Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:45:43 GMT

لحظه انفجار بیروت از دوربین‌های یک هتل

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۵۲۹

‍‍‍‍‍‍

دریافت 12 MB

کد خبر 4995942.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: انفجار بیروت انفجار بیروت بیروت ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا انفجار بیروت لبنان عید غدیر خم آتش سوزی انفجار شیوع کرونا مکه مکرمه ماه محرم ایران اعتراضات مردمی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور با گوشی، حرفه‌ای فیلم بگیریم؟

فکرمی‌کنید همه ویدئو‌های حرفه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید با دوربین‌های فیلم‌برداری عجیب‌و‌غریب ضبط می‌شوند؟ همیشه این‌طور نیست. گوشی‌های تلفن همراه همیشه در دسترس‌ترین و آسان‌ترین راه برای ضبط ویدئو هستند و می‌توانید با دوربین آن هم فیلم حرفه‌ای بگیرید. قبل از هرچیز باید از قابلیت‌های دوربین گوشیتان باخبر باشید و بعد با تکنیک‌هایی که می‌تواند از یک ویدئوی بد یک ویدئوی خوب بسازد آشنا شوید. اما این تکنیک‌ها چیست؟

۱. فیلم را در جهت مناسب ضبط کنید
خیلی‌ها فکر می‌کنند ضبط در جهت افقی/لنداسکیپ بهترین راه برای فیلم‌برداری با کیفیت با گوشی است، اما این موضوع نسبت به سوژه و مکان نسبی است. با وجود پلتفرم‌های بسیار زیادی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب که جهت عمودی را برای ویدئو (مخصوصاً ویدئوی کوتاه) می‌طلبند، باید محتوا را متناسب با پلتفرمی که قصد دارید در آن به اشتراک بگذارید، ضبط کنید. این کار می‌تواند کیفیت کارتان را بالا ببرد. اگر به استفاده از فیلم روی پلتفرم‌های مختلف با جهت‌های مختلف نیاز دارید، می‌توانید با ابزار‌هایی مانند Cross Clip جهت ویدئوی افقی را به‌سرعت به عمودی تبدیل کنید.

۲. بی‌خیال زوم‌کردن شوید
وقتی نمی‌توانید به سوژه خود نزدیک شوید، ممکن است زوم‌کردن روی آن وسوسه‌انگیز باشد؛ اما هرچه بیشتر زوم کنید، کیفیت فیلم‌های ویدئویی خود را بیشتر به خطر می‌اندازید. تا حد ممکن از ویژگی زوم گوشی استفاده نکنید و درعوض سعی کنید به سوژه نزدیک شوید. می‌توانید به جای زوم کردن از سوژه مد نظر فیلم بگیرید و بعد در ویرایش‌های نهایی بخش‌هایی را تغییر دهید.

۳. نورپردازی اهمیت دارد
گاهی نور می‌تواند سوژه را بهتر از آنچه هست، نشان بدهد و گاه می‌تواند همه‌چیز را به نابودی بکشد. اگر وضعیت روشنایی و نوری که در آن قرار دارید، مناسب نیست، می‌توانید در نزدیکی پنجره با نور طبیعی عکاسی کنید یا از منابع نور مصنوعی مطلوب مثل رینگ‌لایت‌ها کمک بگیرید. همچنین هنگام فیلم‌برداری در شب باید از نور پس‌زمینه شدید دوری کنید. اگرچه برخی از برنامه‌های دوربین آثار نور پس‌زمینه را کاهش می‌دهند، شما همچنان باید خودتان هنگام فیلم‌برداری نکات مرتبط را رعایت کنید.

۴. حواس‌تان به کادربندی باشد
بهتر است کادر را با سوژه خود پر کنید یا آن را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا صحنه جالب‌تری ایجاد کنید. با آزمون و خطا متوجه خواهید شد که چه چیزی بهتر به نظر می‌رسد. اگر سری به برنامه‌های دوربین گوشی بزنید گزینه خطوط راهنمای افقی و عمودی (gridlines) را می‌بینید که می‌توانید آن را فعال کنید. محبوب‌ترین ابزار کادربندی «قانون یک سوم» است، عناصر مهم را در طول یک شبکه ۳ در ۳ قرار دهید؛ به‌این‌صورت تصویر به ۹ قسمت تقسیم می‌شود.

۵. کیفیت صدا را فراموش نکنید
وقتی روی ضبط ویدیوی عالی در گوشی هوشمند خود تمرکز می‌کنید، ممکن است کیفیت صدا را فراموش کنید. گاهی هم ممکن است به اشتباه میکروفون خود را مسدود کرده و صدا را به کلی مخدوش کنید. برای ضبط ویدئو به طور حرفه‌ای بهتر است خرید یک میکروفون کوچک را در برنامه‌تان بگذارید. میکروفون می‌تواند به‌طور مستقیم به تلفن هوشمند شما متصل شود تا صدایی شبیه به یک دوربین حرفه‌ای دریافت کنید.

۶. ویرایش کنید تا حرفه‌ای شوید
وقتی همه نکاتی که گفتیم را اجرا کردید و کارتان تمام شد نوبت به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها می‌رسد. همه ما می‌دانیم آن کلیپ‌های جذابی که در شبکه‌های اجتماعی برایمان جالب و هیجان‌انگیز است تنها سوژه خوب و عکاس ماهری ندارند. ویرایش سلفی‌ها و انجام تغییرات ضروری که نتوانسته‌ایم در حین عکاسی به آن‌ها دست پیدا کنیم بخش مهمی از روند دست‌یابی به یک فیلم حرفه‌ای است.

منبع: روزنامه خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • لحظه انفجار وحشتناک یک مسجد در تبریز
  • لحظه انفجار مسجد در تبریز؛ فیلم دوربین مداربسته از داخل را ببینید
  • (ویدئو) لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • (ویدئو) لحظه انفجار در نوشهر/ صدای انفجار در چالوس هم شنیده شد
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • لحظه انفجار در نوشهر + فیلم | صدای انفجار در چالوس هم شنیده شد
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • ببینید | ویدیو دوربین مداربسته از لحظه حمله عامل تروریستی قندهار
  • چطور با گوشی، حرفه‌ای فیلم بگیریم؟