Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای جلسه پیش از ظهر کمیسیون خود گفت: نشست مذکور با بررسی دو موضوع وضعیت مرز‌های کشور و بررسی روند فعالیت‌های بازار سرمایه برگزار شد.

او توضیح داد: کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی در ابتدا گزارشی از نتایج جلساتش با دستگاه‌های مرتبط مرزی کشور ارائه کرد و جمع بندی خود را در چند محور ارائه کرد؛ توجه به ظرفیت‌های مرزی جمهوری اسلامی با عنایت به همسایگی آبی و خاکی با ۱۵ کشور و فرصت بی نظیرتوسعه همکاری‌ها و ارتباطات با همسایگان، افزایش فعالیت‌های مرزی، بازنگری در قوانین مربوط به بازارچه‌های مرزی و تقویت آن‌ها برای افزایش کارکردشان در ابعاد نظام اقتصادی کشور محور‌های این جمع بندی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عمویی یادآور شد: قوانین مرز‌های کشور از سوی همکاران ما در مرز بررسی میشود و در صورت نیاز به بازنگری، مواد اصلاحی پیشنهاد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح دومین موضوع مطرح شده در جلسه کمیسیونش گفت: پیرو چند جلسه اخیر به مسائل اقتصادی پرداختیم؛ نمایندگان کمیسیون پیش از این میزبان سرپرست وزارت صمت و رئیس سازمان غذا و دارو هم بودهاند که امروز، قالیباف، رئیس سازمان بورس در کمیسیون حاضر شد و درباره تحولات و روند فعالیت‌های اخیر بازر بورس گزارش داد.

او افزود: رئیس سازمان بورس بیان کرد که بازار سرمایه کشور با سرعت خوبی روبه رشد است، سرمایه‌های مردم بیش از قبل وارد بازار شده و تعداد مشارکت کنندگان در این بازار هم بالا رفته است، همچنین باید در جهت آگاهی بخشی مشارکت کنندگان جدید بازار سرمایه اقدام شود که در این راستا، مباحث آموزشی هم از طریق سازمان بورس و هم از رسانه‌ها دنبال شود.

عمویی اظهار کرد: توصیه مسئولان این است که از شرکت‌های واسط، سرمایه گذاری خود را آغاز کنند تا امنیت سرمایههایشان بالاتر رود. در ادامه جلسه، اعضای کمیسیون هم دیدگاههایشان را درباره توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه ارائه کردند و از جذب نقدینگی‌های کشور در بازار سرمایه ابراز رضایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: یکی از مطالبات نمایندگان کمیسیون، افزایش تعداد شرکت‌های کارگزاری بورس بود که در این زمینه هم گفته شد دستورالعمل مجوز کارگزاری‌های بازنگری شود؛ انتظار داریم در این مسیر گام‌هایی برداشته شود.


انتهای یپام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است

ایسنا/زنجان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد و گفت: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در بازدید از کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی، اظهار کرد: اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور ضرورت دارد.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، تصریح کرد: در برنامه هفتم مجدانه تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج شده و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را  ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ علی‌الخصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم بایستی هزینه کرد. سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تاسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متاسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادان هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ دسترسی نداشته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟