Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون خبر داد. - اخبار سیاسی -

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست صبح  امروز این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد و نمایندگان بعد از شنیدن برنامه‌های پیشنهادی وی، سوالات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستور بعدی کمیسیون برنامه و بودجه تامین نظر شورای نگهبان در مورد طرح استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده 87 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بود، افزود: این طرح که در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان خانواده‌های ایثارگر است، پیش از این در مجلس دهم تصویب شده بود اما شورای نگهبان به دلیل اینکه این طرح توسعه قانون محسوب می‌شد، آن را رد کرد.

مفتح اظهار کرد: بحث مفصلی درباره چگونگی رفع ایراد شورای نگهبان انجام و قرار شد، این موضوع در کمیته‌ای متشکل از برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادی را ارائه کنند تا در کنار رفع ایراد شورای نگهبان، هدف اصلی طرح که تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر است، تامین شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه همچنین در این نشست با حضور مسئولان پدافند غیرعامل، مرکز پژوهش‌های مجلس و ... جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی بررسی شد، ادامه داد: مسئولان پدافند غیرعامل اعلام کردند، برای افزایش مقاومت مردم در مقابل جنایات آمریکایی‌ها قطعا نیاز به تامین کالاهای اساسی برای بخشی از جامعه هستیم.

مفتح تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها هم طرحی را دراین مورد ارائه کرد و در ادامه اعضای کمیسیون هم به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که بحث جمعبندی درباره طرح تامین کالاهای اساسی به جلسه بعدی موکول شد.

وی اظهار کرد: هدف کمیسیون برنامه و بودجه از ارائه طرح تامین کالاهای اساسی این است که بتوانیم اقلام غذایی مورد نیاز اقشار نیازمند و حداقل 7 دهک جامعه را که بیش از 60 میلیون نفر می‌شوند را با قیمت مناسب تامین کنیم تا در مقابل قیمت‌های سرسام‌آور کالاها مردم دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر آثار جانبی این تصمیم از نظر ایجاد تورم،افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و ... باید در این طرح دیده شود و تاکید شد که ما نباید سایر مشکلات اقتصادی را در این موضوع دخالت ندهیم و باید سایر مسایل اقتصادی از راه خود حل شود زیرا در صورت ورود به مسایل حاشیه‌ای امکان دارد این طرح تحت الشعاع قرار بگیرد ./

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... تشکیل کارگروه مشترک مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تشکیل کارگروه مشترک مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ بیگی نژاد: پیش فروش نفت برای گشایش اقتصادی باید در مجلس بررسی شود ۲ خبر جدید ظریف از استرداد پول‌های بلوکه شده ایران توسط چند کشور ۳ ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی ۴ روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ۵ فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" ۶ سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است ۷ خبر خوش وزیر راه درباره وام ودیعه مسکن مستأجران ۸ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران مهمترین اخبار سیاسی ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است سردار محمد:تسویه بدهی دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تهاتر نفت/تکمیل پروژه‌های ملی با ساز و کار بورس روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ادعای اسپوتنیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس طرح تامین کالاهای اساسی کمیسیون برنامه شورای نگهبان تصویب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بررسی اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان بر سر بندی از ماده ۳ لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، آن را حتی با اصلاحات انجام شده به مصلحت ندانست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به‌منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک قرارداد امضا کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام افزون بر اینکه این مصوبه را بر خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر نظیر فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تأکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند، سرانجام درباره مصلحت مورد نظر مجلس با اصلاحات انجام شده از سوی کمیسیون اقتصادی رأی‌گیری شد که رأی لازم را به دست نیاورد.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود