Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@04:28:45 GMT

زمان عرضه دارا دوم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۴۷۸

زمان عرضه دارا دوم اعلام شد

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

به گزارش ایسنا، درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که پذیره‌نویسی دومین صندوق سهام‌های دولتی (شامل چهار پالایشگاه) در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود، اما روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF پالایشی به نتیجه نرسید و رئیس سازمان خصوصی سازی در این زمینه توضیح داد: به دلیل مخالفت وزارت نفت با عرضه دارا دوم در ETF، سهام پالایشی دولت تا سه هفته آینده به صورت بلوکی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت، کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد، تدریجی و شناور عرضه می‌شود. همچنین، عرضه پالایشگاه‌های فوق هم اکنون آگهی شده و در شرف عرضه توسط بازار سرمایه است.

پس از طرح این موضوع، ناظر مجلس در شورای عالی بورس از توقف عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی خبر داد و گفت که دولت موظف است سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق پذیره نویسی کنند. در این زمینه، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

وی درباره ویژگی‌های صندوق‌های ETF، گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیئت دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم. همچنین، در این معامله خریداران از تخفیف ۳۰ درصدی هم برخوردار می‌شوند که در کل مزایای زیادی برای آن‌ها دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: صندوق دارا دوم فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد دارا دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد (+جزئیات)

هیأت واگذاری در چهارصد و پانزدهمین جلسه خود قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس را مشخص کرد.

به گزارش ایرنا، مصوبات چهارصد و پانزدهمین جلسه هیأت واگذاری مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد که در این جلسه در خصوص موارد زیر تصمیم گیری شده است؛

عرضه معادل ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس با قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۰۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۳،۵۷۰ ریال کمتر نباشد، به صورت نقد و اقساط شامل ۱۰ درصد نقد و مابقی طی ۶ سال با فاصله اقساط ۶ ماهه به تصویب رسید.

سایر شرایط واگذاری همان شرایط مقرر در بند (۶) مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ و جدول پیوست آن خواهد بود.

ضمناً صورتهای مالی شرکت مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ به تصویب رسیده است.

همچنین بند (۱) بخش بررسی صلاحیتهای عمومی و تخصصی جدول پیوست مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ به شرح زیر اصلاح میگردد؛

صلاحیت امنیتی خریدار به عنوان یکی از موارد سنجش صلاحیتهای عمومی موضوع دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی استراتژیک و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها؛ توسط سازمان خصوصی سازی از مراجع ذیربط مورد استعلام قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم پاسخ به استعلام تا قبل از عرضه توسط مراجع ،فوق اعلام فهرست متقاضیان واجد شرایط و فرایند عرضه مطابق دستور العمل مذکور صورت خواهد گرفت.

سازمان خصوصی سازی مجاز است در صورت نیاز؛ فاصله تاریخ انتشار آگهی عرضه در روزنامه تا روز عرضه را حداقل ۷ روز تقویمی و نیز مهلت متقاضیان برای ارسال مدارک به منظور بررسی صلاحیت را کمتر از ۶ روز کاری؛ تعیین نماید.

این تصویب نامه در اجرای قسمت اخیر ماده (۳۹) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی ابلاغ می گردد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واگذاري سهام باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به كجا رسيد؟ مجوز تیمداری بانک ها صادر شد؛ خرید پرسپولیس استارت می خورد

دیگر خبرها

  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد (+جزئیات)
  • روز سبز بورس تهران
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟