Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:57:11 GMT

ترویج فر هنگ نیکوکاری نیازمند تعامل با رسانه هاست

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۶۸۱

ترویج فر هنگ نیکوکاری نیازمند تعامل با رسانه هاست

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اشدری مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به همراه هاشمیان قائم مقام انجمن روز سه شنبه در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین از نقش خبرنگاران در تقویت فرهنگ نیکوکاری تشکر و قدردانی کرد.

اشدری اظهار داشت: رسانه‌های متعهد باید مطالبه گر باشند و مدیران جرأت نکنند با شعار و حرف‌های تکراری مردم را فریب دهند و برای تحقق این مهم نیازمند خبرنگارانی مطلع و باسواد هستیم تا به سادگی قانع نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید خودمان به فریاد خودمان برسیم و با شناسایی مشکلات و بیان آنها مدیران را پاسخگو کنید و از رسانه‌های فعال و پویا انتظار داریم در بیان دغدغه‌های عمومی حساسیت بیشتری داشته باشند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: رسانه‌ها در ایام کرونا بخوبی عمل کردند و در انعکاس خدمات مدافعان سلامت، پزشکان، خادمان بهداشت و جهادگرانی که در عرصه سلامت مردم ایثارگرانه زحمت کشیدند به رسالت حرفه‌ای خود عمل کردند که جای تقدیر دارد.

رسانه‌ها به شفاف سازی و ترویج فرهنگ راست گویی در جامعه کمک کنند

اشدری گفت: صداقت و راست گویی از تأکیدات دین اسلام است و رسانه‌ها باید کمک کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا مدیری آمار غیر مستند و غیر واقعی ارائه نکند و با کلمات زیبا و زرق و برق دار دنبال توجیه کارهای خود نباشد زیرا مردم از حرف‌های تکراری مدیران خسته شده اند و دنبال خدمت واقعی و عملی هستند.

وی اظهار داشت: رسانه باید با تیزبینی و دقت در گفته مسئولان هر حرفی را به راحتی نپذیرد بلکه آنچه مستند و واقعی است را منعکس کند و اگر خبرنگاری به راحتی قانع شده و از مطالبه گری دست بردارد باید منتظر مدیرانی راحت طلب و پشت میز نشین و شعارگرا باشیم.

اشدری اضافه کرد: خبرنگار آگاه و حرفه‌ای باید با اطلاعات جامع و کافی در نشست‌های خبری حضور یابد و سوالاتی که از بطن جامعه برخواسته را مطرح کند تا دغدغه جامعه بیان شود و مدیر بداند در استان چه می‌گذرد و دغدغه عمومی چیست.

خبرگزاری مهر رسانه‌ای مردمی است

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یادآور شد: خبرنگار آگاه و مردمی خیلی زود از سخن مدیر قانع نمی‌شود و مسئول را آنقدر زیر سوال می‌برد تا اصل یک موضوع مشخص شود لذا قلم باید در اختیار کسانی باشد که امانتدار، صادق، آگاه و با دانش باشند و آلوده جریان‌های سیاسی نشوند.

اشدری گفت: رسانه باید نگارش قابل فهمی داشته باشد و با رویکرد تخصصی وارد این عرصه شود و به شفاف سازی عملکرد مدیران هم کمک کند.

وی بیان کرد: خبرگزاری مهر را به عنوان رسانه‌ای مردمی و فعال می‌شناسیم و حضور شما در نشست‌های خبری و طرح سوالات مردمی و کارشناسی نشان می‌دهد اشراف خوبی در مسائل دارید و گزارش‌های شما نیز جامع و مردمی است و مخاطب را اقناع می‌کند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به جایگاه این رسانه انتظار داریم به تشکل‌های غیر دولتی و مردمی هم که در استان فراوان هستند اهمیت بیشتری دهید و فعالیت آنها را منعکس کنید تا شاهد اقدامات بیشتری از این فعالان خیرخواه داشته باشیم.

وی گفت: بیماران کلیوی در استان با مشکلات متعددی از جمله کمبود دستگاه دیالیز، نبود مرکز پیوند، گرانی هزینه‌های درمان
مواجه هستند که درخواست می‌کنیم گزارش‌هایی در این خصوص تهیه شود تا بتوانیم خیرین بیشتری را برای کمک به بیماران نیازمند به همکاری دعوت کنیم.


 

کد خبر 4996036

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن بیماران کلیوی قزوین ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا کمک مومنانه شهرکرد قزوین محرم 99 ستاد ملی مقابله با کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه‌ای، با پیوست رسانه‌ای همراه است و ایران علاوه‌بر پیروزی در عرصه نبرد، جنگ رسانه‌ای را نیز به نفع خود به پایان رساند.

محمودرضا کبیری یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در عملیات «وعده صادق» یکی از تاریخی‌ترین حملات نظامی به اسرائیل از زمان شکل‌گیری این رژیم اشغالگر به اجرا درآمد، اظهار کرد: آنچه عیان است ایران توانست با نادیده گرفتن تمام تهدیدات و واسطه‌گری‌های کشورهای غربی، عربی و آمریکا، توان نظامی و تسلیحاتی خود را به رخ بکشد و فصل جدیدی از نظم جدید منطقه‌ای و جهانی را رقم بزند؛ ورای جزئیات این حمله تاریخی، اصل عمل و حمله نظامی ایران به خاک رژیم اشغالگر، ایران را در قامت برنده قرار داده است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: موشک، پهباد و عملیات نظامی بخشی از عملیات جنگ به شمار می‌آید؛ تهاجم نظامی ایران به اسرائیل در کمتر از چند ساعت به پایان رسید و پس از آن نوبت جنگ رسانه‌ای است تا طرفین اهداف خود را پیگیری کنند، زیرا روایتی که از جنگ برای افکار عمومی منعکس می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اسرائیل و رسانه‌های غربی هرچند در ابتدای حمله غافلگیر شدند و پیش‌بینی چنین حملات جسورانه‌ای را از طرف ایران نمی‌کردند، اما بلافاصله با خروج از فضای غافلگیری استراتژی‌های رسانه‌ای خود را فعال کردند. کم رنگ نشان دادن تلفات و تاکید بر رهگیری موشک‌های ارسالی از سوی ایران، از جمله اهداف رسانه‌های عبری، غربی در ساعاتی پس از این حمله بوده است.

کبیری یگانه تصریح کرد: بدیهی است هدف ایران از حمله کشتار و تلفات انسانی و حتی مسکونی نبوده است، بلکه اثبات توان و انگیزه تهاجم بود، این ایران بود که نشان داد هیچ واهمه‌ای از اسرائیل و حامیان مسلح آن ندارد و جایی که منافع ملی کشور ایجاب کند، با تهاجم گسترده از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی عامدانه تلاش می‌کنند با بزرگ نمایی رهگیری موشک‌ها و نبود تلفات انسانی قابل توجه، افکار عمومی را از اصل ریختن هیمنه رژیم اشغالگر منحرف کنند؛ رسانه‌های غربی سال‌ها ذهنیتی را در افکار عمومی دنیا تزریق کرده بودند که با توجه به قدرت نظامی اسرائیل و حمایت حامیانش، هیچ کشوری جسارت حمله نظامی به این کشور را ندارد، اما شلیک بیش از ۴۰۰ موشک و عبور از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، آسیب‌پذیری اسرائیل را در نزد افکار عمومی پررنگ‌تر کرد.

وی گفت: احتمال می‌رود سناریوی بعدی رسانه‌های صهیونیستی، القای همان تاکتیک همیشگی قربانی نشان دادن اسرائیل باشد؛ مسئولان نظامی ایران با اعلام اینکه هدف از حمله هوایی به اسرائیل انتقام از شهادت فرماندهان ارشد نظامی کشورمان بوده و ایران نیتی برای ادامه حملات ندارد، امکان مظلوم‌نمایی را از رسانه‌های صهیونیستی گرفت، اما تداوم استراتژی صحیح و هوشمندانه برای خنثی کردن سایر اهداف رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه و قاطعی، با پیوست رسانه‌ای نیز همراه است و ایران همچنان که در عرصه نبرد، پیروز شد، جنگ رسانه‌ای این عملیات را نیز به نفع خود به پایان رساند، در ادامه مهم است که رسانه‌های داخلی و افکار عمومی آمادگی مواجهه با سناریوهای رسانه‌ای دشمن را داشته باشند، موفقیت خارجی صورت گرفته در عملیات وعده صادق با انسجام و هماهنگی داخلی همراه شد که این موضوع نقطه عطفی برای نظام و کشور خواهد بود.

کد خبر 744831

دیگر خبرها

  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز