Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@09:07:34 GMT

"بورس" تنها گزینه حفظ نقدینگی دولت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۸۹۰

ترس سهامدارانی که به خاطر تجربه کم معامله گری، این روز‌ها در حالت کاملا هجومی و صف نشینی سپری می‌شود، به نسبت دیگر سهامداران بیشتر بوده و این افراد بدون تحلیل اغلب به دنبال جو بازار حرکت می‌کنند که این مسئله به بازار لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.

محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه درخصوص نقش ETF ها در جریان سازی بازارسرمایه، تاکید کرد: تغییراتی که در ETF دارادوم رخ داد از لحاظ بنیادی چندان نقشی در بازارسرمایه نداشت، زیرا به بازار نیامده بود اما؛ جریان نقدینگی و حجم بالای پولی که این روز ها در بورس حضور دارد، طبیعتا میزان ریسک و ترس سهامداران را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ترس سهامداران از خبر های منفی نیز ادامه داد: جریان نقدینگی باعث شده تا بسیاری از سهامدارانی که طی یک سال گذشته که سرمایه آن ها در بورس بوده، سود مناسبی را کسب کنند و سهامداران برای ذخیره این سود، طبیعتا راهکار خروج و حفظ نقدینگی را انتخاب می کنند تا باردیگر قیمت سهم ها اصلاح کنند و دوباره به سهم های مدنظر خود ورود کنند اما؛ نقطه مقابل افراد با تجربه، سهامداران جدیدی هستند که اطلاعی از روند بازار نداشته و کاملا هجومی عمل می کنند.
این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: ترس این نوع سهامداران به خاطر تجربه کم معامله گری بیشتر بوده و بدون تحلیل اغلب به دنبال صف نشینی ها حرکت می کنند که این مسئله به بازار لطمه های جبران ناپذیری را وارد می کند.
سرافراز یزدی درخصوص اینکه آیا دولت از بازارسرمایه حمایت خواهد کرد، گفت: دولت با توجه به سهام عدالت، ETF ها و صندوق هایی که در پیش دارد، بازارسرمایه را بازار مطمئن تر از دیگر بازار های موازی می بیند.
وی درباره اینکه نقدینگی باید در بازار بماند، افزود: برای دولت گزینه ای مناسب تر از بورس وجود ندارد و تنها پالس منفی دولت، ETF پالایشی ها بوده، اما بورس تنها نقطه اتکای دولت برای حفظ نقدینگی است.

برچسب ها: بورس ، نقدینگی ، دولت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JW9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس نقدینگی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 

  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس