Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: ۱۴ کتاب‌فروشی از شهرستان‌های ارومیه، بوکان، مهاباد در استان آذربایجان‌غربی در «تابستانه کتاب۹۹» مشارکت دارند.

«حجت الاسلام ناصر خدایاری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: این طرح از شنبه (۱۸ مرداد) هم‌زمان با عید غدیر خم با مشارکت 14 کتاب‌فروشی در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این طرح  تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک ‌میلیون و 500 هزار ریال است، گفت: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام غزالی، پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری و کتابسرای مهرگان در این طرح حضور دارند.

وی افزود:  شیوع کورونا تقریبا بر همه کسب و کارها از جمله کسب و کارهای فرهنگی سایه انداخته است. در این میان کتابفروشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جبران بخشی از خسارات وارده بر کتابفروشان تمهیداتی را در قالب یارانه حمایتی از کتابفروشان به کار بسته است. که اجرای طرح«تابستانه کتاب 99» یکی از این تمهیدات است.

این مسئول گفت: متأسفانه در پی شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت استان، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر ازجمله ناشران و کتاب‌فروشی‌ها آسیب دیدند.

 

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: همچنین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی که قرار بود با حضور چندین ناشر استانی برگزار شود، با ورود ببماری کرونا تعطیل شد و فرصت را از انتشاراتی ها برای درآمدزایی و فروش بیشتر گرفت.


این مسئول ادامه داد: متأسفانه همه‌گیری ویروس کرونا، باعث رکود بسیاری از کسب‌وکارها شد، که کتابفروشی‌ها نیز جز این مشاغل بوده و بانک مرکزی ایران با انتشار فهرست جدید در زمینه مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا اعلام کرد که بیشترین آسیب از این بیماری را ناشران، کتاب‌فروشان دیده‌اند.
 

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح تابستانه کتاب ارومیه آذربایجان غربی استان آذربایجان غربی حجت الاسلام کتاب فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، کتاب «مردی با آرزوهای دور برد» معرفی می‌شود. این کتاب، مستند نگاره‌ای درباره‌ی شهید حسن طهرانی مقدم به قلم خانم فائضه غفار حدادی است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

نگارنده در 35 روایت، اطلاعاتی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام، از نوجوانی و سال‌های قبل از انقلاب، کشف استعداد توسط حسن باقری، سال‌های جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی، خصلت‌های اخلاقی، دلاوری‌ها و نحوه شهادت او را برای مخاطب بازگو می‌نماید.

غفار حدادی پیش از این، کتاب «خط مقدم» را درباره خدمات و دستاوردهای شهید طهرانی‌مقدم نوشته و در «مردی با آرزوهای دوربرد» زندگی آن شهید را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده  که نوجوانان دهه هشتاد و نود هم بتوانند با این‌ شهید آشنا شوند.

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران درمعرض انتخاب علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.

نمازگزاران محترم بعد از نماز در حمایت از پاسخ پهبادی و موشکی ایران به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، راهپیمایی خواهند داشت.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:

•  ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
• ثبت احوال استان تهران
• ثبت اسناد واملاک استان تهران
• مرکز آمار استان تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • «خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی