Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، امین ناصر اعلام کرد: سعودی آرامکو برنامه‌هایی برای افزایش روزانه یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خود دارد و با وجود کاهش هزینه‌ها می‌خواهد ظرفیت تولیدش را به مجموع روزانه ۱۳ میلیون بشکه برساند.

وی همچنین پس از اعلام نتایج سه ماه این شرکت، در نشستی آنلاین به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران گفت: برنامه هزینه سرمایه‌گذاری شرکت آرامکو برای سال ۲۰۲۱، به مقدار قابل توجهی کمتر از برنامه پیشین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه سرمایه‌گذاری در برنامه پیشین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار بود.

به گزارش وزارت نفت، سود شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو در سه ماه دوم سال جاری میلادی ۷۳ درصد کاهش یافت، زیرا سقوط تقاضای انرژی و قیمت‌ها به دلیل بحران ویروس کرونا در فروش بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان اثر منفی گذاشت.

مدیرعامل آرامکو روز یکشنبه (۱۹ مردادماه) در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: روند جزئی بهبود را در بازار انرژی و افزایش تقاضا شاهد هستیم، زیرا اقتصادها پس از کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا به‌تدریج بهبود می‌یابند.

ناصر همچنین گفته بود: انتظار داریم با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار کرونا در کشورهای مختلف، تقاضا افزایش یابد.

کد خبر 4996077

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت قیمت نفت شرکت نفت آرامکو عربستان عربستان سعودی ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا تولید نفت سهام عدالت وام ودیعه مسکن بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کماکان صعودی ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، با انتظارات برای محدودتر شدن عرضه روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش، به ۸۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۲۸ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته با یک دلار و ۳۲ سنت افزایش، بسته شدند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نفت خام از مسائل بخش عرضه و تداوم تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حمایت یافته است.

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند: دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

همزمان، حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاههای نفت روسیه ادامه دارد. پالایشگاه کویبیشف پس از آتش سوزی که در صبح روز شنبه روی داد، مجبور شد نیمی از ظرفیت تولید خود را متوقف کند.

بر اساس گزارش رویترز، والت چانسلر، استراتژیست انرژی در یادداشتی نوشت: در نشانه دیگری از محدود بودن عرضه نفت، ظرفیت تولید پالایشگاههای آمریکایی در هفته آینده به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت در حالی که عرضه داخلی، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز محدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد