Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی اطلس نیوز،  افزایش کارآیی و طول عمر لامپ ‌های ال. ایی. دی (LED ) به این معناست که لامپ ‌ها انرژی کمتری مصرف کنند و اثرات محیطی استفاده از آنها کاهش یابد. لامپ‌های ال. ایی. دی، کاربردهای گسترده ‌ای دارند و در چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی، نمایشگرهای الکترونیکی، تلفن همراه و مواردی بسیاری از این دست به کار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک دیود معمولی ال. ایی. دی از تراشه ساطع کننده نور تشکیل شده است که با یک لایه گنبدی شکل شفاف محافظ احاطه می شود. اگرچه وجود این پوشش محافظتی ضروری است اما می‌تواند به انعکاس ناخواسته نور منتشر شده از تراشه منجر شود. این انعکاس ‌ها، گرمای داخل لامپ را افزایش داده و به کاهش عمر آن منجر می ‌شوند.  در نتیجه کاهش میزان انعکاس می ‌تواند به کاهش گرمای لامپ و افزایش عمر لامپ کمک کند.

اکنون محققان «کالج سلطنتی لندن»   و «موسسات فناوری»، در تلاش برای حل این مشکل یک الگوی رایانه ای ابداع کرده اند که روشنایی و طول عمر لامپ ‌های ال. ایی. دی را افزایش می دهد.  

محققان در این مدل رایانه ای لایه‌ای شفاف از نانو ذرات فلزی ارزان قیمت را بین تراشه ال. ایی. دی که تولید نور را بر عهده دارد و پوشش شفافی که از تراشه محافطت می‌ کند، قرار دادند و اثر آن را ارزیابی کردند. آنها متوجه شدند که با افزودن لایه‌ای از نانو ذرات می توان میزان این انعکاس ‌ها را کاهش داد و نور را تا ۲۰ درصد بیشتر منتشر کرد.  این بدان معنی است که لامپ های ال. ایی. دی با مصرف همان مقدار برق می توانند نور بیشتری ساطع کنند بعلاوه این لامپ ها باید خنک تر بمانند که در نتیجه طول عمر آنها را افزایش می دهد.

دکتر «دبابراتا سیکدار» از محققان این مطالعه گفت : من باور دارم که نوآوری ما می‌تواند در فرآیندهای فعلی ساخت به کار برود و کمترین میزان آسیب را به همراه داشته باشد.

این مطالعه در مجله Light Science & Applications منتشر شده است.

برچسب‌ها هند ال ای دی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ال ای دی انگلستان هند ال ای دی انگلستان لامپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست مشترک با داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  از   بازگشت انضباط به دخل و خرج دولت و افزایش سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی خبر  داد و گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد مهم در حوزه مالیه عمومی را سر لوحه امور قرار داده بود.

وی افزود: اولین رویکرد معطوف به شفافیت و انضباط بخشی به دخل و خرج دولت و شرکت‌های دولتی از مسیر اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی نفع نهایی بود.

خاندوزی بیان کرد: در بخش دوم هدف‌گذاری دولت ارتقاء سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی را افزایش قابل اعتنایی بدهد.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته نسبت درآمد‌های پایدار که مجموع درآمد‌های غیر نفتی و استقراض را شامل می‌شود به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به نسبت ۶۰ درصد نزدیک شویم.

** کاهش بی سابقه و مستمر نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی در بودجه سال ۱۴۰۳

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات بر واحد‌های تولید هستیم به نحوی که در سال ۱۴۰۰ کاهش ۵ درصدی، در سال ۱۴۰۱ کاهش ۷ درصدی و امسال نیز کاهش ۵ درصدی را شاهد خواهیم بود که این مسئله در تاریخ بودجه ریزی بی سابقه بوده است.

** دولت پرداخت‌های مالیاتی و عوارضی شرکت‌ها را آسان‌تر کرد

 وزیر امور اقتصاد با اشاره به اقدام مهم دولت برای جبران کمبود نقدینگی شرکت‌ها گفت:دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند.

او تاکید کرد: امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است