Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@00:10:00 GMT

تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۶۴۰

تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون

رویداد۲۴ دکتر «خوان رایز» استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه «جرج واشنگتن» در آمریکا گفت: زمانی که برای اولین بار درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را آغاز کردیم،  مشاهده کردیم که وضعیت آنها بهتر یا بدتر می شود اما علت آن را نمی دانستیم.

وی افزود: برخی مطالعات اولیه که در چین انجام شده بودند،  نشان می دهند که نشانگرهای زیستی خاصی با پیامدهای بد این بیماری همراه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تمایل داشتیم که مشاهده کنیم آیا چنین موردی درخصوص بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا نیز صدق می کند.  

رایز و همکارانش در این مطالعه حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا را که در فاصله زمانی میان ۱۲ مارچ تا ۹ مه ۲۰۲۰ در بیمارستان جرج واشنگتن بستری شده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.  

آنها متوجه شدند که از این تعداد بیمار، ۲۰۰ نفر آنها از تمام زیست نشانگرهای مورد مطالعه به نام های IL-۶, D-dimer, CRP, LDH و ferritin برخوردار بودند. سطوح بالاتر این نشانگرها با التهاب و اختلالات خون ریزی و افزایش خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و نیاز به حمایت با دستگاه کمک تنفسی ارتباط داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت‌های مجاز تست ویروس کرونا در آزمایشگاه‌ها

دکتر «شانت آیانیان» استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه جرج واشنگتن و نویسنده این مطالعه گفت: امیدواریم که این زیست نشانگرها به پزشکان در تعیین میزان تهاجمی که لازم است برای درمان بیماران بکار گیرند و دیگر اینکه آیا بیمار باید مرخص شود یا خیر و نحوه نظارت بر بیمارانی که به خانه می روند و نیز سایر تصمیمات بالینی کمک کند. 

این محققان گفتند: در حال حاضر پزشکان خطر وخیم تر شدن کووید-۱۹ و یا کشنده بودن این وضعیت را از روی سن و وضعیت های پزشکی بیمار تعیین می کنند اما این آزمایش ساده خون به پزشکان در تصمیم گیری های بالینی کمک می کند.  

این مطالعه در مجله Future Medicine منتشر شده است.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی قدرت مشابهی نسبت به متخصصین در تشخیص خطاهای رادیولوژی دارد

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ویرایشگر پشتیبان مفید برای رادیولوژیست‌ها عمل کند و از دقیق و قابل اعتماد بودن گزارش‌های آنها اطمینان حاصل کند.
بر اساس یافته های منتشر شده در 16 آوریل در ژورنال رادیولوژی، برنامه OpenAI GPT-4 تقریباً مانند گروهی از رادیولوژیست‌ها در تشخیص خطاهایی که در گزارش‌ها قرار داده شده بودند، عمل کرد.

به گزارش ایتنا، محقق ارشد دکتر رومن گرتز می‌گوید: «این کارآیی در تشخیص خطاها ممکن است به آینده‌ای اشاره کند که در آن هوش مصنوعی می‌تواند به بهینه‌سازی گردش کار در بخش‌های رادیولوژی کمک کند، و اطمینان حاصل کند که گزارش‌ها هم دقیق و هم به‌سرعت در دسترس هستند، بنابراین ظرفیت بخش رادیولوژی برای ارائه تشخیص‌های به موقع و قابل اعتماد افزایش می‌یابد. این اولین مطالعه‌ای است که GPT-4  را مستقیماً با عملکرد انسان در بررسی گزارش‌های رادیولوژی از نظر دقت، سرعت و مقرون به صرفه بودن مقایسه می‌کند.»

برای این مطالعه، گرتز و همکارانش 200 گزارش رادیولوژی را بر اساس اشعه ایکس، سی تی اسکن و تصویربرداری MRI بین ژوئن تا دسامبر 2023 در یک بیمارستان جمع آوری کردند. محققان عمداً 150 خطا را در 100 گزارش وارد کردند، از جمله حذف، اشتباهات املایی، متون گیج‌کننده و اشتباهات دیگر. سپس از GPT-4 و گروهی متشکل از شش رادیولوژیست (دو رادیولوژیست ارشد، دو پزشک و دو دستیار رادیولوژی) خواستند که به طور جداگانه گزارش‌ها را بررسی کنند و اشتباهات را پیدا کنند.

 
به گفته محققان، به طور کلی، GPT-4  دارای نرخ تشخیص خطا 83 درصد در مقایسه با 89 درصد برای رادیولوژیست‌های ارشد و 80 درصد برای رادیولوژیست‌ها و دستیاران رادیولوژی بود. مدرکی دال بر تفاوت معناداری در میانگین عملکرد GPT-4 در مقایسه با رادیولوژیست‌ها وجود نداشت. برنامه هوش مصنوعی همچنین به زمان پردازش کمتری در هر گزارش حتی نسبت به سریع‌ترین خواننده انسانی نیاز داشت و میانگین هزینه اصلاح در هر گزارش نیز نسبت به مقرون‌به‌صرفه‌ترین رادیولوژیست، کمتر بود.

گرتز گفت:« این مطالعه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت از بیمار را با افزایش دقت گزارش‌های رادیولوژی و سرعت تحویل گزارش‌ها بهبود بخشد. این مطالعه به چالش‌های مهم مراقبت‌های بهداشتی مانند افزایش تقاضا برای خدمات رادیولوژی و فشار برای کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌پردازد.»

در نهایت، این تحقیق نمونه‌ای ملموس از این است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی را با افزایش کارایی، به حداقل رساندن خطاها و اطمینان از دسترسی گسترده‌تر به خدمات تشخیصی قابل اعتماد و مقرون به صرفه متحول کند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی قدرت مشابهی نسبت به متخصصین در تشخیص خطاهای رادیولوژی دارد
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور