Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که طی ۷ سال اخیر در بخش حمل‌ونقل استراتژی راهبردی نداشته‌ایم، گفت: نهادهای متولی از بهسازی و نگهداری جاده‌ها غافل هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجتبی یوسفی با اشاره به حضور معاونان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست دیروز کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: در این نشست مسئولان گزارش هایی را درباره وضعیت و عملکرد حوزه حمل و نقل کشور ارائه و نمایندگان مجلس نیز دغدغه ها و مشکلات پیرامون این بخش را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش حمل و نقل کشور دچار مشکلات بسیاری است که این مشکلات نشأت گرفته از مسائلی بوده که می‌شد با برنامه ریزی دقیق و راهبردی آن ها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه های حوزه حمل ونقل در شرایط فعلی به صورت سنتی مدیریت می شود، تاکید کرد: حمل و نقل یک علم است و مدیریت سنتی تأثیر به سزایی در بروز مشکلات دارد، به طور مثال یکی از دغدغه های رانندگان حمل و نقل جاده ای به ویژه خودروهای سنگین، تأمین لاستیک است، حال به جای برنامه ریزی دقیق برای رفع این دغدغه، آنقدر تعلل صورت می گیرد تا رانندگان با مشکلات عدیده ای رو به رو می شوند، پس از آن مدیران تازه دست به اقدامات می زنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مسائل مهم برای ارتقا بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، ایجاد استراتژی و سیاست گذاری بلند مدت است، در هفت سال اخیر این حوزه فاقد سیاست راهبردی بود که این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرد.

یوسفی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل جاده ای یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار، بهسازی و نگهداشت جاده هاست که متأسفانه نهادهای متولی از این حوزه نیز غافل شده اند، این مسئله موجب می شود که به دلیل تعلل، جاده ها و راه ها تخریب شود و پس از آن باید میلیاردها تومان برای ترمیم و نوسازی هزینه شود.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط راهداری قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط راهداری پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۱| کاهش قیمت طلا به ۲۰۱۸ دلار ۲ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۳ مردم بدانند، بورس تیغ دولبه است؛ هم سود دارد هم ضرر ۴ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۵ توضیحات جدید خصوصی‌سازی درباره توقف عرضه صندوق دارا دوم؛ «وزارت نفت تعلل کرد» ۶ گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارا دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد ۷ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۰|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان شد ۸ کاهش ۲۴۰۰ تومانی قیمت دلار/ سکه هم نزولی شد مهمترین اخبار اقتصادی هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود دستور وزیر نفت برای تاسیس سریع ETF پالایشی جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ادعای اسپتونیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد ویدئو کامنت | آیا انفجار بیروت از پیش برنامه‌ریزی شده بود؟ ترفند جدید مثلث شوم برای دولت آتی لبنان و ۲ سناریوی احتمالی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راهداری راهداری بخش حمل حمل و نقل جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه جا شده از طریق جاده های کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

حمداللهی گفت: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱٫۶ میلیون تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدأ معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در جابه جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل ونقل جاده ای کالا خدمت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی