Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره امور قرآنی اوقات استان بوشهر گفت: امسال به سبب شیوع ویروس کرونا طرح "تربیت حافظان قرآن" برای حفظ پنج جزء قرآن کریم با رعایت پروتکل بهداشتی مدنظر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

علی اکبر مداح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تاکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، طرح تربیت حافظان قرآن در دستور کار این سازمان قرار گرفت و طی سال‌های گذشته با سهمیه‌بندی‌های مشخص برای هر استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "هرساله سازمان اوقاف و امور خیریه به‌صورت جداگانه آزمون‌های طرح تربیت حافظان را در بقاع متبرکه سطح کشور برگزار می‌کرد" گفت:  امسال به سبب شیوع بیماری کرونا طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف برای حفظ پنج جزء قرآن کریم با رعایت پروتکل بهداشتی مدنظر قرار گرفته است.

ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭه ﺍﻣﻮﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﻭﻗﺎﻑ ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﯿﺮﯾﻪ استان بوشهر ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺟﺰﺋﯿﺎﺕ 9 حوزه ﺁﺯﻣﻮنی ﻃﺮﺡ ﺗﺸﻮﯾﻘﯽ ﺣﺎﻓﻈﺎﻥ 5 ﺟﺰﺀ و آزمون شفاهی ویژه افراد زیر 10 سال پرداخت و گفت: آزمون تخصصی طرح ملی حافظان پنج جزء قرآن کریم باحضور بسیار خوب شرکت کنندگان و با همکاری مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان‌های 10 گانه بوشهر برگزار شد.

وی بیان کرد:  آزمون تخصصی طرح ملی حافظان پنج جزء قرآن کریم با همکاری مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت طاهای شهر بوشهر، حکمت شهر اهرم، ﻋﺮﻭﺓ ﺍﻟﻮﺛﻘﯽ شهر برازجان، بشری شهر آبدان، نورالهدی شهر گناوه و مصباح زهرا(س) شهر ریز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام کرونایی برگزار شد.

طرح تشویقی حافظان قرآن کریم در استان بوشهر اجراء می‌شود 520 نفر از نخبگان قرآنی استان بوشهر در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کردند آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان بوشهر برگزار می‌شود

ﺭﺋﯿﺲ ﻣﺮﮐﺰ ﺍﻣﻮﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﻭﻗﺎﻑ ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﯿﺮﯾﻪ استان بوشهر در ادامه با بیان این مطلب که "طرح تشویقی حافظان قرآن و آزمون شفاهی زیر 10 سال در بوشهر در 9 حوزه آزمونی استان و طی 12 نوبت زمانبندی شده ویژه آقایان و خانم‌ها و باحضور داوران بومی از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار
شد" تصریح کرد: ﺍﯾ ﺎﺩ ﺍﻧﮕﯿﺰه ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺣﺎﻓﻈﺎﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﻣﺤﻔﻮﻇﺎﺕ ﻭ ﻧﯿﺰ ﺍﯾ ﺎﺩ ﺍﻧﮕﯿﺰه ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻔﻆ ﻭ ﺍﻧﺲ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ از ﻣﻬﻢ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ این ﻃﺮﺡ ﺗﺸﻮﯾﻘﯽ ﺍﺳﺖ.

وی  از پایان یافتن این دوره از مسابقات خبر داد و بیات کرد: آزمون طرح تشویقی حافظان قرآن و آزمون شفاهی زیر 10 سال با داوری زینب یادگاری، میترا تجلی‌زاده و محمد انگشتبه و با نظارت کارشناسان اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در 2 حوزه آزمونی شهرهای کنگان، جم، ریز، عسلویه و گناوه برگزار شد و این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.

مطالبات علمی جامعه قرآنی از اتحادیه "مدغم"

ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭه ﺍﻣﻮﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﻭﻗﺎﻑ ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﯿﺮﯾﻪ بوشهر شکیبایی و شکرگزاری 2 کلید اصلی پیروزی و سربلندی انسان‌های متقی را در آزمون‌های الهی و
زندگی خواند و تصریح کرد: طرح‌ها و سایر فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت باید فرآیند و ساختار تخصصی به خود بگیرد و تمامی طرح‌های قرآنی برای سایر اقشار جامعه برنامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: این مهم در وهله اول به عنوان تکلیف و رسالت فعالیتی شجره طیبه جامعه قرآنی ایران اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت است.

مداح اضافه کرد: توسعه و توزیع تولیدات رسانه‌ای و محتوای قرآنی، آسیب شناسی فعالیت‌های 40 ساله امور قرآنی تشکل‌های کشوری، حمایت مادی و معنوی از رسانه‌های دینی و قرآنی، راه‌اندازی سامانه هوشمند نظرسنجی مردمی از فعالیت‌های قرآن و عترت، اهتمام عملی و جهادی نسبت به سند چشم انداز قرآنی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، تشکیل حلقه دورهمی اندیشه‌ورزان قرآنی در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی مطالبه علمی جامعه قرآنی از اتحادیه مدغم کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت است.

انتهای پیام/190

R41363/P/S6,53/CT2 بیشتر بخوانید... سیزدهمین دوره طرح قرآنی "اُسوه" ۲۵ مرداد برگزار می‌شود بیش از ۷ هزار خانه قرآنی در سطح کشور فعالیت می‌کنند اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموری به تعویق افتاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سیزدهمین دوره طرح قرآنی "اُسوه" ۲۵ مرداد برگزار می‌شود بیش از ۷ هزار خانه قرآنی در سطح کشور فعالیت می‌کنند اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموری به تعویق افتاد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۵ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۶ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۷ افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر در ایران / کشف ۴۰۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال ۸ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند همدردی علمای اهل سنت خراسان شمالی با مردم لبنان / همچون گذشته حامی و پشتیبان شما خواهیم بود مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس به حبس، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ادعای اسپوتنیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد ویدئو کامنت | آیا انفجار بیروت از پیش برنامه‌ریزی شده بود؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پنج جزء قرآن کریم تربیت حافظان قرآن طرح تربیت حافظان استان بوشهر قرآن و عترت برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر پنج شنبه به همراه فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، افزود: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

گفتنی است؛ کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولین قرار گرفت.

کیوان که دنیا را از پس آیات نورانی قرآن می‌بیند با زبان بی‌زبانی ما را به حرکت در مسیر قرآن تشویق کرده و یادآور می‌شود برای اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و باید با قدرت و انگیزه پیش رفت.

کد خبر 6088553

دیگر خبرها

  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم