Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@22:25:27 GMT

عرضه دارا دوم در اولین چهارشنبه شهریور ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۸۹۱

عرضه دارا دوم در اولین چهارشنبه شهریور ۹۹

به گزارش اقتصادی ایسکانیوز، فرهاد دژپسند دقایقی پیش در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما در مورد عرضه سهام دولت در 4 پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز در قالب صندوق قابل معامله بورسی یا ETF (دارا دوم) گفت: ابتدا قرار بود دارا دوم عرضه شود، اما با وجود هماهنگی بین وزرا در مرحله اجرا ناهماهنگی ایجاد شده بود که خوشبختانه امروز در گفت‌وگو با آقای زنگنه وزیر نفت این ناهماهنگی رفع شد و قرار شد، صندوق دارا دوم در زیرمجموعه وزارت نفت و با مدیریت آنها تشکیل شده و واحدهای این صندوق در چهارشنبه هفته اول شهریور ماه (5 شهریور) از طریق بورس ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژپسند این را هم گفت:‌ دولت در راستای تکلیف قانون بودجه مبنی بر واگذاری سهام دولت در شرکت‌ها قرار شد صندوق دار دوم مرکب از باقیمانده سهام دولت در 4 پالایشگاه به آحاد مردم و تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف 30 درصدی برای همه دارندگان کارت ملی از طریق بورس و بانک‌ها ارائه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌واحدهای صندوق قابل معامله بورسی در رشته پالایشی مرکب از سهام پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس است و سهام ارزنده‌ای است که با تخفیف 30 درصدی به همه دارندگان کدملی به مردم ارائه می‌‌شود.

وی همچنین گفت: برنامه دولت برای عرضه سهام خود در سال جاری باید بر اساس جداول تعریف شده در بودجه انجام شود که قبلا در تشکیل صندوق دارا دوم مختصر ناهماهنگی در بخش اجرا ایجاد شده بود که خوشبختانه در مذاکره با وزیر نفت هماهنگی‌ها انجام شده و قرار شد صندوق دارا دوم با محوریت دستگاه تخصصی یعنی وزارت نفت تشکیل و واحدهای این صندوق در اولین چهارشنبه شهریور ماه در هفته دولت به مردم عرضه شود.

352 / 352 فرهاد دژپسند سازمان بورس و اوراق بهادار دارا دوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرهاد دژپسند سازمان بورس و اوراق بهادار دارا دوم دارا دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه

اسدی مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پوشش بیمه اجتماعی برای بانوان روستایی و عشایر خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که فرزندان آنها در قید حیات هستند، به صورت رایگان به همت دولت برقرار می‌شود.

او افزود: بانوان در صورتی که بیمه پرداز اصلی نباشند می‌توانند تا ۳۱ فروردین با مراجعه به سایت روستا و یا مراجعه به کارگزاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری محل سکونت خود نسبت به برقراری این بیمه اقدام کنند و در این مرحله فرزند سوم آنها می‌بایست متولد ۱ فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای سایر بانوان در طرح‌های بعدی فراخوان داده می‌شود.

اسدی بیان کرد: در این طرح بانوان تا ۷ سال از طرف دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و بعد از آن به ازای تولد هر فرزند جدید ۲ سال به این عدد اضافه می‌شود و همچنین در این طرح شرط سنی برای مادر باردار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این مدت، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و خود فرد تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را متقبل می‌شود که این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و دیگر خدمات نیز می‌باشد.

او عنوان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی اگر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کسانی که بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۷۰ درصد توسط دولت قرار بگیرند.

اسدی تصریح کرد: شرط سنی برقراری این بیمه حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و در استان ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر بین ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد هیچگونه بیمه شناسایی شدند که تاکنون ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و از باقی افراد می‌خواهیم تا نسبت به برقراری این بیمه که مزایای بسیار خوبی دارد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود