Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@08:39:57 GMT

حکم قطعي 10 سال حبس به جرم جاسوسي

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۷۶۳

حکم قطعي 10 سال حبس به جرم جاسوسي

خبرگزاری آریا- سخنگوی قوه قضاییه: حکم آقایان مسعود مصاحب و شهرام شیرخانی به جرم جاسوسی، هر کدام ده سال حبس، قطعی شده و در حال اجراست.
به گزارش خبرگزاری آریا، سی و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه در حال برگزار شد. قرار است غلامحسین اسماعیلی در این نشست به مدت 90 دقیقه پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکم قطعی 10 سال حبس برای مصاحب و شیرخانی به جرم جاسوسی
اقای اسماعیلی در سی و یکمین نشست خبری گفت: در این ایام دو نفر از جاسوسان دیگر محکوم شدند که حکم آن‌ها قطعی شده و در حال اجراست.
وی گفت: مسعود مصاحب فرزند محمود به عنوان دبیر کل انجمن دوستی ایران و اتریش به اتهام همکاری با اسرائیل و سرویس جاسوسی آلمان مبادرت به جاسوسی می‌کرد که اطلاعات مختلفی را در حوزه‌های موشکی، هسته‌ای، نانو و درمان در اختیار می‌گذاشت که به ده سال حبس محکوم شد و این حکم قطعی شده و در حال اجراست.
وی گفت: شهرام شیرخانی از دیگر جاسوسانی بود که به عنوان جاسوس انگلیس در حوزه‌های مختلف و در پروژه‌های حساس کشور، اطلاعاتی را می‌داد و به دنبال آلوده کردن مدیران و جذب افراد برای سرویس خود بود و اطلاعات قرارداد‌ها در حوزه بانک مرکزی، بانک ملی و وزارت دفاع را می‌داد که وی هم به ده سال حبس محکوم شد و این حکم در حال اجراست.

خبرنگاران چشم و گوش قوه قضاییه در مبارزه با فساد
آقای غلامحسین اسماعیلی با تبریک عید سعید غدیر و میلاد حضرت موسی بن جعفر (ع) و همچنین تبریک روز خبرنگار یاد و خاطره خبرنگاران شهید به ویژه شهید صارمی و سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشت.
وی با تقدیر از زحمات جامعه رسانه‌ای کشور گفت: در دوران تحول جلب مشارکت گروه‌های مختلف مردمی به ویژه گروه‌های نخبگانی و تاثیر گذار از برنامه‌های قوه قضاییه است. در این برنامه خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای در مبارزه با مظاهر فساد نقش مهمی دارند.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: در ماه‌های اخیر شاهد نمونه‌های بسیاری خوبی از گزارشگری فساد از سوی جامعه رسانه‌ای کشور بوده ایم. خبرنگاران همانند ما، ما را همکاران خود بدانند. خبرنگاران همکاران ما در حوزه مبارزه با فساد و چشم و گوش قوه قضاییه در یافتن اسیب‌ها و مشکلات هستند.

جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمن مقابل جمهوری اسلامی
سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز جامعه ما از ناحیه دشمنان و بدخواهان با دوگانه تحریم و تحریف مواجه است. همانگونه که کشور امروز با یک جنگ اقتصادی مقابله دارد شاهد جنگ تمام عیار امپراطوری رسانه‌ای دشمن با استفاده از ابزار تحریف در نظام جمهوری اسلامی مواجه هستیم. اسماعیلی در ادامه افزود: اهمیت حرفه خبرنگاری در مواجه با جنگ رسانه‌ای بیش از پیش بر ما اشکار و روشن است. آنجا که خبرنگاران با رعایت امانت، صداقت، شفافیت و امیدافرینی خنثی کننده رسانه‌های دشمن هستند.

در یک سال اخیر هیچ رسانه‌ای توقیف نشده است
غلامحسین اسماعیلی به رویکرد قوه قضائیه در رسیدگی به تخلفات حوزه رسانه و مطبوعات اشاره کرد و گفت: در هر جامعه‌ای امکان وقوع اشتباه، تخلف و حتی ارتکاب جرم از ناحیه هر یک از اقشار و گروه‌ها و جوامع را محتمل می‌دانیم و به این نکته توجه داریم که دشمن تلاش می‌کند تا در هر یک از گروه‌های مذکور عامل نفوذی داشته باشد، در نتیجه گاهی اوقات تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضایی امری اجتناب ناپذیر است.
اسماعیلی گفت: رویکرد دستگاه قضایی در رسیدگی به جرایم و تخلفات حوزه رسانه‌ای این بوده که در دوره تحول تلاش کردیم به جای رویکرد و تخلف و سزادهی با رویکرد توام با مدارا و اقناعیی رسیدگی کنیم.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: سیاست اصلی قوه قضائیه در حوزه مطبوعات و رسانه این است که رسانه‌ها و خبرنگاران خودشان قوانین و مقررات را رعایت کنند و با اعمال نظارت‌های صنفی و انجمن‌های صنفی مربوطه اگر تخلف و اشتباهی انجام می‌شود در واحد‌های صنفی مورد رسیدگی قرار گیرد.
اسماعیلی گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد به عنوان نهاد‌های متولی در این حوزه قبل از وجود قوانین و رسیدگی قضایی ماموریت خود را به نحو شایسته انجام دهند تا نوبت به رسیدگی قضایی نرسد.
وی افزود: در یک سال اخیر اقدامات خاص و ویژه‌ای در قوه قضائیه در حوزه رسانه انجام شده از جمله فعال شدن شورای حل اختلاف و صلح و سازش ویژه اصحاب رسانه و برگزاری جلسات توجیهی پیشگیرانه و تذکرانه در حوزه فرهنگ و رسانه با مدیران مسئول و دیگر عوامل رسانه و صدور بخشنامه در زمینه رسیدگی به جرایم سیاسی در چارچوب قانون رسیدگی به جرایم سیاسی.
کیفرخواست‌های صادره نیز در همین چارچوب بوده شده است.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: بنابراین در یک سال اخیر هیچ روزنامه و رسانه و خبرگزاری از ناحیه قوه قضائیه توقیف نشده است و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز که قبلا محکومیت پیدا کرده بودند با عفو رهبری یا آزادی‌های مشروط و ارفاقی روبرو شده اند.
وی گفت: توصیه ما این است که اصحاب رسانه خودشان رعایت کنند که اگر رعایت نشود چاره‌ای نیست در صورتی که جرمی یا تخلفی صورت گیرد به ویژه در حوزه امنیت ما ملزم به رسیدگی به انجام وظیفه هستیم.

توضیحات اسماعیلی در مورد خروج چند نفر از متهمان پرونده پتروشیمی
سخنگوی قوه قضاییه در مورد خروج چند نفر از متهمان پرونده پتروشیمی که دادگاه آن هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: لازم میدانم بگویم سه نفر از افراد قبل از تشکیل پرونده خارج از کشور بودند. شریفی نیک نفس زمانی که پرونده در دادسرا مطرح بود از کشور خارج شد و ریاحی اخیرا با اسناد و پاسپورت جعلی از کشور خارج شده است. اقدامات لازم با پلیس بین الملل برای بازگشت این افراد انجام شده است.

آخرین جلسه دادگاه طبری
اسماعیلی گفت: امروز آخرین جلسه داداگه طبری است. آخرین دفاع‌ها از متهمین اخذ شده است و امروز دادگاه ختم رسیدگی را اعلام خواهد کرد. پیش بینی می‌کنیم به زودی رای پرونده صادر شود. آنچه در دادگاه رسیدگی شد همه اتهامات طبری نبوده و بخش‌های دیگری از پرونده در دادسرا هنوز مفتوح است و ان شالله بخش دوم به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

هیچ واحد تولیدی با حکم مقامات قضایی تعطیل نشده است
آقای اسماعیلی در نشست خبری به حمایت قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: در حوزه کارگری و تولیدی در یکسال اخیر تلاش قوه قضاییه این بوده است که ضمن رسیدگی به پرونده‌های قضایی که در برخی بخش‌ها مرتکب جرم شده اند مانع تعطیلی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی نشود و هیچ کارگری بیکار نشود.
وی ادامه داد: در واقع در کنار استیفای حقوق کارکنان در حوزه حقوق و معیشت، فعالیت آن‌ها تعطیل نشود، حمایت از حقوق و معیشت کارگران جزو اولویت قوه قضاییه بوده و در سال گذشته نیز با این سیاست‌ها هیچ واحد تولیدی با حکم مقامات قضایی تعطیل نشده است.
همچنین با مداخله دستگاه قضایی از تعطیلی واحد‌های تولیدی در بخش‌های دیگر و تعطیلی واحد‌های تولیدی از ناحیه کارفرما، بانک ها، صنعت و معدن جلوگیری شده است.
آقای اسماعیلی ادامه داد: ما تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران را برنمی تابیم، ضمن اینکه برای استیفای حقوق آن‌ها را پیگیری می‌کنیم، اما اجازه تعطیلی را نخواهیم داد.

گذشت اولیای دم از 166 مورد اجرای قصاص
آقای اسماعیلی در نشست خبری افزود: خوشبختانه با تلاش و پیگیری همکاران ما در بخش‌های مختلف به ویژه شورای حل اختلاف از آغاز سال 99 تا امروز 166 مورد از پرونده‌هایی که حکم محکومیت به قصاص پیدا کردند و در آستانه اجرای حکم بودند با گذشت اولیای دم اجرای حکم قصاص آن‌ها منقضی شد و محکومان به قصاص؛ حیات و زندگی دوباره‌ای پیدا کردند.

دادگاه‌های آنلاین در دوران کرونا برگزار شده است
آقای اسماعیلی در ادامه نشست خبری با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: یکی از برنامه‌های ما برگزاری دادگاه‌های الکترونیکی به صورت برخط و با استفاده از فناوری‌های نوین بوده است که زیرساخت‌های لازم در این حوزه آماده شد تا از تردد اصحاب پرونده به مراجع قضایی جلوگیری و سلامت اصحاب پرونده و همکارانمان حفظ شود.
وی گفت: فقط در یکی از استان‌های کوچک یعنی استان خراسان جنوبی در سه ماهه نخست امسال 5 هزار و 898 دادگاه الکترونیکی برگزار شده است که اصحاب پرونده از محل دفتر کار، زندان و خارج از کشور در دادگاه الکترونیک حضور داشتند که دادگاه در 4 مورد در همین استان با حضور اصحاب پرونده در خارج از کشور به صورت الکترونیک برگزار شد.
آقای اسماعیلی افزود: در پایان این جلسات نظرسنجی صورت گرفته است که براساس آن 90 درصد از شرکت کنندگان وضع برگزاری دادگاه را خوب، 9 درصد متوسط و یک درصد ضعیف اعلام کردند.
وی گفت: این تلاش‌ها نشان می‌دهد که کرونا ضمن اینکه تهدید است فرصت به شمار می‌آید و ما از این تهدید در قالب فرصت برای ترویج دادرسی‌های الکترونیکی استفاده کردیم.
سخنگوی دستگاه قضا با تشکر از همکاران قضایی اش در استان خراسان جنوبی از همه همکاران سراسر کشور در دستگاه قضایی خواست به استفاده از فناوری‌های نوین در برگزاری دادگاه‌های الکترونیکی بیشتر توجه کنند.

وصول 29 هزار میلیارد تومان از بدهی بدهکاران عمده مالیاتی
سخنگوی قوه قضاییه: از اوایل سال گذشته تا امروز 29 هزار میلیارد تومان از بدهی بدهکاران عمده مالیاتی با تلاش دستگاه قضا و سازمان امور مالیاتی وصول شده است.
آقای اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دستگاه قضا برای وصول بدهی بدهکاران عمده بانکی و مالیاتی چه اقدامی کرده است؟ افزود: وضع فعلی و اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که یقه بدهکاران بزرگ بانکی و مالیاتی را بگیریم و حقوق متعلق به مردم را استیفا کنیم.
وی گفت: این اقدام با همکاری بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی انجام شده و مطالبه آن‌ها بوده است.
آقای اسماعیلی افزود: از اوایل سال گذشته تا امروز با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نماینده دادستان فقط در تهران 23 هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده وصول شد و در سایر استان‌ها هم 6 هزار میلیارد تومان وصول شده است.
وی گفت: در حوزه بدهکاران عمده بانکی هم اخیرا درباره یکی از این بدهکاران در گروه فرزان راد 140 میلیارد تومان بدهی به بانک مسکن پرداخت شد و 230 میلیارد تومان بدهی این واحد به بانک رفاه درحال تسویه است.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که مجدانه پیگیر وصول مطالبات هستیم و قوه قضاییه آمادگی همکاری با سیستم بانکی کشور و سازمان امور مالیاتی برای وصول این مطالبات را دارد.
آقای اسماعیلی گفت: البته با تلاش سازمان بازرسی کل کشور رقم‌های درشتی از مالیات به میزان هزار میلیارد تومان و با تلاش واحد اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم اقلام درشتی وصول شده است.

ادعای میرسلیم درباره نماینده سابق مجلس رسیدگی می‌شود
خبرنگاری در نشست خبری پرسید، آقای میرسلیم درباره اخذ رشوه 60 میلیاردی در یکی از کمیسیون‌های مجلس مطالبی گفت و ادعا کرد که اسناد و مدارکی را در این خصوص به قوه قضاییه ارائه کرده است ایا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی شده است یا خیر و اگر نشده چرا برای این فرد پرونده تشکیل نمی‌شود؟
اسماعیلی در پاسخ گفت: درباره ادعایی که ایشان مطرح کرد و از حیث ادعا موضوع مطرح شده و به قوه قضاییه واصل شده است و ما بررسی می‌کنیم. رسیدگی به این موضوع شروع شده و یکی از نمایندگان سابق مجلس در این خصوص بازداشت شده و در بازداشت است.
اما این آغاز کار است و هنوز ماهیت موضوع و جزئیات موضوع روشن نشده است و نمی‌شود تا زمانی که ما به جمع‌بندی کافی در ارتباط با یک موضوع نرسیده‌ایم اطلاع‌رسانی کنیم.
وی افزود: در رسیدگی‌ها آنچه که از گزارش‌ها و تخلف‌ها به قوه قضایی منعکس بشود این اطمینان را می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که حتما مورد رسیدگی قرار گیرد.
همانطور که ریاست قوه قضائیه اعلام کرد ما پرونده زیر میزی نداریم همه پرونده‌هایی که به ما اعلام می‌شود روی میز است.
اسماعیلی تصریح کرد: بار‌ها اعلام کردیم درباره موضوعی که هنوز رسیدگی نشده است، اظهار نظر نشود.
افراد به جای اینکه در رسانه‌ها به آن بپردازند به قوه قضاییه اعتماد کنند و اسناد و مدارک را به ما بدهند و مطمئن باشند که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مواظب باشید غیرخبرنگاران سر سفره خبرنگاران ننشینند
آقای اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بازداشت خبرنگار در روز خبرنگار پرسید، افزود: در روز خبرنگار، خبرنگاری را بازداشت نکردیم و انتشار دهنده هم اصلاحیه زد اینکه ما در روز خبرنگار خبرنگاری را بازداشت کرده باشیم، صحت ندارد.
وی افزود: عده‌ای از افراد غیرکارگر در سفره کارگران نان کارگران را می‌خوردند و شما جامعه رسانه خوب و ارزشمند نیز مواظبت کنید افرادی به ناحق سر سفره شما ننشینند.

به صورت مبنایی با تبصره‌های ماده 100 مخالفیم
غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری درباره کمیسیون ماده 100 و تبصره‌های آن افزود: با تبصره‌های ماده صد که اجازه تخلف را می‌دهد و به اصطلاح اجازه خرید تخلف را در ازای وجه می‌دهد، به طور مبنایی مخالفیم و مدتهاست این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی بر اصلاح ماده صد شهرداری و تبصره‌های آن تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که افراد مرتکب تخلف شوند و در ازای تخلف وجوهی را بپردازند که این موضوع هم زمینه و بستری برای تخلف است و هم بستری برای درآمد‌های نامعقول و نامتعارف برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود.
وی گفت: ما نظر کارشناسی را داده ایم و اصلاحیه باید صورت گیرد و امیدواریم در اصلاح قانون وضع ساخت و ساز‌های قبلی هم دیده شود.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر علی اشرف ریاحی ممنوع الخروج بوده چگونه فرار کرده است؟ افزود: بررسی‌ها حکایت از این دارد که وی با اسنادی غیر از گذرنامه اصلی خود خارج شده که این موضوع در حال بررسی است و نتایجی به دست ما نرسیده، اما پیگیری‌های قضایی ما در حال انجام است.

محافل مذهبی بهترین الگوی مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری درباره محرم امسال و همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا گفت: بهترین الگوی مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی در مجموع جلسات کشور در این ایام متعلق به محافل مذهبی بوده است.
غلامحسین اسماعیلی در ادامه افزود: قطعا مومنان و جامعه مذهبی بیش از سایر هموطنان، شیوه نامه‌ها را مراعات می‌کنند و در مراسم دعای عرفه و دیگر محافل مذهبی و نماز‌های جماعت دیدیم که بهترین الگوی مراعات شیوه نامه‌ها بوده اند و قرار است در ماه محرم نیز این شیوه نامه‌های بهداشتی به نحو شایسته‌ای رعایت شود.
وی گفت: توصیه ما هم این است حتما همانگونه که جامعه مذهبی ما الگو بوده است محرم الگو و نمونه‌ای هم رقم بزنند.
اسماعیلی افزود: ما مدیون حضرت اباعبدالله هستیم و احیاء محرم و صفر موجب احیاء دین، انقلاب و نظام ماست و ما حیاتمان را مدیون حضرت اباعبدالله و محرم و صفر هستیم و با همه قیودی که اعلام شد.
مطمئنیم از شب اول محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حسینیه‌ای به وسعت ایران اسلامی برپا می‌شود که با رعایت همه فاصله‌ها و رعایت همه شیوه نامه‌ها نماد جدیدی از تجلیل شعائر مذهبی رقم خواهد خورد و همه کوی و برزن و منزل و اداره و اماکن در محرم امسال عزادار امام حسین (ع) خواهند بود.

ورود به پرونده سرمربی سابق تیم ملی
آقای اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم در بحث پرداخت غیرقانونی دو میلیون یورو به آقای ویلموتس ورود کرده است؟ افزود: ابتدا سازمان بازرسی در این موضوع ورود کرد و اشکالات متعددی در این قرارداد یافت که این انتخاب بدون نظر کمیته فنی انجام شده بود و مبلغی فقط برای مدت 63 روز پرداخت شد که موضوع درحال رسیدگی است و تصمیم گیری می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات قوه قضاییه در بحث جنگل‌های هیرکانی یا آق مشهد گفت: قبل از آنکه سازمان جنگل‌ها به این موضوع ورود کند، رئیس کل دادگستری استان مازندران شخصا در بازدید از این منطقه، موارد و اسناد را ملاحظه کرد و به این نتیجه رسید که حکم صادره اشکال دارد و باید ماده 477 اعمال شود.
آقای اسماعیلی افزود: گزارش رئیس کل دادگستری استان مازندران وصول شد و رئیس قوه قضاییه هم این تقاضا را پذیرفتند و در راستای اعمال ماده 477 پرونده به معاونت قضایی ارجاع شده است.
وی گفت: هر کجا مطلع شویم حقوقی از جامعه، مردم و بیت المال تضعیف شده است ولو اگر بعد از احکام قطعی شده قضایی باشد، از مجاری قانونی برای احیای حقوق بیت المال اقدام می‌کنیم.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: البته منشاء صدور حکم اظهارنظر‌های کارشناسی بود نه اینکه همکاران ما مقصر بوده باشند.

تشکیل پرونده برای پسر یکی از روسای سابق فدراسیون‌ها
آقای اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید رئیس سابق یکی از فدراسیون‌ها به همراه پسرش از ابر بدهکاران بانکی هستند آیا شما این موضوع رو را تایید می‌کنید و پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شده است، گفت: آنچه که در ذهن من است موضوع بدهکار بودن مطرح نیست بلکه پرونده‌ای برای پسر یکی از روسای سابق فدراسیون‌ها تشکیل شده و تحت تعقیب قرار گرفته است.
وی افزود: نباید این موضوع را به هر بدهکاری نسبت داد، در بحث استعفا نیز اعلام می‌کنیم در صورت وقوع هرگونه جرم ما برابر قوانین و مقررات رسیدگی می‌کنیم و استعفا و عدم استعفا تاثیری در رسیدگی‌های قضایی ما نخواهد داشت.

ورود سازمان بازرسی در زمینه گرانی خودرو
سخنگوی قوه قضائیه: در زمینه گرانی خودرو سازمان بازرسی ورود جدی داشته است.
اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره ورود قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات خودرو سازان پرسید، گفت: پیگیری‌های مجدانه‌ای برای ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو انجام دادیم که اثرات مثبتی داشت.
وی افزود: در بازرسی از ایران خودرو به این نتیجه رسیده اند که یکی ازشرکت‌های تامین کننده قطعات با تبانی مبادرت به گران نمایی وگرانفروشی می‌کرد، این شرکت باوجود توان تولید داخل ازخارج کشورقطعات را وارد می‌کرده است.
اسماعیلی گفت: درمورد یکی از شرکت‌هایی که فولاد آلیاژی به خودرو ساز می‌فروخت بیش از 544 میلیارد تومان هزینه اضافی به گردن خودروساز گذاشته بود که با پیگیری‌های که انجام دادیم تا کنون 533 میلیارد تومان از این 544 میلیارد تومان به شرکت خودروساز عودت داده شدو 11 میلیارد تومان باقیمانده نیز برگردانده خواهد شد.

جزئیات دستگیری چندین جاسوس در ماه جاری
آقای غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری گفت: در روز‌های اخیر تعدادی جاسوس و عناصر خودفروخته با تلاش سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند که از تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌کنیم.
وی گفت: در همین ارتباط 4 تا 5 جاسوس در وزارت خارجه، برخی صنایع و شهرک‌های تامین کننده قطعات و در حوزه انرژی و انرژی هسته‌ای و وزارت دفاع دستگیر شدند.
اسماعیلی دستگیری جمشید شارمهد را نیز از اقدامات قابل توجه خواند و گفت: این فرد با اقدامی تروریستی عزاداران حسینی را در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود و عجیب است کشور‌های مدعی حقوق بشر مامن تروریست‌ها و خرابکاران شده اند و رسانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و آن‌ها را پرورش می‌دهند و بزرگ می‌کنند.

پرونده شرکت کروز هنوز در مرحله دادسراست
اسماعیلی در مورد اخرین وضعیت پرونده کروز گفت: پرونده شرکت کروز هنوز در مرحله دادسراست و تحقیقات دادسرا انجام می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال نشده است.
هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است، توضیح بیشتری نمی‌توانم بدهم و منتظر تکمیل تحقیقات در دادسرا هستیم.
اسماعیلی در باره بحث ازدواج نیز گفت: هر کاری که شرایط ازدواج را تسهیل کند هم حمایت، هم قدردانی و هم تلاش می‌کنیم که ان شاءالله جوانان عزیز با هرچه زودتر به زندگی خود سر و سامان بدهند.

مهم‌ترین هدف ما تداوم فعالیت شرکت هفت تپه است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت هفت تپه و موضوع خصوصی سازی این شرکت مهم‌ترین هدف ما تداوم فعالیت این شرکت است.
غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری درباره آخرین وضع پرونده شرکت هفت تپه افزود: فعالیت این شرکت تحت هیچ عنوانی نباید تعطیل شود که پیگیری‌های زیادی در این خصوص کرده ایم و رسیدگی به اتهامات مدیران این شرکت‌ها نیز با جدیت در دستگاه قضایی ادامه دارد و اخیرا بخشی از پرونده به کارشناس ارجاع شده است.
وی گفت: موضوع دیگر در خصوص این پرونده اعتراض کارگران و برخی دیگر به نحوه خصوصی سازی بود که این موضوع را به مسئولان دولتی اعلام کرده ایم و آن‌ها در حال پیگیری هستند و خواسته ایم که سریع تعیین تکلیف شوند.
اسماعیلی افزود: با دستور ریاست قوه قضائیه و پس از اینکه دو هفته پیش جلسه‌ای با مقامات ذیربط در استان مربوطه و تهران در محضر رئیس قوه قضائیه تشکیل و به دادستان کل ماموریت ویژه داده شد که این موضوع را به صورت تخصصی تعقیب و پیگیری کنند.
وی گفت: دادستان کل نیز در طی این دو هفته جلسات متعددی برگزار کرده و با قضات و مقامات استان و دولت و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی استانی و ملی جلساتی برگزار کرده است.
وی افزود: این موضوع در دستور کار همیشگی ماست تا وضع این کارخانه با حفظ فعالیت آن و با رسیدگی به پرونده اتهامی متهمان روشن شود.

جلوگیری از تعطیلی یک کارخانه با ورود دستگاه قضا
غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع کارخانه‌ای که با 500 کارگر در آستانه تعطیلی است، گفت: این موضوع اخیرا رسانه‌ای شد و این خبر اتقان لازم ندارد و گفته شده بود که این کارخانه با اقدام قضایی در حال تعطیلی است در حالی که اینگونه نبود و این شرکت بدهی داشت و برای وصول مطالبات اقداماتی شده بود.
وی گفت: بیم آن می‌رفت که در مسیر وصول مطالبات این کارخانه تعطیل شود، اما قوه قضائیه هوشیار بود و دیروز موضوع فیصله پیدا کرد و مهلت داده شد و قسط بندی صورت گرفت و این شرکت تعطیل نشده بود و نخواهد شد و ورود جدی قوه قضائیه مانع تعطیلی شد.

نبود متهمان مانعی برای رسیدگی به پرونده‌ها نیست
اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده متهمان متواری پتروشیمی و پیگیری آن‌ها برای بازگرداندن آن‌ها به کجا رسیده است؟ افزود: این افراد در خارج از کشور هستند.
سه نفر از آن‌ها قبل از تشکیل پرونده در خارج از کشور بودند، یک نفر از آن‌ها هنگام تشکیل پرونده و در مرحله دادسرا به خارج از کشور فرار کرد که در واقع در آن مقطع هنوز ممنوع الخروج نشده است و پرونده در مرحله مقدماتی بود و قرار مجرمیت برای متهم صادر نشده بود.
وی ادامه داد: یکی از متهمان نیز که در مرحله دادگاه علی رغم اینکه ممنوع الخروج شده بود با اسناد جعلی و با گذرنامه فرد دیگری از کشور خارج شد.
آقای اسماعیلی گفت: بار‌ها اعلام کردیم که به پرونده آن‌ها رسیدگی می‌کنیم و نبود آن‌ها مانعی برای رسیدگی به پرونده نیست و برای بازگرداندن آن‌ها از طریق پلیس اینترپل اقدام شده است و با ختم رسیدگی به پرونده حکم برای این دسته از متهمان نیز حکم صادر خواهد شد.

گروه‌های مختلف در فهرست افراد مشمول عفو حضور داشتند
اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شنیده شده است محکومان محیط زیستی مشمول عفو می‌شوند، افزود: آنچه که درباره عفو انجام شد، گزارش کردیم. در روز‌های اخیر به مناسبت‌های گذشته مواردی محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد که مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت و جمعی از محکومان مورد عفو قرار گرفتند و اعلام کردیم که در بین لیست پیشنهادی قوه قضاییه گروه‌های مختلفی از محکومان که شرایط استحقاق داشته اند، قرار گرفتند.
در آینده نیز با ما به این نتیجه برسیم که محکوم چه محکوم مواد مخدر و چه محکوم به کلاهبرداری و سرقت و چه سایر محکومان اگر اصلاح شده باشند و استحقاق عفو داشته باشند، برای آن‌ها پیشنهاداتی تقدیم خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: اینکه پیشنهاد بدهیم یا ندهیم بستگی به نوع رفتار خود محکومان است در دوران تحمل محکومیت فارغ از نوع جرم و میزان مجازاتی که برای آن‌ها در حکم دادگاه مقرر شده است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حکم قطعی جاسوسی غلامحسین اسماعیلی شیوه نامه های بهداشتی سازمان امور مالیاتی هزار میلیارد تومان سخنگوی قوه قضاییه سخنگوی قوه قضائیه رسیدگی به پرونده پاسخ به سوالی واحد های تولیدی سخنگوی قوه سازمان بازرسی بدهکاران عمده قوه قضاییه حال اجراست قوه قضائیه دستگاه قضایی اسماعیلی گفت تشکیل پرونده اصحاب پرونده قوه قضایی خارج از کشور شیوه نامه ها روز خبرنگار جامعه رسانه اصحاب رسانه دستگاه قضا پرونده ها انجام شده برگزار شد انجام شد قطعی شده رسانه ای خواهد شد سال اخیر خارج شد گروه ها وصول شد سال حبس بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر نصراللهی در این باره گفت: با شکایت آقای سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، آقای میثم نیلی احمد آبادی مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز به نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ متهم بود که با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، رسیدگی منتفی اعلام شد.

وی افزود: امروز همچنین پرونده آقای دانیال حاجی ابوالحسن معمار مدیر مسئول همشهری آنلاین به اتهام افترا و نشر اکاذیب موضوع شکایت آقای میلاد حاتم آبادی فراهانی رسیدگی شد. در شکایت شاکی و اظهارات وکیل اعلام شده است همشهری آنلاین در تاریخ شانزدهم آبان ۱۴۰۲، محتویات حکم دادگاه در مورد آقای میلاد حاتم آبادی فراهانی و اتهامات ایشان را بر خلاف قانون، پیش از قطعیت دادنامه منتشر کرده است.

وی ادامه داد: مدیر مسئول همشهری آنلاین و وکیل موسسه همشهری در دفاعیات خود گفته که مطلب همشهری آنلاین بعد از انتشار در رسانه‌های رسمی دیگر و همچنین نام بردن سخنگوی وقت قوه قضائیه از آقای میلاد حاتمی، بدون سوء نیت و در راستای وظیفه حرفه‌ای و اطلاع رسانی، بازنشر داده شده‌ است. اعضای هیات منصفه بعد از استماع شکایت و دفاعیات فوق، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانسته‌اند.

وی افزود: آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده آقای مهدی گیوه کی مدیر مسول روزنامه جام جم و علی‌اکبر عبدالعلی زاده بود. مشتکی عنهم با شکایت شرکت فناوران ایده پرداز صبا به نشر مطالب خلاف واقع متهم هستند. در تاریخ دهم بهمن ۱۴۰۱ در روزنامه جام جم با مدیر مسئولی آقای مهدی گیوه کی و با نویسندگی آقای علی اکبر عبدالعلی زاده، اباحه گری افکار الحادی اندیشه‌های صهیونیسم رواج روابط آزاد و خارج از عرف و باروهای دینی عادی سازی بی اخلاقی لطمه به پیکره جامعه تخلفات فرهنگی عوام فریبی و تخلفات اجتماعی را به شاکی منتسب دادند که هیات منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان میثم نیلی، دانیال حاجی ابوالحسن معمار، مهدی گیوه کی و علی‌اکبر عبدالعلی زاده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

کد خبر 846445 منبع: ایسنا برچسب‌ها دادگاه مطبوعات موسسه همشهری

دیگر خبرها

  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد