Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:47:41 GMT

روند افزایشی دما در اصفهان تا پایان مردادماه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۳۸۱

روند افزایشی دما در اصفهان تا پایان مردادماه ادامه دارد

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش دما تا پایان مردادماه اظهار داشت: با شیوع کرونا و گرمای بی سابقه در مردادماه نیاز آبی اصفهان افزایش یافته است؛ با افزایش هر درجه دمای هوا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲ تا ۳ درصد بر مصرف آب شرب اضافه می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ مترمکعب بر ثانیه آب شرب و بهداشت در استان اصفهان مقرر شد مدیریت مصرف دستور کار تمام بخش‌های استان اعم از شهرداری، ادارات و صنایع قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بسته‌های تعیین شده که بر ۲۰ درصد کاهش مصرف آب در تمامی ادارات استان اصفهان دلالت دارد، تصریح کرد: در سال گذشته توزیع ۵ هزار شیر پدالی توسط آبفای اصفهان به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب شرب و بهداشت کمک کرد.

وی با بیان اینکه به ۲۰۰ روستای استان اصفهان از طریق تانکر آبرسانی می‌شود، اظهار داشت: تیم‌های بازرسی از مرکز بهداشت استان اصفهان، آب و فاضلاب نظارت‌های لازم را بر بهداشت کیفی آب انتقالی انجام می‌دهند.

شیشه فروش به همکاری اصناف با اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان در مصرف بهینه آب هم اشاره‌ای کرد و گفت: با نظارت دقیق و استفاده از وسایل کاهنده و سایبان کولر اصناف می‌توانند در کاهش مصرف انرژی اقدام کنند.

وی افزود: سیستم آب شرب ۱۰۷ شهرداری استان اصفهان از سیستم آب رسانی فضای سبز منفک شده است و شهرداری‌ها نسبت به کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در فضای سبز اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

کد خبر 4995559

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران کم آبی صرفه جویی آب ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا کمک مومنانه شهرکرد قزوین محرم 99 ستاد ملی مقابله با کرونا استان اصفهان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی در استان (۲۴ اسفند ماه) تا کنون هفت نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که این رقم در سال گذشته ۱۰ نفر بوده است.
با وجود اینکه تعداد کشته‌شدگان بر اثر تصادف در استان کاهش یافته، اما باید تا جای ممکن میزان مرگ و میر را در سوانح کاهش داد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با بیان اینکه در نوروز امسال بیشتر تصادفات توسط مردم خوزستان رخ داده است افزود: در اسفند ماه سال گذشته تعداد وقوع تصادفات رشد پنج درصدی داشت.
وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال میزان تصادفات در شهرستان‌های آبادان، بهبهان، دزفول، ماهشهر و کارون افزایشی بوده است.
رییس پلیس راهور خوزستان با اشاره به اینکه میزان تصادفات خسارتی در شهرستان‌های استان افزایش یافته است گفت: در بهبهان و ماهشهر تعداد مجروحان تصادفی در این مدت روند افزایشی داشته است.
وی با عنوان اینکه در ۲ شهرستان خرمشهر و اهواز شاهد کاهش تصادفات هستیم اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها برای کنترل تصادفات باید همراه پلیس ورود کنند و برنامه‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
سرهنگ دولتشاهی بیشترین علت تصادفات را توجه نکردن به جلو و تجاوز از سرعت مجاز عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی برخورد با متخلفان رانندگی، اما باز میزان تصادفات افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • ادامه روند کمک به تکمیل طرح دفع آب‌های سطحی کلانشهر اهواز
  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • روند افزایشیِ ورورد گردشگر به اصفهان ادامه دارد
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان