Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-25@00:44:25 GMT

کنکور؛ سربلندی در آزمون تعامل

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۳۰۸

کنکور؛ سربلندی در آزمون تعامل

«نماینده» / بابک نگاهداری،مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی: «کنکور» یکی از مهمترین خاطرات همه خانواده‌های ایرانی است، چه برای دانش آموزان و چه برای خانواده‌های آنها. خاطره‌ای که با دغدغه‌های های فراوانی هم همراه است. دغدغه‌ای که برای برخی از خانواده‌ها از همان اولین روز مدرسه فرزندانشان آغاز می‌شود و تا روز کنکور آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای امثال بنده و همه استادانی که هر ساله با دانشجویان تازه وارد روبرو می‌شوند، هیجان کنکور نیز هر ساله تجدید می‌شود و هر مهرماه که وارد کلاس‌های درس می‌شویم، با این هیجان همیشگی روبروییم که با چه چهره‌های جدید و موفقی روبرو خواهیم بود.اما امسال دغدغه کنکور رنگ و بوی دیگری داشت. دغدغه بزرگتری با عنوان اپیدمی کوئید ۱۹ موجب شده است تا کنکور هم همانند بسیاری دیگر از وقایع مهم زندگی ما، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و به یکی از چالش‌های مهم کشور تبدیل شود.

چالشی که نظام تصمیم گیری و حاکمیتی کشور را در آزمونی مهم قرار داده است. از یکسو، با خیل عظیم دانش آموزان و خانواده‌های دلنگرانی روبرو هستیم که ماه‌ها و سال‌ها برای شرکت در این آزمون برنامه ریزی کرده اند و آن را مهمترین رویداد زندگی شان می‌دانند، و از سوی دیگر، برگزاری این آزمون در شرایط کنونی که بسیاری از مناطق کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند، می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت دانش آموزان عزیز ما و خانواده هایشان باشد و حتی برگزاری کنکور را از شرایط عادلانه و منصفانه آن خارج سازد.

تمام این مسایل باعث شد تا کنکور امسال بیش از آنکه آزمونی برای دانش آموزان باشد، به آزمونی برای مسئولین و نظام تصمیم گیری و اجرایی کشور تبدیل شود. مسئولین کشور نیازمند اتخاذ تدابیری بودند که از یکسو، امکان رقابتی آزاد، برابر و عادلانه میان همه شرکت کنندگان را فراهم کند و از سوی دیگر، سلامت شرکت کنندگان و کل جامعه با تهدید جدی مواجه نشود. در چنین شرایطی بود که مجلس یازدهم و ریاست محترم آن بر لزوم رعایت همه جوانب در برگزاری کنکور تاکید کردند و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و تعامل با دولت محترم به منظور برگزاری کنکور در بهترین شرایط ممکن، اعلام نمودند. بدنبال این موضع گیری، شاهد برگزاری جلسات متعددی میان مسئولین دولتی و اجرایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودیم و رایزنی‌های تخصصی و فشرده‌ای میان طرفین به منظور اتخاذ بهترین تدابیر ممکن صورت گرفت.

نتیجه این رویکرد تعاملی، تعویق کنکور تا فراهم آمدن کلیه شرایط مناسب خواهد بود. اما سوای از نتیجه، آنچه در فرایند تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری کنکور امسال رخ داد، نمونه‌ای موفق از همکاری و تعامل سازنده میان دولت و مجلس برای حل مسایل و مشکلات عینی مردم و کشورمان است. اتفاقی که می‌تواند در سایر حوزه‌ها هم تکرار شود و برکات و ثمراتش را مردم عزیزمان در بهبود تدریجی وضعیتشان مشاهده کنند. این تجربه موفق نشان داد که بررسی کارشناسانه، مستدل و تخصصی مسایل کشور در فرایند تعاملی دولت و مجلس می‌تواند الگویی کارآمد برای حل مسایل و چالش‌های امروز و آینده ما باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دانشجویان کنکور مجلس نماینده برگزاری کنکور دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، نماینده تام‌الاختیار دانشگاه علامه‌طباطبایی در برگزاری آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۲ نوبت نخست، با رقابت ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، علوم ارتباطات، مدیریت و حسابداری، تربیت بدنی و علوم ورزشی، اقتصاد و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در صبح نخستین روز آزمون، پنج هزار و ۸۹ داوطلب در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و در بعدازظهر همان روز، چهار هزار و ۳۶۹ داوطلب گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر در بزرگترین ماراتن علمی کشور به رقابت می‌پردازند. همچنین در صبح دومین روز از برگزاری آزمون سراسری، پنج هزار و ۸۴۷ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت می کنند.

فاضلی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر آزمون سراسری، گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی، درهای حوزه امتحانی از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح باز است و آماده پذیرش داوطلبان هستیم. همچنین هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، اداره برق و پلیس راهور جهت تسهیل در عبور و مرور داوطلبان و برقراری نظم و آرامش انجام شده است. تدابیر لازم نیز برای پذیرایی و اسکان خانواده‌ها در مسجد امام علی (ع) و طبقه اول رستوران دانشجویی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده در حوزه امتحانی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: مرکز بهداشت و درمان و دو پزشک دانشگاه در تمام طول مدت آزمون، آماده خدمت رسانی به داوطلبان هستند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه علامه‌طباطبائی در برگزاری آزمون سراسری افزود: برگه‌های راهنمایی نیز تهیه شده است تا داوطلبان با کمک آن‌ها به راحتی حوزه امتحانی و صندلی خود را پیدا کنند و افرادی هم برای راهنمایی مشخص شده‌اند تا اگر داوطلبی به مشکل برخورد کرد، بتواند با راهنمایی این افراد، مشکل خود را سریع حل کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فضایی برای دریافت امانات و نگهداری کیف، موبایل، ساعت هوشمند و اشیاء قیمتی داوطلبان در نظر گرفته نشده است، از داوطلبان تقاضا داریم به غیر از همراه داشتن مداد، پاک‌کن، تراش، ساعت غیرهوشمند و کارت ورود به جلسه، از آوردن هرگونه وسیله اضافی خودداری کنند.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای تک تک داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳، گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا آزمون در آرامش و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. همراهی داوطلبان نیز می تواند ما را در انجام مطلوب تر وظایف کمک کند.

کد خبر 6086805

دیگر خبرها

  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد