Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:00:59 GMT

امنیت شغلی؛ تنها خواسته معلمان خرید خدمات آموزشی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۱۵۰

امنیت شغلی؛ تنها خواسته معلمان خرید خدمات آموزشی

مصطفی خاکپور گفت: متاسفانه از نظر امنیت شغلی هر سال باید با آغاز سال تحصیلی این استرس را داشته باشیم که آیا موسس به ما نیاز دارد یا ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مصطفی خاکپور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به این مطلب که مشکلات معلمان خرید خدمات آموزشی را همه مسئولان بهتر می دانند گفت: امسال ششمین سالی است که طرح خرید خدمات آموزشی اجرایی می شود که همچنان با ناملایمات زیادی روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معلم یزدی در ادامه مهمترین مطالبه معلمان خرید خمات آموزشی را استخدام دانست و گفت: علی رغم اینکه از نظر عملکردی در مقایسه با معلمان تراز اول استان رقابت پایاپایی داریم اما متاسفانه از نظر امنیت شغلی هر سال باید با آغاز سال تحصیلی این استرس را داشته باشیم که آیا موسس به ما نیاز دارد یا ندارد.

وی افزود: البته برخی رسانه ها می خواهند مشکلات ما را منحصر به حقوق و مزایا جلوه بدهند اما همانطور که گفتم مشکل اصلی ما استخدام بوده و اینکه به ما هویت معلمی داده شود نه اینکه در حال حاضر شغل ما معلمی است اما بیمه کارگری و این وضعیت در شان مقام یک  فرهنگی جامعه نیست.

این معلم یزدی خاطر نشان ساخت: البته از نظر حقوق و مزایا هم وضعیت مطلوبی نداریم و در ماه تنها برای 21 روز بیمه لحاظ  می شود و مابقی روزها را خودمان باید بپردازیم حتی در ایام تابستان که هیچ گونه حق و حقوقی نداریم هم پرداخت تمامی حق بیمه با خودمان است که در حال حاضر مبلغ حق بیمه برای یک معلم مجرد بیش از 800 هزار تومان و برای معلم متاهل بالغ بر یک میلیون تومان است.

خاکپور با بیان اینکه معلمان خرید خدمات حمایتی معمولا در مدارسی خدمت می کنند که کمتر معلمان رسمی آموزش و پرورش در آن حضور پیدا می کنند ابراز داشت:ما معمولا در مدارس شیفت عصر و مدارس اتباع تدریس می کنند اما از بسیاری از مزایا محروم هستند و با این وجود گلایه ای ندارند اما اینکه یک معلم بخواهد امنیت شغلی داشته باشد به نظر بنده درخواست زیادی نیست.

وی از همکاری و همراهی مسئولان استان با معلمان خرید خدمات آموزشی قدردانی کرد و گفت: آقای دکتر دانافر مدیر کل محترم و استاندار محترم پیگیر مطالبات ما بوده اما حل این مشکلات فرا استانی است و در حیطه اختیارات مدیران استان نیست .

این معلم خرید خدمات حمایتی تصریح کرد: از مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش استدعا داریم برای جذب معلمان خرید خدمات آموزشی سهیمه خاصی در نظر بگیرند و مگر ظرفیت جذب از طریق ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان در استان یزد چقدر است که  بخواهند 850 معلم خدمات حمایتی را در آن شرکت کنند و جذب شوند

خاکپور در پایان اظهار داشت: ضمن اینکه از همه ما سنی گذشته و نمی توانیم از نظر سنی در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنیم بنابراین از نمایندگان محترم استان در خواست می کنم این موضوع را پیگیری کرده تا وزارتخانه برای جذب و استخدام ما برنامه ویژه ای درنظر بگیرد.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

کلیدواژه: معلمان خرید خدمات آموزشی امنیت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: الگوی معلمان ما باید اندیشه‌ها و نظام فکری شهید مطهری باشد و همه فعالیت‌هایی که در ایام هفته معلم در قم برگزار می‌شود باید در جهت شناسایی اندیشه‌های شهید مطهری باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،‌ سید اسماعیل حسینی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال جدید گفت: ‌معلم نقش اثرگذاری در کسب هر افتخاری در کشور دارد لذا باید برنامه‌های تجلیل از مقام معلم به بهترین نحو برگزار شود.

وی با اشاره به در پیش بودن بزرگداشت هفته معلم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم ‌را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: الگوی معلمان ما باید اندیشه‌ها و نظام فکری شهید مطهری باشد و همه فعالیت‌هایی که در ایام هفته معلم برگزار می‌شود باید در جهت شناسایی اندیشه های این معلم فکور انجام گیرد.

وی در مورد طرح مهارت آموزی ورزشی با یادگیری یک مهارت تصریح کرد: در زمینه ارتقای سطح فعالیت های ورزشی و حرکتی ضرورت هم افزایی دستگاه‌های استان با آموزش و پرورش از اهمیت برخوردار است.

حسینی مقدم افزود: مربی لازم که صلاحیت و قابلیت لازم برای اجرای مطلوب طرح مهارت آموزی را دارد باید تأمین شود و این مهم با توانمندسازی معلمان مستعد قابلیت اجرایی بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خداقوت کارگر
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس
  • زمان پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان/ تا پایان اردیبهشت بدهی معلمان را می پردازیم
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا هفته معلم
  • پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت