Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@18:51:29 GMT

یک بخش جدید به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۶۵۳

یک بخش جدید به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای ارزیابی سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر پس از تشکیل هفت جلسه، پیشنهاد لحاظ کردن شورای سیاست‌گذاری جشنواره به منظور بررسی و تصویب راهبردها و برنامه‌های اجرایی و هنری کلی جشنواره در ارکان جشنواره را ارائه کرد. این شورا وظیفه تعیین دبیر را نیز برعهده دارد.

بر همین اساس شورای پیشنهاد دبیر که تنها وظیفه پیشنهاد دبیر جشنواره را داشت براساس تغییر آیین نامه از ارکان جشنواره حذف شد و شورای سیاستگذاری که بررسی و تصویب راهبردها، تعیین رویکردهای کلان، تصویب کلیات فراخوان، انتخاب دبیر جشنواره و … را برعهده دارد به ارکان جشنواره افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین نامه جشنواره موسیقی فجر پس از تغییر و اصلاح، مبنای برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر است.

۲۵۸۲۴۵ کد خبر 1420470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر موسیقی ایرانی موسیقی پاپ موسیقی نواحی موسیقی کلاسیک جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد