Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:22:40 GMT

سگ‌های صاحبدار در مهاباد ایمن سازی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۳۵۴

سگ‌های صاحبدار در مهاباد ایمن سازی شدند

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از مایه‌کوبی بر روی ۵۹۶ قلاده سگ صاحبدار در سطح این شهرستان علیه بیماری هاری خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: واکسیناسیون تمامی سگ‌های مشمول این طرح به صورت رایگان و با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: پیشگیری از بیماری هاری تا قبل از ظاهر شدن علایم بیماری به وسیله واکسن و سرم قابل انجام است، ولی در صورت بروز علایم این بیماری در حیوان و انسان مرگ آن‌ها حتمی است و درمانی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

واکسناسیون بیش از ۹۰۰ سگ علیه بیماری هاری در شهرستان مهاباد

ایمن سازی ۵۰۰ قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری

واکسینه شدن بیش از 9هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در آذربایجان غربی

آغاز با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلاده سگ در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری باید هر سال انجام شود، اما با توجه به محدودیت‌ها و شرایط سخت تزریق واکسن به این حیوان، این امر در عمل به طور کامل محقق نمی‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد تنها روش پیشگیری از این بیماری را واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: شهروندانی که در شهر‌ها دارای سگ‌های زینتی هستند نیز هر ۶ ماه یک بار باید برای معاینات لازم به مطب‌های بخش خصوصی دامپزشکی مراجعه کرده و اقدام به تزریق به موقع این واکسن کنند.

او یادآور شد: سگ‌های واکسینه شده به مدت یک سال از انواع بیماری‌های هاری و مشترک بین انسان و حیوان ایمن هستند.

هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی، سگ‌های گله و بلاصاحب است.

انتهای پیام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی مهاباد بیماری هاری مایه کوبی واکسیناسیون علیه بیماری هاری قلاده سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته آقای الله وردی شهردار ناحیه بازار ، مذاکره برای ایمن سازی ۵ سرای پرخطر دیگر هم آغاز شده است و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال این سرا‌ها هم ایمن سازی شوند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • نجات یک قلاده راکون در ماهدشت
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • افزایش ۳۰ درصدی حیوان‌گزیدگی در استان خوزستان
  • واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز
  • پایش بیش از ۲۸۰۰ مورد برای بیماری مشمشه در خوزستان
  • انجام بیش از ۲۸۰۰ پایش سرمی ‌بیماری‌ «مشمشه» در خوزستان
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری