Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@20:36:34 GMT

زمان عرضه دارا دوم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۸۲۸

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است. ناطقان:  درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که پذیره‌نویسی دومین صندوق سهام‌های دولتی (شامل چهار پالایشگاه) در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود اما روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF  پالایشی به نتیجه نرسید و رئیس سازمان خصوصی سازی در این زمینه توضیح داد: به دلیل مخالفت وزارت نفت با عرضه دارا دوم در ETF، سهام‌ پالایشی دولت تا سه هفته آینده به صورت بلوکی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی،  در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت، کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد،  تدریجی و شناور عرضه می‌شود. همچنین، عرضه پالایشگاه‌های فوق هم اکنون آگهی شده و در شرف عرضه توسط بازار سرمایه است.

پس از طرح این موضوع،  ناظر مجلس در شورای عالی بورس از توقف عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی خبر داد و گفت که دولت موظف است سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق پذیره نویسی کنند. در این زمینه، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

وی درباره ویژگی‌های صندوق‌های ETF، گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق‌ ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیئت دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم. همچنین،  در این معامله خریداران از تخفیف ۳۰ درصدی هم برخوردار می‌شوند که در کل مزایای زیادی برای آن‌ها دارد. 
منبع: ایسنا برچسب ها: عرضه ، بورس ، دارادوم ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عرضه بورس دارادوم ناطقان دارا دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر

معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت‌ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورش اقدام کرده است.



ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال



در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی‌های عرضه (اصل ۴۴)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ‌های ۲۶ فروردین ماه (نوبت اول) و ۲۷ فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه‌های ایران و سازندگی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • شرایط واگذاری سهام استقلال اعلام شد + عکس
  • شرایط واگذاری سهام پرسپولیس اعلام شد + عکس
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • صعود بورس از منطقه امن