Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:55:13 GMT

پرداختی تامین اجتماعی در استان بوشهر ۱۱ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۵۷۳

پرداختی تامین اجتماعی در استان بوشهر ۱۱ برابر شد

عبدالله شیرکوند روز سه‌شنبه در نشست تبیین عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم در سالن شهدای ایرنا استان بوشهر افزود: میزان پرداختی در قالب تعهدات کوتاه مدت شامل درمان نیز در پایان سال ۹۱، یکهزار و ۷۵ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال بود که با افزایش ۵۴۱ درصدی در هفت سال گذشته اکنون پنج‎هزار و ۸۱۳ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی استان بوشهردر سال ۹۱، ۸۳۰ هزار و ۷۹۲ نفر بود که اکنون با افزایش ۲۰ درصدی به ۹۹۸ هزار و ۵۳۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

جذب افزایش ۱۵۶درصدی بیمه شدگان اختیاری 

شیرکوند ادامه داد: از سال ۹۲ تا به امروز جذب پوشش بیمه شدگان اختیاری نیز با افزایش ۱۵۶ درصدی به پنج ‏هزار نفر و شمار جذب پوشش بیمه زنانه خانه دار نیز با افزایش ۲۷۴ درصدی به ۲ هزار و ۳۱۵ رسیده است.

وی یادآورشد: شمار بیمه شدگان توافقی نیز با افزایش ۳۵۹ درصدی در هفت  سال گذشته از ۱۱۲ به ۵۱۴ نفر افزایش پیدا کرده و شمار کارگاه‎های فعال زیرمجموعه سازمان نیز با افزایش ۱۶ درصدی به حدود ۲۰ هزار کارگاه افزایش یافته است.

شیرکوند ادامه داد: در شاخص جذب و پوشش کارگران ساختمانی نیز شمار این قشر از پنج هزار و ۵۱۲ نفر با افزایش ۱۴۵ درصدی در هفت سال گذشته اکنون ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.

پیشنهاد بیمه ملوانان به وزارت کشور ارسال شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در راستای حمایت ازملوانان پیشنهاد پوشش بیمه ای این افراد از سوی سازمان تامین اجتماعی برای تصویب در هیات دولت به وزارت کشور ارسال شده است.

شیرکوند افزود: براساس پیشنهادی که ضوابط آن در سازمان تدوین و به وزارت کشور ارسال شده چنانچه هر لنج در طول سال ۶ سفر دریایی داشته باشد به ازا هر سفر ۲ ماه سابقه بیمه‌ای برای ملوانان لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه جذب بیمه ملوانان در سال ۹۱ شش هزارو ۷۸۸ مورد بود و در سال ۹۹ با ۱۲۳درصد افزایش به ۱۵هزارو ۱۵۰ مورد رسیده است اظهارداشت: با انجام ساز و کارها و فرایندهای بیمه ملوانان  مشکل ملوانان به عنوان یک مطالبه دیرینه حل خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر یادآورشد:این استان در موضوع ضریب پشتیبانی با ضریب ۱۲ به یک (بیمه شده به مستمری بگیر) بهترین ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

شیرکوند گفت:در ضریب پشتیبانی که نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است این نسبت در زمان شروع سازمان ۲۵ به یک بوده است که  اکنون  میانگین آن در سطح کشور ۴.۶ نفر به یک است .

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر خدمات خود را از طریق ۱۵ شعبه، ۱۶ شعبه اقماری و ۹ کارگزاری رسمی به مردم ارائه می‌کند.

شمار بیمه شده‌های تامین اجتماعی در بوشهر به یک میلیون نفر رسید

شیرکوند یادآورشد: شمار بیمه‌شده‎های تامین اجتماعی در استان بوشهر  ۳۴۰ هزار نفر است که با در نظر گرفتن افراد تبعی افراد تحت پوشش سازمان به حدود یک میلیون نفر می رسد.

وی گفت: از این میزان بیمه شده ۸۶ درصد آن بیمه اجباری است بدین معنی که این بیمه شده‎ها در کارگاه‎های مشمول بیمه تامین اجتماعی کار می‎کنند و ۱۴ درصد مابقی نیز شامل بیمه اختیاری مشاغل آزاد و بیمه‌‏های اختیاری است.

شیرکوند افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران زیرمجموعه تامین اجتماعی در استان بوشهر ۳۰ هزار و ۶۲۴ نفر است که ماهانه ۷۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت می‎شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: مطالبات سازمان تامین اجتماعی در این استان از کارفرمایان ۶۷۰ میلیارد تومان است و با توجه به قراردادهای پیمانکاری سنگین این میزان بدهی یک موضوع عادی و طبیعی است.

وی یادآورشد: از سال ۹۲ تا ۹۸ تمهیدات ویژه‎ای برای بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب لحاظ شده که این مهم به منظور کمک و مساعدت با کارفرمایان در راستای شعارهای سال مبنی بر حمایت و رونق تولید اجرایی شده است.

وی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته، شاخص رفاه اجتماعی بوده که اساسی‌ترین مطلب آن پوشش بیمه‌ای اعم از درمانی و دیگر پوشش‌های مورد نیاز است..

تعامل و گفتمان سازی با تشکل های کارفرمایی

وی در ارتباط با مهمترین اقدامات انجام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم گفت: در حوزه بیمه‎ای تعامل و گفتمان سازی با تشکل های کارفرمایی یکی از دستاوردهای مهم محسوب شده چراکه یکی از عوامل مهم در بخش توسعه تعامل ویژه با شرکای تامین اجتماعی از جمله  مجامع کارفرمایی، اتاق بازرگانی و مجمع امور صنفی به منظور بررسی مشکلات  آنان بصورت چهره به چهره بوده است.

شیرکوند ادامه داد: این مهم بصورت ویژه از سوی سازمان تامین اجتماعی واداره کل تامین اجتماعی بوشهر محقق شده ونتیجه آن تمهیدات ویژه ای است که در این راستا وبه منظور کمک به بخش تولید در راستای شعار هر سال به منظور حمایت از تولید و فراهم کردن شرایط به منظور رونق تولید  از سوی سازمان تامین اجتماعی است  .

وی گفت: انجام بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی  باتوجه به بخشنامه های موجود حسابرسی از دفاتر بصورت ۱۰ ساله انجام می شد که از سال ۹۶ در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به بخش تولید صرفا آخرین سال مالی مورد بررسی قرار می گیرد.

تقسیط بدهی کارفرمایان

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: بدهی های ۴درصد سخت و زیان آور تا قبل از دولت های یازدهم و دوازدهم قابل تقسیط نبوده بعد از سال ۹۲ حق بیمه و مستمری در ۹قسط قابل تقسیط است.

شیرکوند ادامه داد: در راستای حمایت از کارفرمایان رسیدگی به بدهی قطعی قبلا قابل رسیدگی مجدد نبود که در صورت ارایه مدارک مستند و متقن از سال ۹۶ در اجرای ماده ۱۶ آئین نامه هیاتها مجدد قابل بررسی است.

پرداخت بروز مطالبات مراکز دانشگاهی 

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد با این سازمان در گذشته تا ۱۸ ماه معوقه داشت که از پارسال کل بدهی ها پرداخت و بدهی های جاری نیز بروز است.

وی گفت: پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان ، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیکاری از سال ۹۷ به صورت متمرکز توسط ستاد مرکزی واریز و پرداخت می شود.

حذف تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان 

 شیرکوند افزود: از خرداد امسال تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان حذف شده است که این امر باعث شد تا ۴۰۰ هزار مراجعه به شعب کاهش یابد.

وی متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را از سیاست های دولت دانست و یادآورشد:  با اجرایی شدن این مهم از سالجاری موجب افزایش حقوق  و رضایت مندی  آنان خواهد شد.

 این مقام مسوول گفت: ازجمله این تمهیدات و مساعدت ها می توان به بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب، بازرسی از دفاتر قانونی به طور صرف در یکسال مالی آخر ( از سال ۹۶ )، اجرایی شدن  بند "و" ماده ٨٠  قانون برنامه پنجم توسعه که در طی آن کارفرمایان از بابت اشتغال کارگر جدید از معافیت سهم کارفرمایی برخوردار شدند اشاره کرد.

شیرکوند گفت: عدم نیاز کارفرمایان کارگاه‌های دارای زیر ١٠٠ نفر متقاضی تسهیلات بانکی به دریافت مفاصا حساب  از تامین اجتماعی ،صدور بخشنامه ویژه جهت قراردادهایتحقیقاتی و پژوهشی واعمال نکردن ضریب حق بیمه در خصوص این گونه قراردادها ومحاسبه حق بیمه بر اساس لیست وبازرسی از دفاتر قانونی  از سال ۹۲، صدور بخشنامه ویژه جهت شرکت های دانش بنیان و عدم اعمال ضریب محاسباتی جهت قرارداد اینگونه شرکتها با موضوع دانش بنیان بودن واحراز موضوع  ومحاسبه حق بیمه بر اساس لیست و بازرسی از دفاتر قانونی از سال ۹۷ از دیگر خدمات سازمان در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: صدور بخشنامه خاص به منظور امکان رسیدگی به شکایات کارفرمایان درخصوص نحوه ابلاغ احکام مطالباتی ازسال ۹۳، اجرای طرح مشوق‌های بیمه ای کارفرمایان از سال ۹۷، همچنین طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از سال ۹۶، افزایش مبالغ رسیدگی به اعتراض کارفرمایان در هیات‌های بدوی در استان بوشهر و رسیدگی به اعتراضات کارفرمایان در مرکز استان،  طرح انتخاب کارفرمایان نمونه که همه ساله ۵ نفر از کارفرمایان در سطوح مختلف براساس تعداد بیمه شدگان و تقدیر شایسته از آنان از دیگر خدمات ارائه شده از سوی سازمان در استان بوشهر است.

وی گفت: استقرار واحد بازرسی از دفاتر قانونی از سال ۹۶ در مرکز استان ، راه اندازی بازرسی الکترونیک از سال ۹۶ (به طوری که موجب افزایش دقت وسرعت در انجام کارهای شده است)، تفویض اختیار ۴۵ قسط به ادارات کل جهت تقسیط بدهی کارفرمایان در سال۹۶ ،تقسیط پلکانی بدهی کارفرمایان مدیون از سال ۹۷، تقسیط بدهی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بدون وثیقه و همچنین اضافه شدن سایر وثایق از جمله چک وسفته به منظور تقسیط بدهی کارفرمایان دارای بدهی با مبلغ بالا از سال ۹۵ از دیگر دستاوردهای مهم سازمان در استان بوشهر محسوب می‌‏شود.

 تامین اجتماعی در استان بوشهر پیشگام در توسعه دولت الکترونیک

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از دیگر دستاوردها تشکیل و توسعه کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی بوشهر در راستای برون سپاری و مکانیزه کردن امور و حرکت به‌ سوی تحقق دولت الکترونیک است که در این زمینه ۹ کارگزاری از سال ۹۳ در سطح استان تاسیس شده است .

وی گفت: ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی کارفرمایان به میزان ۷۰ درصد که از سال ۹۳ آغاز شده، طرح نام نویسی متمرکز مخاطبان و تخصیص شماره تامین اجتماعی  (که در اجرای این طرح به یک میلیون ۱۰۷ هزار و۶۵۳ مورد شماره ۱۰ رقمی در بوشهر ) از جمله اقدام‌های صورت گرفته در راستای توسعه دولت الکترونیک در استان بوشهر است.

شیرکوند افزود: اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیک بیمه شدگان در استان بوشهر از سال ۹۸ محقق شد به طوری که ۴۹۳ هزار و ۷۸ پرونده فنی و ۲۸ هزار و ۷۴۲  پرونده مستمری مربوط به دوره‎های گذشته  اوراق آنها اسکن و به صورت الکترونیکی آرشیو است.

وی اظهار کرد: امکان ارسال لیست وپرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان  به صورت غیر حضوری و الکترونیکی نیز از سال ۹۲ محقق شده و درحال حاضر ۹۶ درصد از کارفرمایان به صورت غیر حضوری لیست وحق بیمه ارسال وپرداخت می‎کنند.

شیرکوند عنوان کرد: اکنون از ۲۰ هزار کارگاه فعال استان ۱۹ هزار ۲۰۰ مورد اینترنتی لیست ارسال می کنند.

شیرکوند اظهارداشت:انجام خدمات اکترونیک غیر حضوری نیز از دیگر دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید است که پیش از این بصورت جزیی و اندک بود اما هم اینک عمده خدمات به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی گفت: در استان بوشهر صدور و پرداخت فیش حق بیمه  بیمه شدگان خاص بصورت غیرحضوری (اینترنتی)  شده به گونه‎ای که درحال حاضر ۳۲ هزار و ۴۷ نفر از بیمه شدگان خاص بصورت اینترنتی حق بیمه پرداخت می‎کنند.

وی گفت: ۱۶ شعبه اقماری  نیز به منظور ارائه خدمات در مناطق فاقد شعبه وکارگزاری رسمی تامین اجتماعی با قابلیت اراه عمده خدمات سازمان از دیگر دستاوردهای استان طی هفت سال گذشته است.

شیرکوند عنوان کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیک از مهمترین اقدامات سازمان استفاده از خدمات نوین، فناوری اطلاعات وصنعت دیجیتال است که از ابتدای شروع دولت تدبیر وامید دردستور کار سازمان قرار گرفته و نتیجه آن افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات، کاهش هزینه های غیر ضرور ، کاهش ترددهای درون شهری ، جلوگیری از آلودگی هوا ، ایمنی سیستم ، جلوگیری از مراجعات حضوری به شعب سازمان و درنهایت رضایت مندی مخاطبین سازمانی را در پی داشته است.

وی افزود: راه اندازی و فعال سازی کمیته سلامت اداری وصیانت ازحقوق شهروندی از سال ۹۵ دراستان، راه اندازی و تشکیل کمیته نظام پیشنهادات از سال ۹۷، برگزاری آزمون طرح مدیران آینده  در سازمان تامین  اجتماعی (به منظور شناسایی افراد واجد شرایط در راستای شایسته سالاری جهت کلیه همکاران سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۸) از دیگر دستاوردهای سازمان  در استان بوشهر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی وزارت کشور دولت یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی وزارت کشور دولت یازدهم سازمان تامین اجتماعی وزارت کشور دولت یازدهم مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تامین اجتماعی در استان بوشهر سوی سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بازرسی از دفاتر قانونی دیگر دستاوردهای شیرکوند ادامه بدهی کارفرمایان مستمری بگیران نیز با افزایش بیمه شدگان تقسیط بدهی وزارت کشور سال گذشته شمار بیمه پوشش بیمه سال ۹۲ سال ۹۶ سال ۹۷ بیمه شده حق بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند