Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:24:22 GMT

عزاداری هیئت‌های مذهبی استان سمنان نیازمند مجوز است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۴۰۱

عزاداری هیئت‌های مذهبی استان سمنان نیازمند مجوز است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری ظهر سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری تنها مختص به ماه محرم نیست بلکه این رویه در ماه صفر هم باید ادامه یابد، ابراز کرد: از ۲۶ تیر امسال جلساتی با محوریت محرم و عزاداری حسینی با توجه به شیوع کرونا ویروس در اداره کل تبلیغات استان سمنان برگزار شد که نتایج خوبی با برگزاری این نشست‌ها حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت دسته روی

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی، مراسم عزاداری باید در فضای باز و در کمتر از دو ساعت به اتمام برسد، افزود: هر هیئتی که می‌خواهد در سال جاری مراسم عزاداری برگزار کند باید از ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان مجوز بگیرد و بدون مجوز برگزاری آئین سینه زنی در محرم امکان پذیر نخواهد بود.

شکری با بیان اینکه در این نام نویسی و صدور مجوز، مشخصات مداحان، همیار بهداشتی در هیأت‌ها و دیگر موارد مورد نیاز به صورت مکتوب آمارگیری می‌شود، افزود: اخذ مجوز برای انجام مراسم‌های مذهبی ویژه محرم امسال برای تمامی مناطق شهری و روستایی الزامی خواهد بود.

وی گفت: برگزاری مراسم در تمامی مناطق استان به صورت سینه‌زنی و زنجیر زنی در اماکن مشخص و روباز خواهد بود و برگزاری مراسم دسته‌روی، حمل نخل و علم و… و آئین‌های شاخص ممنوع است.

کد خبر 4996210

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری محرم 99 ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا کمک مومنانه شهرکرد قزوین محرم 99 ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی 21 گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود