Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدیان گفت: سالانه ۲۴۰ هزار تن علوفه خشک در مراتع شهرستان طبس تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«حسن محمدیان» امروز (21 مرداد) به رسانه های گروهی اعلام کرد: شهرستان طبس با مساحت بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در قسمت شمال غرب خراسان جنوبی قرار دارد که حدود ۹۵ درصد از وسعت شهرستان را اراضی منابع طبیعی پوشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس افزود: توسعه پایدار منابع طبیعی تجدید شونده با حفظ و پایداری این منابع به عنوان اولین سرلوحه فعالیت‌های مدیریتی در عرصه محقق می شود، در غیر این‌صورت با بهره برداری‌های بی رویه از منابعی که دارای استعداد و توان رویشی محدود هستند، منابع طبیعی را دچار قهقرا و نیستی می کند.

 

محمدیان اتخاذ روش‌های مناسب برای حفظ جنگل‌ها و مراتع را به عنوان یک اصل اساسی و اولیه در فرایند مدیریت پایدار عنوان کرد و گفت: ۸۵۰ مرتع‌دار صاحب پروانه و ۱۶۷ دامدار دارای طرح مرتع داری از مراتع این شهرستان بهره مند هستند، که این بهره برداران با ۱۶۰ هزار واحد دامی از علوفه مراتع به صورت ییلاق و قشلاقی استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه به صورت سالیانه ۲۴۰ هزار تن علوفه در مراتع شهرستان طبس تولید می شود، افزود: این میزان در ۲ میلیون هکتار با پوشش بالای پنج درصد و ۲ میلیون هکتار با پوشش زیر پنج درصد از مراتع تولید می شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس گفت: سالانه سه هزار و 243 میلیارد ریال از تولید علوفه مراتع شهرستان طبس رایگان نصیب بهره برداران می‌شود.

 

محمدیان گفت: در سال گذشته مبلغ سه میلیارد و 576 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح ۵۹۶ هکتار عملیات احیایی مراتع با احداث چاله فلسی همراه با بذرکاری هزینه شده است.

 

وی از احداث چهار باب آب انبار و آبشخور، قرق مراتع، ساماندهی چرای دام و ممیزی مراتع جهت حفظ و احیای مراتع خبر داد و گفت: شهروندان طبسی می توانند در صورت مشاهده آتش سوزی مراتع، به شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند تولید می شود منابع طبیعی شهرستان طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی در دستگاه قضایی کرمانشاه تشکیل شد، گفت : با رسیدگی به این پرونده‌ها ۷۲۹ نفر محکوم شدند. 

وی افزود: مرتکبین این جرائم علاوه بر رفع تصرف و اعاده اراضی تصرفی، به حبس یا مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شدند.

به گفته این مسئول قضایی، در این مدت ۳۵۷ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به وضع سابق اعاده شد و ۸۵۹ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی نیز قلع و قمع شد. 

وی به آمار برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این سال جمعا ۱۲۱۹ فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و ۵۲۷ فقره پرونده در این راستا در دستگاه قضایی تشکیل شد. 

کریمی اعلام کرد: به دنبال رسیدگی به این پرونده‌ها، ۳۵ هکتار از اراضی تغییرکاربری داده شده به وضع سابق بازگشتند. 

وی از تشکیل ۹۹ پرونده مربوط به جرایم محیط زیستی در دستگاه قضایی استان هم در این مدت خبرداد. 

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته ۲.۵ هکتار از اراضی ساحلی و در حاشیه رودخانه‌های استان که مورد تصرف واقع شده بود رفع تصرف شد، افزود: ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در این مدت مسدود شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی