Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@15:51:31 GMT

فوت ۱۸۴ هموطن دیگر بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۴۷۷

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان بیماری کرونا به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۶۹ مورد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت اپیدمی کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهار محال و بختیاری در اسفند ۹۸، خیز نسبتا متوسط اپیدمی را تجربه کردیم، اما در اردیبهشت مثل بسیاری از استان‌ها شاهد افت موارد ابتلا و بستری این بیماری بودیم، اما در خرداد ماه سیر صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان به وجود آمد به طوری که در دو ماه گذشته تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان دو برابر شد.

لاری افزود: هم اکنون شیب صعودی موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری نگران کننده است. ۵ شهر این استان در وضعیت قرمز و یک شهر در وضعیت هشدار است و شدت این بیماری در برخی شهر‌ها مانند بروجن، فارسان، شهرکرد و لردگان شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: اقدامات موثر کادر بهداشتی و درمانی در استان چهارمحال و بختیاری برای آموزش همگانی و آشنایی بیشتر مردم با ویروس کرونا و روش‌های پیشگیری و نیز اقدامات موثر در غربالگری و بیماریابی و نیز حساسیت در ایزوله کردن بیماران و قرنطینه اطرافیان آن‌ها نقش مهمی در کنترل اپیدمی در این استان داشته است به طوری که با همکاری پزشکان و کادر بهداشتی کاهش مراجعه حضوری بیماران به مراکز درمانی را در این استان شاهد هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از اوایل ۵۷۵ مورد تخلف از پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و واحد‌های صنفی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری به تعزیرات این استان گزارش شد و ۵۴ واحد متخلف از این مجموعه پلمب شدند. ۷۲ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها و ادارات دولتی استان چهارمحال و بختیاری ۸۹ درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری همراه با مردم سایر استان‌ها شاهد توقف سیر صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم.

وی افزود: ویروس کرونا ماه‌ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با وجود این بیماری تغییر دهیم و به این نکته باید توجه کنیم که در کنار پیامد‌های منفی اپیدمی کرونا این اپیدمی می‌تواند باعث تقویت همبستگی اجتماعی بین ما شود و باعث تقویت سبک زندگی اخلاقی در جامعه بشود.

لاری ادامه داد: امیدوارم با همراهی، همکاری همه مردم در رعایت اصول سه گانه پیشگیری یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و شستن مداوم دست‌ها بتوانیم به زودی زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست دهیم. برچسب ها: سیما لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت کرونا استان چهارمحال و بختیاری سخنگوی وزارت بهداشت موارد ابتلا و بستری ویروس کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،

میزان بارندگی به شرح زیر است:
شهرکرد: ۸.۵
بروجن: ۹.۱
لردگان: ۲
کوهرنگ: ۴.۸
اردل: ۳.۱
بن:۱.۹
فارسان: ۸.۲
سامان: ۱.۷
شلمزار: ۴.۱
فرخ شهر: ۱۲.۸
مال خلیفه: ۰.۶
سورشجان: ۳.۹
بلداجی: ۶
ایلبگی: ۱.۶
دوآب صمصامی: ۲.۳
لیرابی: ۶.۷
دزک: ۸.۵

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری