Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سفر دوره‌ای خود به اروپا را با رفتن به جمهوری چک آغاز کرد. استقرار نیرو‌های آمریکایی در لهستان، شبکه موبایل جی پنج و عدم وابستگی به انرژی روسیه از محور‌های سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپای مرکزی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر برنامه اعلام شده، وزیر خارجه آمریکا در این سفر چند روزه از کشور‌های اسلوونی، اتریش و لهستان دیدار می‌کند. او همچنین در سفر خود به جمهوری چک از شهر پیلسن در غرب بومن این کشور که یک شهر صنعتی است بازدید خواهد کرد.

«توماس پتریچ» وزیر خارجه جمهوری چک پیش‌تر با تاکید بر اینکه تقسیم استقرار نظامیان آمریکایی در اروپا موضوع گفت‌وگو‌های وزیر خارجه آمریکا در پراگ نخواهد بود، گفت: «جمهوری چک کشوری نیست که نظامیان آمریکایی به آنجا منتقل شوند. همکار‌های امنیتی‌ بر محور‌های دیگر متمرکز خواهد بود.»

گفته می‌شود وزیر خارجه آمریکا در پایان این سفر اروپایی خود روز شنبه آینده در ورشو قراردادی را درباره استقرار بیشتر نیرو‌های آمریکایی در لهستان امضا خواهد کرد.

پمپئو همچنین در اسلوونی تصمیم دارد یک تفاهم نامه درباره امنیت شبکه اینترنتی خط تلفن نسل پنجم امضا کند. او تلاش دارد در این سفر درباره تقویت عدم وابستگی به انرژی روسیه هم تبلیغ کند.

آمریکا هفته گذشته از خروج دوازده هزار نفر از نظامیان این کشور از آلمان خبر داد. قرار است بخشی از این نظامیان به آمریکا بازگردند و بخشی نیز در دیگر کشور‌های اروپایی مستقر شوند. گفته می‌شود احتمالا حدود هزار نظامی آمریکایی در لهستان مستقر شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو سربازان آمریکایی کشورهای اروپایی سفر پمپئو به اروپا وزیر خارجه آمریکا جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند