Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@22:14:19 GMT

شهردار تهران برای مرگ نوجوانی در پارک لاله تذکر گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۶۴۲

شهردار تهران برای مرگ نوجوانی در پارک لاله تذکر گرفت

«افشین حبیب‌زاده» عضو شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: رعایت نکردن مسائل حفاظت و ایمنی محیط کار و نظارت دقیق و جدی بر آن موجب بروز حادثه تلخ و ناگوار آتش‌سوزی کلینیک درمانی در منطقه یک شد.

به گزارش ایرنا؛ وی افزود: پس از آن شاهد بودیم که بخش‌های مختلف نظارتی در گزارش‌های خود بر لزوم برخورد قاطعانه با قصورکنندگان در رعایت مسائل حفاظت ایمنی تاکید کردند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: ماجرای جان باختن نوجوان ۱۴ساله در پارک لاله تهران

وی با بیان اینکه با گذشت چند روز از آن حادثه، گویا حساسیت نسبت به رعایت مسائل ایمنی فروکش کرده که همچنان در سطح شهر تهران شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم، اظهار داشت: بامداد یکشنبه مورخ ۱۹ مردادماه، پسر نوجوانی که به همراه پدر خود در پارک لاله در حال ورزش کردن بود، به دلیل تکیه به پایه چراغ برق، دچار برق گرفتگی شده و متاسفانه جان خود را از دست داده‌است.

حبیب زاده ادامه‌داد: در این خصوص سهل‌انگاری پیمانکار در نگهداشت و قصور در رعایت نکات ایمنی و عدم رسیدگی به موقع به تاسیسات در اختیار و نیز قصور در نظارت ناظر مستقیم فضای سبز و مدیر بوستان در بازدید‌های روزانه مشهود است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در هفته گذشته نیز شاهد جباختن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه هفت در حین رفت و روب بر روی پل سید خندان بودیم که در آن حادثه نیز پیمانکار برخلاف شرایط پیمان که باید برای رفت و روب از تجهیزات خودرویی استفاده کند، بر خلاف مفاد قرارداد از نیروی انسانی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در این مورد نیز شاهد عدم رعایت مفاد شرایط پیمان و نکات ایمنی از سوی پیمانکار و قصور ناظران عملکرد بر پیمانکاران هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۷ درباره فوت یکی از پاکبانان تذکر داده بودم، گفت: در آبان ماه سال ۹۷ نیز حادثه مشابهی رخ داد که در آن زمان ضمن تذکری درخواست شد که شهرداران مناطق نظارت جدی و کاملی بر رعایت نکات ایمنی و عملکرد پیمانکاران داشته باشند که متاسفانه نتیجه اینگونه کوتاهی‌ها، وقوع چندباره حوادث تلخ شده‌است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مرگ نوجوان پیروز حناچی شهردار تهران شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها