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل درباره تامین تجهیزات حفاظت فردی در کارگاه‌ها نیز بیان کرد: بازرسان کار با اولویت مقابله با کرونا، نظارت‌های خود را در کارگاه‌های مشمول افزایش داده‌اند و در این راستا تحویل تجهیزات حفاظت فردی توسط کارفرمایان به کارگران نیز به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نظارت درون کارگاهی توسط کارفرمایان و از طریق خانه‌های بهداشت کارگری، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها در حال انجام بوده و الزامات بهداشتی و توصیه‌نامه تدوین شده بهداشت حرفه‌ای ابلاغی از طرف وزارت بهداشت نیز در حال اجراست.

رحیمی همچنین گفت: به موجب ماده ۹۵ قانون کار، مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما یا مسئولان واحد است و برای تامین حفاظت فنی و بهداشت کار، باید وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگران قرار بدهند.

وی ادامه داد: بر اساس فصل چهارم از قانون کار و ماده ۸۵ این قانون، برای صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور رعایت دستورالعمل‌هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از بیماری‌های حرفه‌ای و تامین بهداشت کار و کارگر و محیط کار تدوین می‌شود، برای کلیه کارگاه‌ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت استان اردبیل ویروس کرونا بهداشت کار کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن قاسم‌پور افزود: پیرو انتشار تصاویری از تلف شدن تعدادی از ماهیان دریاچه شورابیل در برخی از کانال‌های خبری کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان طبق مشاهدات میدانی آنها، جمعیت قابل توجهی از ماهیان بومی دریاچه رفتار طبیعی داشتند و تلفات موجود بیشتر جزو گونه‌های کپور پرورشی و ماهیان قرمز عید است که در لابلای نیزار‌ها و پوشش گیاهی انبوه و متراکم ضلع جنوبی و غربی دریاچه شورابیل به دام افتاده و تلف شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به فصل تخم‌ریزی ماهیان، افزایش آب و پیش روی آن به سمت ساحل موجب جلب ماهیان به آن محل شده و وجود انبوه زباله‌های نایلونی و تجمع مواد غذایی موجود در زباله‌ها مزید بر جلب و تلف شدن این ماهیان شده است.
قاسم‌پور اضافه کرد: همواره به مردم توصیه شده از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سد‌ها خودداری کنند، چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.
وی با اشاره به فصل تخم‌گذاری و زادآوری انواع گونه آبزیان در این مقطع از سال ادامه داد: صید غیرمجاز از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان است و برای همین هرگونه صید ماهی رودخانه‌ای ممنوع می‌باشد.
وی از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موارد را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا شماره ۸۷ الی ۳۳۷۴۰۰۸۵ اداره کل حفاظت محیط زیست استان و در شهرستان‌ها به ادارات و نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و پاسگاه‌های محیط‌بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل