Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@23:23:20 GMT

سازمان ملل ۵۰ هزار تن آرد گندم به لبنان می‌فرستد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۳۳۱

سازمان ملل ۵۰ هزار تن آرد گندم به لبنان می‌فرستد

در پی انهدام تنها سیلوی لبنان و برای تثبیت اندوخته گندم این کشور، برنامه جهانی غذا ۵۰ هزار تن آرد گندم به این کشور ارسال می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پیش از انفجار اخیر بندر بیروت که به نابودی تنها سیلوی این کشور و غلات ذخیره شده در آن انجامید، دولت لبنان هیچ اندوخته راهبردی غلات تهیه نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش اداره هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، گفته می‌شود که اندوخته موجود آرد کفاف نیاز ۶ هفته بازار را می دهد و این محموله برای اطمینان از عدم کمبود آرد گندم در لبنان ارسال می‌شود.

نخستین بخش از این محموله به میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن آرد گندم ظرف ۱۰ روز آینده و برای تأمین نیاز یک ماهه نانوایی‌ها به لبنان می‌رسد.

دو انفجار عصر سه‌شنبه گذشته (۱۴ مرداد) در انبار دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بندر بیروت، علاوه بر ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار خسارت مادی تاکنون ۲۲۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003718

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لبنان آرد گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی گندم و نان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سی و یکم فروردین، روز ملی گندم و نان بر فعالان زنجیره‌ گندم تا نان در استان مرکزی و سراسر کشور گرامی‌ باد.

استان مرکزی در تولید آرد و نان کامل سبوس‌دار در کشور پیشگام بوده و بزرگ‌ترین کارخانه تولید آرد کامل کشور با فناوری بومی و استاندارد در استان فعال است.

اکنون حدود ۹۰ نانوایی در استان مرکزی، نان را با آرد کامل پخت و عرضه می‌کنند. این در حالی است که پارسال بیش از ۲۵۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی خرید تضمینی شد. این میزان خرید رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ و رشد ۱۹۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که در بحث تأمین نیاز خود در حوزه نانوایی، صنف و صنعت از مسیر تولید استان، خودکفا است.

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • روز ملی گندم و نان
  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح/شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار تن رسید
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین