Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان راهبری فکری و فرهنگی را مهمترین راهبرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری امروز (سه شنبه-۲۱ مردادماه) در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار و اعیاد قربان و غدیر خم، اظهار کرد: به عقیده بنده، خبرنگاران صاحب حرفه نیستند، بلکه خبرنگاری مانند معلمی، یک عشق است که اگر این عشق در وجود شخص نباشد، کسی در این شغل باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبرنگاران را ثبت کننده وقایع دانست و گفت: خبرنگاران وقایع را در سینه تاریخ ماندگار می کنند و علاوه براین وظیفه، نقش امیدآفرینی در جامعه دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، افزود: خبرنگاران در حوزه دشمن شناسی و موضع و حرکت آن، می توانند تاثیرگذار باشند و با انعکاس واقعیت ها نقش مهمی ایفا کنند.

حیدری دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مفهوم مولود انقلاب بودن این دانشگاه به این معناست که هر کار ارزنده و هر حرکت و راهبرد منطقی که در این دانشگاه انجام شود و تاثیرگذار باشد، برای مجموعه نظام انقلاب امتیازی عظیم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان فعال است، اظهار کرد: در تمام شهرستان های استان اصفهان یک مرکز دانشگاه آزاد اسلامی فعال است و دو واحد اصفهان (خوراسگان) و نجف آباد مراکز جامع دانشگاه آزاد در استان اصفهان هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان از فعال شدن سه دفتر معاونت نهاد نمایندگی در واحدهای نجف آباد، خوراسگان و خمینی شهر خبر داد و گفت این دفاتر در این واحدها مستقر هستند.

حیدری در توضیح رسالت ها و ماموریت های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار کرد: پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه ها اصلی ترین ماموریت است که با توجه به ترسیم نقشه راه جامعه دانشگاهی توسط مقام معظم رهبری، این سلسله مکاتبات با نگاه ویژه به جنگ نرم ارائه شده و نهادهای نمایندگی در دانشگاه ها این رسالت را دنبال می کنند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: رهبری اساتید را فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان را افسران جنگ نرم می خوانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، نگاه ویژه به کرسی های آزاد اندیشی که مکانی برای تبادل و تضارب آرا است، را نیز از دیگر رسالت های نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برشمرد و گفت: توانمندسازی و حمایت از نیروهای ارزشی عرصه دانشگاه و توجه ویژه به اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از دیگر رسالت‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها است.

حیدری ادامه داد: اساتید نقش موثری در جامعه و شکل گیری شخصیت دانشجویان برعهده دارند و ارتقاء سطح دانش و آگاهی های موثر در دانشگاه ها از وظایف اساتید است، از این رو توجه ویژه به این قشر مهم است.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها جای سیاسی کاری نیست، اما جایی برای احزاب است و نباید دانشگاه خالی از توجه به سیاست باشد. ضرورت آگاهی و بصیرت سیاسی باید وجود داشته باشد، اما نباید خود را در اختیار احزاب قرار دهیم.

به گفته حیدری اهتمام به وفاق و همدلی تشکل ها، اهتمام به وحدت حوزه و دانشگاه و رصد تحولات دانشگاه ها و استفاده از گروه های معارف اسلامی دانشگاه نیز از دیگر وظایف نهاد در دانشگاه ها است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: راهبری فکری و فرهنگی مهمترین راهبرد ماست و از این رو ، هدایت، حمایت و نظارت سه ضلعی است که نهاد در دانشگاه ها انجام می دهد.

حیدری در توضیح گزارش عملکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: ساختارسازی و تشکیل یک شورای مشورتی دانشجویی که وظیفه ذاتی آن استفاده از نظرات دانشجویان است، یکی از فعالیت های ما است.

وی تشکیل شورای راهبردی دفتر نهاد را دومین فعالیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی در استان اصفهان معرفی کرد و گفت: شورای راهبری را با احصاء نقاط قوت و ضعف مجموعه ها در استان فعالیت می کند و به همین منظور با تشکیل کارگروه های مختلف به خصوص سه کارگروه علمی در این زمینه فعال هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، یادآور شد: یکی از این کارگروه ها، گروه مشاوره است که با تشکیل کانون مشاوره و خدمات همراز به تازگی راه اندازی شده و در حوزه های اعتقادی، ازدواج، شغل و تحصیل و... خدمات مختلف مشاوره ارائه می کند.

حیدری تشکیل هیئت مذهبی «مصباح الهدا» را از دیگر فعالیت های این نهاد در اصفهان معرفی کرد و گفت: در ایام کرونا با اعلام فراخوان برای حضور موثر در کمک مومنانه، تعداد ۳۱۳ بسته حمایتی فراهم و در اختیار نیازمندان قرار گرفت. این هیئت در طول سال هم فعال است و اکنون در ایام کرونا به شیوه مجازی برگزار می شود که تمام هزینه های آن از سوی مردم تامین می شود.

وی برگزاری مراسم مجازی ویژه شهدای سلامت که در اثر کرونا جان باختند را یکی از ابتکارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان برشمرد و گفت: این برنامه که برای اولین بار در کشور انجام شد، بازخورد بسیار بالایی داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، فعالیت بعدی تشکیل کارگروه امر به معروف و نهی از منکر و کارگروه تحکیم خانواده و آسیب های اجتماعی معرفی کرد.

حیدری ادامه داد: یکی دیگر از دغدعه های نهاد نمایندگی رهبری تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه است که در این راستا نیز فعالیت های شاخصی انجام شده است.

به گفته وی دو رکن پیشرفت هر جامعه ای موفقیت در صنعت و کشاورزی است که در این راستا بالغ بر ۱۰ بازدید هدفمند علمی برای اساتید انجام شد و که این بازدیدهای هدفمند منجر به تفاهم نامه و آشتی صنعت و دانشگاه شد.  

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: تجلیل از اساتید و دانشجویان مسیحی در آستانه سال نو میلادی و تجلیل از شهید مسیحی نیز از دیگر فعالیت های فرهنگی نهاد است که در راستی تحکیم ادیان انجام شد.

حیدری افزود: اجرای دوره های توانمند سازی و برگزاری ضیافت های هم اندیشی، برگزاری نشست های هم اندیشی برخط که از اقصی نقاط کشور بازدیدکننده دارند نیز از دیگر فعالیت های انجام شده است.

وی نظارت بر تمام ارکان فکری، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را وظیفه نهاد دانست و گفت: برای اینکه منویات مقام معظم رهبری و قانون اجرا شود و از قانون گریزی جلوگیری کنیم، نظارت بر همه این موارد وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان فعالیت های نهاد نمایندگی را در ۸ قالب، برگزاری مراسم، گردهمایی، کارگاه و دوره آموزشی، نشریه و پژوهش و برگزاری انواع مسابقه، همایش های علمی و برپایی اردو اعلام کرد.

حیدری بیانات رهبر را فصل الخطاب دانست و گفت: عملکرد مدیران باید بدون حب و بغض و جناحی بررسی شود. همچنین ملاک قراردادن شایسته سالاری در واحدها و عمل به قانون و حسن استفاده از اموال دانشگاه بر همه واجب است.

وی با بیان اینکه محرم امسال شرایط ویژه است و از یک سو که می خواهیم مراسم برگزار شود و از طرفی باید مراقب بیماری باشیم، تصریح کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم محرم در دانشگاه داریم و  باید از فضای مجازی استفاده کنیم و هر کس خانه خود را تبدیل به حسینیه کند و در بستر مجازی مراسم ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد نیز از دیگر انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم

اهورا نیازی، فعال مجازی در حوزه فناوری در حاشیه بازدید از هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: دست سرنوشت و شانس باعث شد که در حوزه فناوری تولید محتوا کنم.

وی افزود: علاقه مندی قشر جوان به حوزه فناوری سخت است، اما احساس می‌کنم نیازمندی باعث ایجاد علاقه مندی می‌شود.

نیازی تصریح کرد: باید دانش آموزان را نسبت به زندگی راحت انسان‌ها آگاه کرد و سپس نیاز به وجود آید.

فعال مجازی حوزه فناوری گفت: علوم پایه پیشرفت خود را کرده است و هم اکنون پیشرفت جهان از طریق تکنولوژی و محاسبات کامپیوتر اتفاق می‌افتد. ایران در زمینه‌های حوزه فناوری بسیار پیشرفته است، اما در حوزه هوش مصنوعی اقدامات خاصی انجام نداده است و از آنجایی که عموما ایده‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی باید پخته شوند و پرورش یابند قطعا نیازمند صرف هزینه خواهند بود که ممکن است به نتیجه برسند یا احتمال دارد که به نتیجه هم نرسند؛ بنابراین پشتیانی دانش آموزان در این عرصه امری مهم است و باید تصمیمات رده بالا باشند و تمام ایران را پوشش دهند.

نیازی ادامه داد: ذهن دانش آموزان و دانشجویان در حوزه فناوری فوق العاده است و رسما قشر جوان امروزی فعال هیولا هستند، البته هیولا از جهت منفی خیر، بلکه قدرتمند هستند. همیشه هیولا‌ها را موجودات بسیار قدرتمند تجسم کردیم که بچه‌ها هم به همان میزان قدرتمند هستند. انتخاب جوانان و نوجوانان، دست سرنوشت و حمایت پدر و مادران و سرپرستان و وظیفه اقتصادی کشور در شکل گیری آینده آنان تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: جوانان باید حوزه فناوری را بشناسند، بنده خودم در این راستا در حال تولید محتوا در صفحات مجازی هستم تا جامعه بیشتری آن را بشناسند و سال آینده تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد