Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@17:20:47 GMT

افزایش قیمت زعفران در بورس

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۲۷۹

افزایش قیمت زعفران در بورس

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ها می‌گویند زعفران در دنیا ارزان شده، اما تحقیق کردیم میانگین قیمت این محصول ۱۱۰۰ دلار است که اگر این رقم را در ریال ضرب کنید، قیمت را به ۱۶ میلیون تومان می‌رساند.

او به طرح راهبردی خود در حوزه زعفران اشاره کرد و افزود: ۲۶ هزار نفر را سازماندهی و حسینیه‌ها را برای پاک کردن گل زعفران تجهیز می‌کنیم تا بتوانیم همه فرایند این محصول را در منطقه به انجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.

این نماینده مجلس ادامه داد: مهمترین اولویت کاری در منطقه برطرف کردن مشکلات زعفرانکاران است. وقتی در این حوزه، گلوگاه فساد را بستیم بازار زعفران رونق گرفت.

زنگنه بیان کرد: باید کار‌های اساسی و بنیادی زیادی در مورد محصول زعفران صورت گیرد. ابتدا در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زعفران تولید شده به استاندارد‌های روز دنیا نزدیک شود که متولی این امر نیز جهاد کشاورزی است.

او تصریح کرد: موضوع دیگری که باید درباره زعفران به آن توجه شود قیمت‌گذاری و مدیریت توزیع، صادرات و فروش این محصول است که در این باره جلسات زیادی با تولیدکنندگان، صادرکنندگان عمده و همچنین شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان برگزار شد.   بیشتر بخوانید شرح ۴۵ روز نفسگیر در تربت حیدریه/ روزهای طلایی با شکفتن کلاله ها در دل دشت
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تاکید کرد: زعفرانی که بصورت گل فروخته می‌شود مانند پسته‌ای است که در خوشه به فروش می‌رسد یا مانند نفت است که خام به فروش می‌رود.هدف ما کاهش خام فروشی و افزایش ارزش افزوده زعفران است.

زنگنه اظهار کرد: امسال هدف ما حفظ بیست درصد زعفران منطقه است، اما سال بعد باید ۸۰ درصد زعفران در همین منطقه پَرکنی شود که در ازای پَر کردن زعفران از کشاورز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود بلکه با توجه به قیمت روز زعفران، درصد ناچیزی از زعفرانِ پاک شده دریافت خواهد شد.


انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت زعفران در بورس فرآوری زعفران زعفران تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید

غلامرضا میری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار گمرک سال گذشته ۲۰۰ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به سنوات گذشته روند صادرات کاهشی بوده است.

به گفته او، علی رغم آنکه تقاضای جهانی در بازارهای هدف تغییری نداشته است، اما میزان صادرات نسبت به سال های گذشته کاهشی بوده که این امر بدان معناست که بدلیل مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما، سالانه ۱۲۰ تن زعفران قاچاق می شود.

میری ادامه داد:  اگر موضوع  بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما حل شود به طوریکه اجازه دهند ارز را با قیمت توافقی به واردکننده کالاهای لوکس به قیمت توافقی عرضه دهیم، دیگر شاهد قاچاق زعفران به آن سوی مرزها نیستیم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: صادرکننده زعفران باید برای صادرات هر کیلو زعفران ۲۳ میلیون تومان مابه‌التفات ارز آزاد و نیمایی را بدهد که براین اساس صادرات توجیه اقتصادی ندارد. در حالیکه با رفع مشکلات ارزی، قاچاق معنایی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت زعفران نجومی شد
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟