Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به دومین نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های مقاومت که از صبح امروز و به صورت مجازی در حال برگزاری است، تاکید کرد: اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد و با بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در تقویت جبهۀ مقاومت به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین الصلاة والسلام علی سیدنامحمد واله الطاهرین
با سلام وتحیت به آن مجمع محترم وگرامیداشت ایام دهه ولایت و عید غدیر؛
در عصری به سر می بریم که قدرت‌های استکباری به صورت مستمر بر آتش اختلاف و تفرقه در جهان اسلام می‌دمند، لیکن  مقاومت جهانی نظام‌های عدالت طلبانه با نقش آفرینی بی‌بدیل شهید سلیمانی، میوۀ شیرین نابودی داعش و شکست و اضمحلال حامیان تروریسم در منطقه را چیده است.
پس از پیروزی مقاومت؛ ترامپ که به زعم باطل خود میخواست بازنده جنگ نباشد در صدد برآمد تا با ترور شهید سلیمانی، ماجرای نقش آفرینی مؤثر حاج قاسم در منطقه را در تاریخ دفن کند، لیکن در عمل قافیه را باخت و الان با نفرت عمومی مردم جهان و شعار بین المللی مردم برای خون خواهی سردار سلیمانی مواجه شده است که اخراج حتمی آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود.
فارغ از این مسأله، باید در چگونگی تداوم اقتدار جریان مقاومت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در سال های پسا سلیمانی اندیشید و به این مسألۀ راهبردی رهنمون شد که در مقابله فکری و علمی در برابر آمریکا و متحدانش چگونه باید عمل کرد؛ زیرا تداوم پیروزی‌ها و استمرار اقتدار روز افزون جبهۀ مقاومت مقوله ای نرم افزاری است و در کنار نوسازی سخت افزاری کشورهای منطقه باید بر نوسازی علمی و نظری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.
در این میان بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در وحدت امت اسلامی، تقویت جبهۀ مقاومت و تسریع مطالبۀ تمدن سازی نوین اسلامی به شمار می آید.
در تبیین این مسأله باید گفت وحدت امت اسلامی از جمله عوامل حیاتی شکوفایی تمدن اسلامی است؛ تأمل در نظام معنایی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشان می دهد آن شهید والا مقام خود را فدایی مسلمانان و عموم انسان ها می دانست و اینگونه سپهبد سلیمانی در طول مبارزات خود علیه داعش، به شاخص و اسطوره ای برای امت اسلامی تبدیل گردید.
هم چنین تحقق تمدن سازی نوین اسلامی در گرو مواجهه مثبت و سازنده با جهان متکثر فارغ اقوام ، زبان ها، فرهنگ ها و مذاهب اسلامی در ممالک اسلامی و دیگر جوامع بشری است، که این اصل نیز در پرتو  اصل مهاجرت، در بستر  فرهنگ محوری و تعامل گرایی و صلح طلبی شکل می گیرد.
شهید سلیمانی به تبعیت از امام خمینی (رحمه الله) که فرمود، «انقلاب ما محدود به ایران نیست» و مبنا و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برای تشکیل جبهۀ بدون مرز حق علیه باطل، ترک وطن کرد، و مرزهای قومیت، نژاد، ملیت و حتی مذهب را درنوردید و جهان وطنی خود را علاوه بر شیعیان، بر مدار تعاملات میان مذهبی با برادران اهل سنت و حتی پیروان دیگر ادیان الهی به ویژه مسیحیان در منطقه تعریف نمود تا جبهه ای بی مرز علیه ظلم و جنایت آمریکا و تروریست های تکفیری به منصۀ ظهور رساند.
آری افق معنایی و تمدنی شهید سلیمانی به قومیت، مذهب، ملیت یا مرزهای خودساخته بشری خاص اختصاص نداشت، بلکه ایصال جهان اسلام و دیگر جوامع بشری به امامت، از طریق ارتباطات دانشی و فقه میان مذهبی، مهمترین شاکلۀ معرفتی این چهرۀ بین المللی مقاومت بود.
در حقیقت مبنای توحیدی سردار سلیمانی در مبارزات ظلم ستیزانه به شدت با عنصر حکمت، امامت، ولایت و فقاهت گره خورده است، لذا بر مبنای آیۀ«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ؛ در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» دچار خشونت نمی شد، بلکه با حکمت و عقلانیت فقهی فضای ضد تقریبی را شکست و اینچنین با  اهتمام به جغرافیای فرهنگی وحدت و بازشناسی اشتراکات معرفتی، برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی تلاش نمود.
بی تردید شهادت سردار سلیمانی خون تازه ای را در رگ های مقاومت جاری کرد، لیکن از آن مهمتر، آن مکتب فکری و معرفتی شهید سلیمانی است که جهان بینی باشکوهی از ساختار تمدنی در جهان اسلام رقم زده است  و چارچوب جهانی تمدن نوین اسلامی را ترسیم خواهد کرد.
در پایان لازم میدانم از همه برگزارکنندگان این جلسه بویژه حزب انقلابی و با سابقه مؤتلفه اسلامی و خصوصا جناب آقای بادامچیان تشکر نمایم.
توفیق همگان را ازخداوند متعال مسألت می‌کنم.
قم مقدسه
حسین نوری همدانی
21مرداد 1399
مطابق با21 ذی الحجه 1441

منبع: تقریب

کلیدواژه: تمدن نوین اسلامی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس/ روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر تر از هر سال برگزار خواهد شد

دریادار تنگسیری گفت: شناورهای بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناورهای مردمی کشورهای محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری و همزمان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین رژه می روند.

به گزارش مشرق از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، دریادار علیرضا تنگسیری روز جمعه در این باره با اشاره به اهداف برگزاری رژه اظهار کرد: نمایش ظرفیت محور مقاومت در حوزه دریا و اجرای رژه برای رژیم منحوس و ظالم صهیونیستی حامل پیام است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآورشد: روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر تر از هر سال برگزار خواهد شد و برای دومین سال است که رژه سراسری مردمی به صورت خودجوش انجام می‌شود.

دریادار تنگسیری تشریح کرد: در کشور ما نیز پیش بینی می‌کنیم بیش از سه هزار شناور مردمی سبک و سنگین در ۱۳ نقطه از سواحل جنوب و شمال کشور که مشخص شده است حاضر خواهند شد.

وی تصریح کرد: شناورهای بسیج مردمی در ایران و شناورهای مردمی کشورهای محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و لبنان به‌صورت همزمان روز پنجشنبه شانزدهم فروردین با برافراشتن پرچم فلسطین رژه خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی
  • رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس/ روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر تر از هر سال برگزار خواهد شد
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • تمام جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • همه جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • قالیباف: از جبهه مقاومت پشتیبانی می‌کنیم
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد