Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نشستی با حضور مدیران و نمایندگان خبرنگاران و عکاسان در استانداری اصفهان برگزار شد تا برای مسائل و مشکلاتی که بارها تکرار شده راه حلی قطعی ارائه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به مناسبت سالروز شهادت شهید والا مقام محمود صارمی و همراهانش، نشست آنلاینی با حضور مدیران مربوطه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: به لحاظ اینکه خبرنگاران صدای مردم هستند و باید اطلاع‌رسانی کنند، دستگاه‌های اجرایی و مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند تا از این طریق مسئولان صدای مردم را بشنوند.

رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه خبرنگاران هم با علمی که دارند و با خلاقیتی که دارند مسائل استان اصفهان را انعکاس و به دور از حاشیه وظایف خود را انجام می‌دهند. مشکلات خبرنگاران از کسی پوشیده نیست اما سوال اینجاست که چرا هرسال این مشکلات مجددا مطرح و برطرف نمی‌شود.

وی پیشنهاد داد: در این راستا باید شورای راهبردی اصحاب رسانه تشکیل شود تا بتوانیم در طول سال مشکلات آنها را بررسی و راه کار قانونی آنها را برای رفع مشکلات دنبال کنیم؛ از سویی دیگر در خصوص بیمه اصحاب رسانه از طرف ما محدودیتی وجود ندارد و آمادگی کامل برای بیمه خبرنگاران را داریم. همچنین پیشنهاد بانک عاملی برای حمایت از خبرنگاران در کنار صندوق حمایت از هنرمندان را به وزراتخانه خواهیم داد.

اصحاب رسانه، تهیه‌کنندگان خوراک روان جامعه

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تحقق سلامت صرفا یک مساله پزشکی نیست بلکه مقوله‌ای اجتماعی است، اظهار داشت: ما صاحبان خبر را همکاران و همیاران علوم پزشکی می‌دانیم که در صورت استمرار این همکاری هدف رسیدن به سلامت عمومی جامعه سهل الوصول خواهد بود.

طاهره چنگیز خاطر نشان کرد:دست اندرکاران رسانه را تهیه‌کنندگان خوراک روان جامعه تلقی می‌شوند بنابراین آنچه که برای جان مردم آماده می‌شود باید از روی تعقل و با مراعات اصول حرفه‌ای باشد تا یک جامعه آرام و مطمئن و به دور از تشویش حاصل شود.

وی با بیان اهمیت خوراک روانی آماده شده با چه محتوایی و بر اساس چه فرایندی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: هر واژه‌ای که ممکن است به خصوص در حوزه سلامت مورد استفاده قرار گیرد قبل از تصحیح و منجر شدن به اختلال و آسیب روانی، باید ارزیابی و سپس استفاده شود.

چنگیز خاطر نشان کرد: 6 ماه است که بی‌وقفه عوامل حوزه سلامت در حال تلاش هستند و واژه‌ها و قدردانی‌هایی که همکاران رسانه در رثای این خدمات به آنها تقدیم می‌کنند به مراتب والاتر از پاداش مادی دریافتی آنهاست. بنابراین حواسمان به تیزی و اثر بخشی این صلاح باشد و صرفا برای توسعه و سلامت مردم از آن استفاده کنیم.

فقدان ستاد بحرانی برای مشکلات خبرنگاران

رضا صفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان نیز به عنوان یک تکلیف و وظیفه عوامل مربوط به حوزه رسانه اظهار داشت: اگر واحد تولید در استان اصفهان و یا در کشور دچار عارضه شود، سریع ستاد بحران آن تشکیل می‌شود اما با توجه به اینکه تعداد زیادی رسانه در استان اصفهان وجود دارد و با مشکلاتی از جمله تعطیلی، بیکاری خبرنگار و ... مواجه است، ستاد بحرانی برای آن نیست و در نتیجه این مشکلات جایی مشخص نمی‌شود که به درستی به آنها بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه، فرهنگ و هنر جزو عناصر اصلی و هویتی هر کشوری است، گفت: رسانه متولی مشخص و یا حتی بانک عامل پشتیبانی فرهنگی کشور را ندارد تا مشکلات این قشر در بلند مدت حل شود. مشکل دیگر نیاز به آموزش است و خبرنگاران باید در مبحث خبرنگاری بحران‌ها، مهارت کسب کنند.

صفری افزود: از این رو نیازمند آموزش‌های تخصصی هستیم تا به صورت ماهانه در دستور کار خانه مطبوعات قرار گیرد و نهضت آموزش و مهارت افزایی و تخصصی رسانه‌ها راه‌اندازی شود. زیرا مدیریت افکار عمومی برای ما اهمیت دارد و تنها انتشار برای ما شانیت ندارد بلکه بازتاب و تبعات آن بیشتر مورد توجه است و پرداختن به آن مغفول مانده است.

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان و استانداری درخواست دارم که چهارچوب رسانه را از قسمت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گیرد و کمیته مشخصی را در شورای اطلاع رسانی به آن اختصاص دهند تا در این زمینه نیز نقش خود را به عنوان سرباز رهبر انقلاب ایفا کنیم.

توصیه‌های خواندنی فرمانده سپاه بیت‌المقدس به خبرنگاران کردستانی؛ مدیران کم‌کار مورد سؤال و انتقاد قرار گیرندچهارمحال و بختیاری | خبرنگاران با امکانات اندک به مصاف با دشمنان در جنگ نرم آمده‌اندخبرنگاران در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند

عبدالحسین جعفری نیز در این نشست به عنوان پیشکسوت خبرنگاران در استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه و نقش خبرنگاران در کانون بحران‌ها و رفع ناامیدی‌ها دارند اما در این ایام آن طور که شایسته آنهاست مورد تکریم قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: خبرنگاران با مناعت طبعی که دارند در تلاش برای ترحم مسئولان نیستند و در مقابل مسئولان باید به رسالت خودشان عمل و به خبرنگاران ادای دین کنند. در ادامه نیز امیراحمد زندآور، مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان خبر ساخت مسکن خبرنگاران را در منطقه بهارستان داد و افزود: بیمه و مسکن خبرنگاران در حال پیگیری است.

انتهای پیام/169/ی

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... خبرنگاران مبارزه‌کننده با فساد در خراسان رضوی تشویق می‌شوند میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / چرا برخی مدیران پاسخگوی رسانه‌ها نیستند؟ توصیه‌های خواندنی فرمانده سپاه بیت‌المقدس به خبرنگاران کردستانی؛ مدیران کم‌کار مورد سؤال و انتقاد قرار گیرند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خبرنگاران مبارزه‌کننده با فساد در خراسان رضوی تشویق می‌شوند میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / چرا برخی مدیران پاسخگوی رسانه‌ها نیستند؟ توصیه‌های خواندنی فرمانده سپاه بیت‌المقدس به خبرنگاران کردستانی؛ مدیران کم‌کار مورد سؤال و انتقاد قرار گیرند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۵ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۶ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۷ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۸ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد همدردی علمای اهل سنت خراسان شمالی با مردم لبنان / همچون گذشته حامی و پشتیبان شما خواهیم بود ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس به حبس، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ادعای اسپوتنیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد ویدئو کامنت | آیا انفجار بیروت از پیش برنامه‌ریزی شده بود؟ راه‌اندازی خط دائمی کشتیرانی ایران و روسیه از ماه آینده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاطر نشان استان اصفهان اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

اورشلیم پست: یک حمله موشکی اسرائیل بامداد روز جمعه یک سایت در ایران را هدف قرار داد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

منابع خبری به فارس می‌گویند صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان شنیده شده است.

 پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است.

گفته شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است؛ و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. 

 فارس نوشته است گزارش از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

خبرنگار المیادین در تهران: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.

شهروندان در شمال شهر اصفهان از شدت صدای انفجار از خانه بیرون آمدند.

الون بن دیوید تحلیلگر اسرائیلی

بر اساس گزارش‌های ایران و آمریکا، این حمله محدود و هدفمند به یک پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی اصفهان است.

یک هواپیمای آمریکایی در صحرای سماوه در جنوب عراق در حال سوخت رسانی به یک هواپیمای جنگنده ناشناس است.

ادعای abc: اسرائیل به 9 هدف در ایران حمله کرد!

گفته شده شورای عالی امنیت ملی در پی وقوع حوادث امشب جلسه تشکیل داد.

سخنگوی سازمان فضایی کشور: چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است.

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

صبح امروز برخی منابع محلی از شنیده شدن صدایی شبیه صدای انفجار در جنوب غرب شهر تبریز خبر داده‌اند.

بررسی‌های فارس نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک اقدام به شلیک کرده است.

پدافند هوایی تبریز در محدوده وادی رحمت در شمال این شهر قرار دارد.

این پدافند مشرف به شهر تبریز و در فاصله حدود ۲ تا ۳ کیلومتری از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار دارد.

هم اکنون تبریز در آرامش کامل است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه:

نشست اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران و سپاه پاسداران، وضعیت آماده باش حداکثری را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری