Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت‌الله صیدی روز سه‌شنبه اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز یکی از مهمترین چالش‌های شهرداری‌ها در سراسر کشور است که وجود خلاء قانونی باعث شده شاهد احداث بناهایی در سطح شهر باشیم که بدلیل عدم رعایت قوانین فنی و شهرسازی از استحکام کافی نیز برخوردار نیستند.

وی افرود: عدم صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای یکی از دلایل ساخت و ساز غیرمجاز بود که در این دوره و با پیگیری‌های لازم، شرایط صدور مجوز ساخت برای این زمین‌ها در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در نواحی منفصل شهری فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار سنندج اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات این شهرداری در راستای جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر توقیف ماشین آلات عمرانی در حین احداث بنای غیر مجاز بود که از ابتدای امسال ۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی یادآور شد: احداث بنای غیرمجاز در قانون تخلف است و شهرداری در برخورد با احداث این بناها، اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌کند ضمن اینکه تا زمان صدور حکم، شهرداری نمی‌توانست از ادامه فعالیت بناهای غیر مجاز ممانعت کند.

شهردار سنندج گفت: با هماهنگی انجام شده با مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ادامه احداث بناهای غیر مجاز، از این پس تمام بناهای مسکونی و تجاری که بصورت غیر مجاز در حال احداث باشند، فعالیت شان متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی که بنای آنها پلمب شود در صورتی که اقدام به فک پلمب کرده و فعالیت ساخت و ساز را ادامه دهند حتما برابر قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

صیدی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ بنای مسکونی به دلیل تخلف در نقاط مختلف سطح شهر پلمب شده است،  افزود: پرونده این بناهای غیر مجاز به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و در صورت ادامه فعالیت به دلیل ارتکاب جرم ناشی از فک پلمپ نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی از شهروندان خواست به افراد دلال و سودجو اعتماد نکنند چرا که قطعا این شهرداری با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی با ساخت و ساز های غیر مجاز برخورد قاطع خواهد کرد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

برچسب‌ها کردستان شهرداری سنندج پروژه ساختمانی کوه آبیدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شهرداری سنندج پروژه ساختمانی کوه آبیدر کردستان شهرداری سنندج پروژه ساختمانی کوه آبیدر غیر مجاز مراجع قضایی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه مسکن گفت: یک حرکتی سال قبل برای توجه به حمل و نقل عمومی و بعد هم ساخت و ساز شروع شد که ساخت و ساز ابنیه نظیر خطوط مترو مد نظر قرار داشت که به همین دلیل هم این همکاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه های مختلف مانند بانک مرکزی و وزارت کشور نهایت همکاری‌ها انجام شده است تا این اتفاق مهم در زمینه ترافیک و زیرساخت های مهم تهران اتفاق بیفتد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • واکنش تامل‌برانگیز اولین شهردار تهران به زاکانی و ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • پارکینگ طبقاتی شهدا به‌زودی در سنندج کلنگ‌زنی می‌شود
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت