Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@14:23:59 GMT

مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۰ میلیون نفر عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۲۶۷

مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۰ میلیون نفر عبور کرد

بر اساس آماری که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از ۲۰میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش  پول نیوز  ، بر اساس آماری که خبرگزاری رویترز روز گذشته منتشر کرده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 20 میلیون نفر عبور کرد.

 

بیشترین مبتلایان به کرونا در آمریکا، برزیل و هند نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تعداد قربانیان این بیماری تنفسی در سطح جهان نیز به بیش از ۷۲۸هزار نفر رسیده است.

 

آمارهای خبرگزاری رویترز که بر اساس آمارهای دولتی است، نشان دهنده آن است که این بیماری در حال شتاب گرفتن است.

 

این بیماری که نخستین بار در اوایل ماه ژانویه (دی ماه) در ووهان چین گزارش شده، پس از شش ماه به 10 میلیون نفر رسید اما برای آنکه آمار مبتلایان از 10 میلیون نفر به 20 میلیون نفر برسد، تنها 43 روز زمان نیاز بود.

 

کارشناسان معتقدند که احتمالا آمارهای رسمی مبتلایان و قربانیان کرونا به خصوص در کشورهایی که ظرفیت تست محدودی دارند، کمتر از میزان واقعی گزارش شده است.

 

آمریکا به تنهایی حدود 5 میلیون مبتلا به ویروس کرونا داشته و برزیل 3 میلیون مبتلا و هند 2 میلیون مبتلا به ویروس کرونا دارند. روسیه و آفریقای جنوبی نیز در میان 10 کشور نخست بیشترین تعداد مبتلا به کرونا قرار دارند.

 

همه‌گیری کرونا در کشورهای آمریکای لاتین نیز به سرعت در حال شتاب گرفتن بوده به گونه‌ای که تقریبا 28 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا و 30 درصد از قربانیان این ویروس در کشورهای آمریکای لاتین قرار دارند.

 

در حالی که ویروس کرونا در برخی کشورها هنوز نقطه اوج موج اول خود را سپری نکرده و برخی کشورهای دیگر نیز درگیر موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند، دولت‌ها هنوز درباره نحوه واکنش به این همه‌گیری اختلاف دارند. برخی کشورها بار دیگر مقررات محدود کننده سرسختانه‌ای را در پیش گرفته حال آنکه برخی کشورهای دیگر این محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز امریکا کرونا برزیل هند مبتلایان به ویروس کرونا ویروس کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد