Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@16:12:18 GMT

32 طرح جهش تولید در استان یزد نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۸۴۷

32 طرح جهش تولید در استان یزد نهایی شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از نهایی شدن 32 طرح و پروژه جهش تولید در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه صنعت و معدن، آب و کشاورزی، گردشگری و انرژی از محورهای طرح های جهش تولید در استان یزد است، گفت: بزودی تفاهم نامه طرح‌های جهش تولید در استان فی مابین استاندار یزد و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امضاء و مبادله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تصویب اولیه  55 پروژه پیشنهادی جهش تولید در جلسات ستاد استان و ارسال به دبیرخانه ستاد کشور و تایید نهایی 32  پروژه جهش تولید استان در دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور خبر داد و گفت: بزودی این طرح‌ها برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در تشریح راهبردهای پروژه‌های جهش تولید در استان گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از بالفعل نمودن ظرفیت‌ها و مزیت‌های مندرج در سند اجرایی آمایش سرزمین استان و تامین سرمایه در گردش طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و معدنی به عنوان راهبردهای پروژه‌های جهش تولید در استان تعریف شده است.

حسینی‌پور تکمیل و توسعه واحدهای صنعتی بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی با هدف ارتقاء ظرفیت، فناوری و کیفیت تولید توسعه صادرات صنعتی و معدنی و توسعه و تکمیل زنجیره تولید محصولات صنعتی و معدنی از دیگر راهبردهای جهش تولید در استان عنوان شده است

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در چارچوب دستورالعمل ارسالی ستاد جهش تولید کشور، برنامه و پروژه‌های دستگاه‌های اصلی مرتبط با موضوع جهش تولید مورد بررسی قرار گرفته و فعالیت های اولویت دار در تدوین پروژه های جهش تولید استان در حوزه‌های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، گردشگری، انرژی و طرح های تملک دارایی های سرمایه‌ای انتخاب شده‌اند.

وی جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره فولاد (پایا فولاد کویر)، کنسانتره روی و شمش روی (پیشگامان صنعت سرب و روی مهدی آباد)، جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن و تکمیل زنجیره فولاد (صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه)، گندله سه چاهون (سنگ آهن مرکزی ایران)، جلوگیری از خام فروشی ماده معدنی آهن و تکمیل زنجیره فولاد (مجتمع فولاد اردکان)، شرکت نوین الکترود اردکان (الکترودگرافیتی UHP) را از مهم‌ترین پروژه‌های جهش تولید در استان یزد اعلام کرد.

حسینی‌پور تولید انواع پودرهای صنعتی و معدنی و آماده سازی مواد اولیه کاشی و سرامیک ( یکتاگرانول میبد)، تولید شمش طلا و نقره و جلوگیری از خام فروشی (شرکت صنعت و معدن دی یزد)، جلوگیری از خام فروشی ماده معدنی کربنات کلسیم ( تعاونی پیشگامان صنعت سبز)، تولید سالانه 5000 تن کربن فعال همگام در منطقه محروم هرابرجان در شهرستان خاتم، احداث آب شیرین کن بافق آب جهت مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت (ساختمان سد مخزنی هرات)، افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه‌ای توسعه سامانه های نوین آبیاری در قالب دو پروژه کم فشار و تحت فشار  را از دیگر پروژه‌های استان در راستای شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جهش تولید در استان جلوگیری از خام فروشی پروژه های جهش تولید تکمیل زنجیره صنعتی و معدنی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان