Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تدوین بودجه عملیاتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: درآمدهای غیرشهریه‌ای در سال مالی آینده به‌صورت تقریبی ۱۰ درصد پیش‌بینی شده، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که شیوع کرونا در کاهش درآمدهای غیرشهریه‌ای تأثیر بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرمایه‌گذاری مطلوبی بر روی گیاهان دارویی در چندین واحد دانشگاهی صورت گرفته است و امیدواریم در سال آینده برداشت محصولِ قابل قبولی در این حوزه داشته باشیم. توسعه کاشت انواع گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار گرفته است. میزان برداشت محصولات دارویی در سال‌های دوم و سوم افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ۸ ماه اخیر قریب به ۲۰ هسته فناور و واحد فناور در مراکز رشد واحدهای دانشگاهی استان جذب شده و تلاش می‌کنیم تعدادی از این هسته‌ها را به مرحله تجاری‌سازی و عرضه محصولات به بازار برسانیم.

رحیمی درباره کم و کیف جذب دانشجویان بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز عنوان کرد: اقدامات موثری از یک هفته گذشته در سطوح مختلف آغاز شده و از ظرفیت‌های رسانه‌های محلی و فضای مجازی برای معرفی واحدهای دانشگاهی استان بهره گرفته شده است. افزایش ۲۰ درصدی دانشجو را در مرحله بدون آزمون پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم ورود دانشگاه به کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای مبتنی بر سامانه پژوهشیار و طرح پایش گفت: بخش کوچکی از درآمدهای غیرشهریه‌ای را به موضوعات سامانه پژوهشیار و ارتباط با صنعت اختصاص داده‌ایم. با اینکه این رقم ناچیز به نظر می‌رسد ولی برای آغاز روند درآمدزایی از پژوهش‌های کاربردی گام موثری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فرآیند احصای نظام موضوعات به‌تازگی آغاز شده و فعلاً حداقل درآمدزایی برای حوزه پیش‌بینی می‌شود ولی با توسعه نظام موضوعات برای سال‌های آینده این ارقام ارتقا خواهند یافت.

انتهای پیام/

358 / 167 بودجه بندی دانشگاه آزاد ابراهیم رحیمی درآمد غیر شهریه ای گیاهان دارویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ابراهیم رحیمی درآمد غیر شهریه ای گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری درآمدهای غیرشهریه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ

به گزارش خبرنگار مهر از شهرکرد، محسن مولوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در راستای تکریم مقام و منزلت کارگران اقدامات مؤثری داشت که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته بیش از ۷۸۵۷ بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانجات سطح استان انجام شد که حدود ۸۰ درصد این بازرسی‌ها در حوزه رعایت ایمنی و پرداخت صحیح حقوق و مزایای کارگران بوده است، در این مدت همچنین بیش از ۲۴۵ دوره شامل ۲۰ هزار ساعت برای کارگران و کارفرمایان در استان برگزار شد.

وی با اشاره فعالیت هیأت‌های تشخیص و حل اختلافات برای تنظیم رابطه کارگران و کارفرمایان، ادامه داد: سال گذشته ۲۴۸۰ پرونده در سطح استان توسط این هیأت‌ها بررسی شد که ۲۹ درصد این پرونده‌ها به علت اعتراض طرفین مجدد مورد بررسی قرار گرفته و ۵ درصد از آن‌ها نیز به دیوان عدالت عالی ارسال شده همچنین ۳۰ درصد از این پرونده‌ها با صلح و سازش طرفین خاتمه یافت، بیشتر شکایات نیز در حوزه دریافت بیمه، حقوق و مزایا بوده است.

مولوی با تاکید بر لزوم رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل در تمامی کارگاه‌های سطح چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در استان بیش از ۱۲۰۰ شرکت خدماتی وجود دارد که از این تعداد ۴۰۸ شرکت در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند اما سایر مراکز نیز موظف به رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند، سال گذشته ۷۷ مورد نیز گواهینامه تعیین صلاحیت در استان صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت‌های خدماتی هفت رتبه دارند، اضافه کرد: کارگران یکی از قشرهای مهم در کشور هستند اما به همین میزان کارفرمایان نیز اهمیت دارند چراکه دولت در کنار این دو گروه به اهداف خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری ۲۲۰ تشکل کارگری فعال وجود دارد که ۱۸ تشکل سال گذشته افزوده شد همچنین از این تعداد ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ مورد تشکل کارفرمایی است.

مولوی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش مستمری‌بگیران داشتیم، یادآور شد: از فروردین ماه امسال به پرداخت حقوق کارگران حق تأهل نیز افزوده شده که این امر در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت است همچنین محدودیت تعداد فرزند حذف و با فرد با داشتن هر تعداد فرزند از حق عائله‌مندی برخوردار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال تعهد ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ شغل در استان تعریف شده که ۲۵ درصد از آن یعنی حدود ۳۲۳۸ نفر باید مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد همچنین در تحقق این تعهد ۳۸ دستگاه مشارکت دارند و موظف هستند مشاغل ایجاد شده را در سامانه رصد مشاغل ثبت کنند.

وی افزود: سال گذشته علاوه‌بر نظارت‌های تلفنی ۵۰۰۰ بازدید میدانی نیز از مشاغلی که توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد مشاغل ثبت شده بود صورت گرفت که ۸۲ درصد اطلاعات صحیح بودند، در سال ۱۴۰۳ نیز این نظارت‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

مولوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجو شغل طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: در این سامانه افراد جویای شغل همچنین کارفرمایان نیازمند به نیروی کار می‌توانند ثبت‌نام کنند، تاکنون در استان ۴۰۰۰ نفر جویای شغل و ۶۸۰ نفر کارفرما ثبت‌نام کرده و ۵۳۴ نفر از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سال گذشته بالغ‌بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۱ هزار نفر از مردم استان پرداخت شد که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶ بوده است، نکته مهم پس از پرداخت تسهیلات نظارت است که این کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جد پیگیری می‌شود چراکه در غیر این صورت پرداخت تسهیلات اثربخش نخواهد بود و موجب رفع معضل بیکاری نمی‌شود.

وی با اشاره به توزیع کالابرگ الکترونیک در کشور و چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: این طرح از بهمن ماه، در قالب فجرانه و در سه مرحله آغاز شد که درحال حاضر در مرحله آخر اجرای این طرح هستیم البته ممکن است این طرح تمدید شود؛ در مرحله نخست ۹۷ درصد از خانوارهای استان و در مرحله دوم ۹۰ درصد از خانوارها از این طرح استفاده کردند، در مرحله سوم که همچنان ادامه دارد نیز تاکنون ۱۵۱ هزار خانوار یعنی ۶۳ درصد خانوارها استفاده کرده‌اند.

مولوی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیک ویژه ۷ دهک اقتصادی بود که در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲۷۸ هزار خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند و ۱,۸۰۳ میلیارد تومان پول توسط مردم و دولت وارد بازار شده است، مبلغ کل یارانه ۲۲۰ هزار تومانی که توسط دولت در استان هزینه شده نیز ۷۳۹ میلیارد تومان است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این استان ۳۰۹ هزار خانوار وجود دارد که از این تعداد ۲۹۶ هزار خانوار یارانه دریافت می‌کنند، ۱۰۷ هزار خانوار نیز از دهک‌های اول، دوم و سوم هستند همچنین ۱۸۹ هزار خانوار در دهک‌های چهار تا ۹ قرار دارند. کد خبر 6086425

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است