Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@21:38:57 GMT

امنیت شغلی خبرنگاران ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۵۷۸

شهردار اصفهان گفت: امنیت شغلی یک اصل است و شرایط آن باید برای خبرنگاران مهیا شود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تسهیلات لازم را برای تحقق این امر فراهم کنند. شهرداری اصفهان نیز در راستای تثبیت جایگاه خبرنگاری هر اقدامی که مربوط به این ارگان شود را پیگیری خواهد کرد تا نهاد رسانه به یک نهاد قدرتمند برای کشف حقایق در جامعه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت الله نوروزی امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در مدت اخیر و در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا شهروندان از حضور در جامعه پرهیز می‌کردند، خبرنگاران در همه عرصه‌ها حضور و اطلاع رسانی مطلوبی از این شرایط داشتند. در همین راستا برای خبرنگارانی که به این ویروس مبتلا شدند آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هرچه زودتر به عرصه خدمت بازگردند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم اداره کل ارشاد اسلامی مرامنامه انجمن صنفی روزنامه نگاران جهان را به عنوان الگویی برای رفتارهای خبرنگاران و مسئولیت آنها آماده و در اختیار اصحاب رسانه و مدیران قرار دهد تا جایگاه خبرنگاران برای مدیران روشن شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: تا کنون چندین نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار شده است و اگر موضوع همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ مطرح نبود قطعاً این نشست‌ها ادامه داشت. ۲۶ نشست خبری در سال ۹۸ در مجموعه مدیریت شهری برگزار شده است و از فعالان رسانه تقاضا دارم نحوه ادامه این نشست‌ها را با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد دهند تا ارتباط مجموعه شهرداری با رسانه‌ها قطع نشود.

وی تاکید کرد: در شرایط دشوار کنونی کشور، انقلاب عمرانی در اصفهان در حال وقوع است و هر یکشنبه یک پروژه عمرانی در شهر افتتاح می‌شود که انعکاس آن بر عهده خبرنگاران است و باید از خبرنگاران تقدیر شود. البته در شرایط شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این برنامه‌ها به صورت حضوری وجود ندارد و باید افتتاحیه‌ها به صورت آنلاین برگزار شود.

نوروزی با اشاره به عملکرد روزنامه نگاران نامداری مانند "حسنین هیکل" گفت: هیکل سال‌های متمادی در ایران فعالیت می‌کرد و گزارش‌های وی از نهضت ملی شدن صنعت نفت در ایران، موجب دستور جمال عبدالناصر برای ملی شدن کانال سوئز شد. هیکل همواره اهل مطالعه بود و در اولین انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیز حضور داشت.

وی ادامه داد: حسنین هیکل همیشه تلاش می‌کرد حقیقت را کشف کند و متعهد به انعکاس درست خبر بود؛ زیرا کشف حقیقت رسالت عظیم خبرنگاران است. این امید می‌رود با الگو قرار دادن این افراد و رعایت موازین اخلاقی، رسالت عظیم انسانی که خدمت به شهروندان است، محقق شود.

شهردار اصفهان گفت: امنیت شغلی یک اصل است و شرایط آن باید برای خبرنگاران مهیا شود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تسهیلات لازم را برای تحقق این امر فراهم کنند. شهرداری اصفهان نیز در راستای تثبیت جایگاه خبرنگاری هر اقدامی که مربوط به این ارگان شود را پیگیری خواهد کرد تا نهاد رسانه به یک نهاد قدرتمند برای کشف حقایق در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: در سه سال گذشته شهرداری اصفهان تلاش کرد تا با استفاده از دیپلماسی شهری، اصفهان را به جایگاه جهانی خود برگرداند، علاوه بر تلاش‌های خارجی در شهر نیز تلاش کردیم عدالت در توزیع امکانت در تمام مناطق شهری اصفهان و برای تمام شهروندان رعایت شود. در آخرین مورد توزیع ۸۰ دستگاه اتوبوس تازه نفس بود که توزیع آنها بر این اساس صورت گرفت.

نوروزی با اشاره به انعکاس اخبار شهرداری از سوی رسانه‌ها یادآور شد: اگرچه برخی سعی می‌کنند اقدامات خوب شهرداری را نادیده بگیرند اما باید از حاشیه‌ها بگذریم و نباید اجازه دهیم این حواشی بر ادامه خدمت ما اثر گذار باشد. خبرنگاران باید منافع عمومی را اولویت قرار دهند؛ از تمامی خبرنگارانی که با محور قراردادن اخلاق برای کشف حقیقت تلاش می‌کنند سپاسگزارم.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از اعضای شورای شهر اصفهان، ارتباط مستقیمی با خبرنگاران دارد و در همین راستا پیشنهاد ساخت مسکن برای خبرنگاران را ارائه داد و ما از آن استقبال کردیم، امیدوارم در مدت مدیریت من مشکل مسکن خبرنگاران برطرف شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرنگاران امنیت روز خبرنگار امنیت شغلی شهردار اصفهان برای خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: 4 هزار و 12 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجرا شده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و 2 هزار و 120 طرح در شهر اجرا شده است.

عرب با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت‌ حمایت یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد است افزود: یک هزار و 496 طرح توسط زنان و 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال