Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@21:06:58 GMT

ادعای یک منبع آگاه: احتمال لغو برخی تحریم‌های امریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۴۳۱

ادعای یک منبع آگاه: احتمال لغو برخی تحریم‌های امریکا

ایلنا نوشت: یک منبع آگاه اعلام کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آن‌ها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفتگو افزایش می‌یابد، چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

هفته گذشته بود که یک رسانه لبنانی مدعی شد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النشره به نقل از این منابع دیپلماتیک که نامی از آن‌ها نبرده، خبر داد، مذاکرات آمریکا-ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده نقش میانجی را ایفا می‌کند. طبق ادعای این رسانه، آلمان این بار به تنهایی میانجی این مذاکرات است، در حالی که طی مذاکرات گذشته، دولت آلمان بخشی از هیات اروپایی را تشکیل می‌داد که آخرین بار منجر به توافق هسته‌ای (برجام) شد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت: در راستای پیشنهاد ماه‌های اخیر آمریکا مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران و نظارت مستقیم بر پروژه هسته‌ای یعنی خارج از آ‌ژانس و تحت نظارت خود آمریکا، کشور‌های آلمان و بریتانیا در چارچوب گفتگو‌های اروپای ۳ مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند، چون باور دارند تاثیر منفی بر رفتار ایران خواهد داشت.

وی ادامه داد: آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را ارائه کرده مبنی بر اینکه در گام نخست آمریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند. پس از یک گفت‌وگوی کلی در مورد مسائل مربوط به ایران و آمریکا و حتی ایران و عربستان، نقاط کور مسائل منطقه‌ای ارزیابی شود.

وی افزود: نقطه شروع هم بررسی تضاد رفتاری ایران با آمریکا و اروپای ۳ این است که ایران نیز گام‌های برداشته شده در ماه‌های اخیر در راستای موضوع هسته‌ای را مورد ارزیابی قرار دهد.

این منبع آگاه تصریح کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آن‌ها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفتگو افزایش می‌یابد، چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم هشت تا ۱۰ روز دیگر ارزیابی واشنگتن در این موضوع به پایان برسد.

وی تاکید کرد: بر اساس شنیده‌ها ارزیابی شورای امنیت از تشدید تحریم‌های تسلحیاتی ایران نیز مثبت نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لغو تحریم ها آلمان انگلیس منبع آگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟

انصاف نیوز نوشت: ساعاتی قبل یک رسانه‌ی فارسی زبان خارج کشور با انتشار گزارشی مدعی شد علیرضا عسگری با هویتی جدید در آمریکا زندگی می‌کند. 

بر اساس ادعای ایران اینترنشنال سردار عسگری اطلاعات نظامی مهمی را در اختیار آمریکا قرار داده است و هویت شهید محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع در دولت روحانی که ترور شده و به شهادت رسید را برای آمریکا آشکار کرد.

در سال ۹۹ قوه قضاییه از اعدام فردی به نام رضا عسگری خبر داده بود.

سخنگوی وقت قوه قضاییه درباره‌ی جزییات پرونده‌ی رضا عسگری گفته بود: حکم مشابهی درباره کارمند بازنسشته هوافضای وزارت دفاع را اجرا کردیم. او در سال ۹۵ بازنشسته شد و بعد از آن به سیا وصل شد و اطلاعاتی که در تولید موشک هایمان داشت بخشی از اطلاعات را به سیا فروخت و از آن پول گرفت. بازداشت شد و محاکمه شد و محکوم به اعدام شد و هفته قبل هم اعدام شد. او رضا عسکری بود. بدانند که اشراف اطلاعاتی است. عسکری تحت رصد قرار گرفت و مستندات جمع شد و در نهایت حکمش اجرا شد.

برخی رسانه‌ها در آن مقطع زمانی مدعی شده بودند که فرد اعدام‌شده همان علیرضا عسگری است که در آن زمان با واکنش همسر آقای عسگری همراه شد.

اظهارات همسر علیرضا عسگری

زیبا احمدی، همسر علیرضا عسگری، در تیر ۹۹ در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس گفته بود: همسر من علیرضا عسگری و معاون اسبق وزیر دفاع در زمان وزارت آقای شمخانی بوده و یک سرباز فداکار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود. اتهام جاسوسی یک توهین به همسرم است.

همسر من اصلا جاسوس نبوده و نیست و در سال ٨٥ بازنشسته و در کشور ترکیه توسط اسرائیل ربوده شده است و تنها خبری که داریم این است که هم اکنون در شهر الرمله و در زندان آیالون در بند اسرائیل غاصب است.

همچنان از دستگاه‌های مربوطه پیگیر وضعیت همسرم هستم و حزب الله لبنان تایید کرده است که همسرم در زندان رژیم غاصب اسرائیل است.

tags # سپاه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند