Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جواد زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان، کارگران شالیکوبی ها و کارمندان اداری و فروش کارخانجات شالیکوبی باید از ماسک­ های بهداشتی، دستکش، شوینده ها و ضدعفونی کننده های دست در حین انجام کار استفاده کنند.

وی افزود: به کشاورزان، کارگران شالیکوبی ها، کارمندان اداری و فروش کارخانجات شالیکوبی توصیه می شود  قبل از شروع کار و حضور در کارخانه حتما دست های خود را با آب و صابون بشویند و از دست دادن و روبوسی در شروع و پایان ساعات کاری  پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت حداقل فاصله ایمنی بهداشتی یک تا دو متری "حفاظت شده" هنگام مکالمه افراد خاطر نشان کرد: به منظور کاهش میزان تجمعات از برگزاری هر گونه جلسات غیر ضروری، کلاس های آموزشی، فعالیت­ های ورزشی و سایر تجمعات غیر ضروری تا زمان رفع مشکل بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه غذاها باید در ظروف یکبار مصرف تهیه و به کارگران تحویل داده شود، اضافه کرد: محیط کارخانه، دستگاه ها و ماشین آلات، رختکن ­ها، نمازخانه ­ها، رستوران، نگهبانی و سرایداری، سرویس­ های بهداشتی، دستگیره ها و غیره در پایان هر روز باید براساس پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت مستمر ضدعفونی شود.

جوادزاده خاطر نشان کرد: از وسایل حفاظت فردی، شامل کلاه ایمنی و غیره به صورت مشترک به هیچ وجه استفاده نشود، کارگران بعد از اتمام ساعات کاری حتما در محل کارگاه استحمام کنند و لباس های خود را بشویند ضمن اینکه سرویس­های ایاب و ذهاب و حمل و نقل قبل و پایان سرویس دهی حتما ضد عفونی شود.

وی با تاکید بر اینکه زباله های تولیدی در کارگاه باید روزانه به صورت مستمر به طریق بهداشتی تخلیه و برای دفع بهداشتی آنها اقدام شود، اظهار داشت: در صورت امکان از وسایل شخصی شامل خودکار، موبایل و غیره بین کارگران استفاده نشود، از سیستم ­های تهویه به صورت مداوم و کارآمد در داخل کارخانه، انبارها، اتاق­ ها، رختکن و سرویس به صورت مستمر استفاده شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه باید تا حد امکان دریافت اجرت تبدیل و حقوق کارگران به صورت الکترونیک پرداخت شود، اضافه کرد: معاینه های مستمر کارگران و کارمندان  انجام  و درجه حرارت بدن آنها کنترل شود و به کارگران مشکوک به بیماری در بدو ورود به کارگاه با صدور مجوز و یا مرخصی استعلاجی آنها موافقت شود.

وی بیان داشت: از ورود افراد غیر مرتبط در کارخانجات شالیکوبی بویژه در محیط های کاری و اداری، انبار شلتوک و برنج ممانعت گردد و سعی شود شلتوک برنج به صورت مکانیزه، در دفعات کمتر و با حجم های بالاتر ترخیص یا دریافت شود و دریافت شلتوک و ورود آن به بخش تولید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با فاصله زمانی بیشتر انجام گردد.

جوادزاده اضافه کرد: برنج تولیدی بعد از تبدیل و کیسه گیری در انبارهای مکانیزه و ضدعفونی شده نگهداری شود و از ورود و خروج افراد غیرمرتبط حتما در این بخش ها و تماس مستقیم افراد با برنج ممانعت به عمل آید، ارتباط ایزوله با رعایت پروتکل‏ های بهداشتی کارگران و کارمندان بخش فروش و توزیع کارخانجات شالیکوبی با تمامی واحدهای بیرون از کارخانه مرتبط با زنجیره تامین، تولید و عرضه در بیرون از کارخانه کشاورزان، خریداران در ایام و ساعات کاری حتما رعایت شود.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.  

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان کارخانجات شالیکوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) نحوه تولید کره در یک کارخانه پاکستانی (فیلم) فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار