Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام مسئولان گمرک ایران از این حکایت دارد که با وجود رایزنی‌های صورت گرفته برای حل و فصل حواشی مرز میلک، اعتصاب دوباره کامیون‌داران موجب توقف تردد و فعالیت در این مرز شده است.

به گزارش ایسنا، در دو هفته اخیر اعتصاب جمعی از کامیون‌داران افغانستان موجب توقف فعالیت در مرز زرنج_ میلک شد. ماجرا از این قرار بود که برخی از کامیون‌داران و شرکت‌های حمل و نقل افغانستان در اعتراض به مصوبه‌ شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در رابطه با توقف سه ماهه کامیون‌های حامل قاچاق دست به اعتصاب زده تا بتوانند تغییری در این تصمیم ایجاد کنند، این کامیون‌ها اغلب دارای قاچاق سوخت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از  ملاقات مرزی که بین طرف ایران و مقامات گمرکی و مرزی میلک  و مقامات استانداری و مرزی استان نیمروز  افغانستان صورت گرفت قرار شده تا طرف افغان برای عادی سازی تردد کامیون ها اقدام قانونی کند و با اقدام صورت گرفته فعالیت مرز زرنج_ میلک مجددا از اواخر هفته گذشته از سر گرفته شد.

اما تازه‌ترین اعلام سید روح‌اله لطیفی -سخنگوی گمرک ایران -به ایسنا حاکی از آن است که دوباره از روز گذشته، اعتصاب کامیون‌داران افغانستانی از سر گرفته شده و فعالیت متوقف است.

وی افزود: در مرز میلک حدود ۳۰۰ کامیون ایرانی و ۸۰۰۰ کامیون افغان تردد می‌کنند که فعلا به دلیل اعتصاب رانندگان در زرنج افغانستان فعالیت و تردد تجاری متوقف است و در روز پنجشنبه گذشته با فعالیت مجدد مرز  ۲۷۰ کامیون ایرانی به مرز میلک برگشته‌اند.

به گفته لطیفی این در شرایطی است که گمرک میلک استان سیستان و بلوچستان، برای پذیرش کامیون ایرانی و افغان مشکلی نداشته و کاملا فعال است.

این مقام مسئول در گمرک ایران با بیان اینکه جریان اعتصاب کامیون داران افغان و توقف فعالیت مرز میلک، اقدامی سیاسی نیست و دولت‌ها و سایر سازمان‌های بین دو کشور در آن دخیل نیستند گفت: صرفا یک اقدام صنفی در  مرز زرنج افغانستان است و در سایر مرزهای بین ایران و افغانستان مشکلی در تردد وجود ندارد، به هر حال دو ملت دارای ریشه های کهن تاریخی، فرهنگی، زبانی و مذهبی هستند و پیوندهای پایداری دارند.

وی یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر همواره یکی از وظایف دولت ها است و جمهوری اسلامی ایران نیز مانند همه کشورها در راستای انجام وظایف ملی و بین المللی خود با این پدیده شوم برخورد قانونی و بدون تبعیض می کند، به هر صورت موضوع قاچاق نه تنها از سوی ایران بلکه سازمان جهانی گمرک و سازمان تجارت جهانی و سایر کشورها نیز پذیرفته شده نیست و باید هر گونه ورود و خروج کالا از کانال رسمی و قانونی آن انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرز میلک کامیون داران مرز میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات