Web Analytics Made Easy - Statcounter

علوی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری‌های محرم گفت: دستورالعمل‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده اما تنها ضمانت اجرایی این دستورالعمل‌ها خود مردم و رعایت حداکثری توسط آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» در نشست خبری که ظهر امروز (سه‌شنبه21 مرداد) در سالن اجتماعات معاونت بهداشت خوزستان برگزار شد اظهار کرد: پس از هشت هفته سخت و دشوار قرمز بودن وضعیت ویروس کرونا در خوزستان که منجر به عقب افتادن برنامه‌های ما شد خوشبختانه این ویروس روند کاهش به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: خوشبختانه از مرحله هشدار عبور کرده و وضعیت نسبتا خوبی را در استان شاهد هستیم، اما متاسفانه با نگاه به وضعیت خیابان‌ها این نگرانی نسبت به شیوع مجدد این وجود دارد؛ عدم رعایت مساول بهداشتی توسط بسیاری از شهروندان وضعیت شیوع کرونا را مجدد خطرناک خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه این ویروس همچنان برای جامعه پزشکی ناشناخته است افزود: وضعیت شیوع این ویروس باعث شده که روزبه‌روز نمایی جدید از فعالیت این ویروس به ما نشان داده شود، از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید به آن اشاره کرد این است که سرعت واگیر و انتشار این ویروس 10 برابر شده است، پیش از این میزان انتشار این ویروس از هر نفر به 450 نفر اعلام شده بود.

 

علوی با اشاره به اینکه شرایط کرونا نباید فعالیت سایر خدمات عمومی را تحت‌الشعاع قرار دهد تصریح کرد: باید با این ویروس زندگی عادی خود را طی کرد و نباید اجازه دهیم که کارهای دیگر را کنار بگذاریم.

 

معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه باید مراقب بیماری‌های روده‌ای باشیم ابراز کرد: در ماه‌های آینده و ورود به فصل پاییز بیماری‌های فصلی آغاز می‌شود و شروع بارندگی و همزمانی آن با آلودگی هوا و مقارن شدن آن با ویروس کرونا نگرانی هایی را در پی دارد.

 

وی بیماری‌های فیزیولوژیک همانند چاقی، فشارخون، چربی و ... را زمینه‌ای برای بیماری‌های واگیردار دانست و اذعان داشت: بیش از 80 درصد از فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا متاسفانه دارای بیماری زمینه‌ای بودند؛ فقر تغذیه، فقر فرهنگی، دخانیات، الکل و اعتیاد عوامل اصلی شیوع این ویروس و افزایش بیماری‌های مختلف است.

 

علوی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری‌های محرم که هویت مردم ایران به ویژه خوزستان است عنوان کرد: دستورالعمل‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده اما تنها ضمانت اجرایی این دستورالعمل‌ها خود مردم و رعایت حداکثری توسط آنان است.

 

وی تاکید کرد: واکسن یا داروی موثری برای ویروس کرونا ساخته نشده، حتی اگر این واکسن ساخته شود در روزهای ابتدایی هزینه بسیار بالایی خواهد داشت، بنابراین بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش مقابله با این ویروس رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها به مدت 20 ثانیه و استفاده مداوم از ماسک است.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از تشدید فعالیت‌های نظارتی توسط عوامل این معاونت  خبر داد و خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی مطب‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و پاساژها رعایت نمی‌شود؛ اکنون با کاهش بیماران بستری در بیمارستان وظیفه نظارتی ما افزایش می‌یابد.

 

معاون بهداشت  دانشگاه جندی شاپور اهواز بر نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در آگاهی رساندن به عموم شهروندان تاکید کرد و یاد آور شد: در حالی که پرسنل ما بیشترین خطر را در مقابله با کرونا متوجه آنان بود خوشبختانه هیچ یک از پرسنل زحمتکش در اثر ابتلا به این ویروس ما فوت نکردند اما 601 نفر به این ویروس مبتلا شدند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس مرکز بهداشت خوزستان سید محمد علوی ویروس کرونا دستورالعمل ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در جلسه با فعالان اقتصادی حوزه پوشاک در خوزستان، اظهار کرد: یکی از ضعف‌های شهرک‌های صنعتی استان عدم توجه کافی به موضوع پوشاک و سیاستگذاری مناسب برای رفع مشکلات این حوزه است در حالی که به صورت جدی نیازمند آموزش و تلاش جدی برای توسعه کسب و کار در این بخش هستیم.

وی افزود: حمایت از کسب و کار‌های خانگی در زمینه پوشاک نیز می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش را برطرف و به رفع مشکلات اشتغال در استان نیز کمک شایانی کند.


حسینی محراب ادامه داد: همچنین صنایع موجود در استان باید اقلام مورد نیاز خود را در زمینه پوشاک از داخل استان تهیه کنند و در این زمینه بار‌ها صحبت‌های لازم را در جلسات متعدد مطرح کرده ایم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: سرمایه گذاران خوزستانی در بخش پوشاک در صورتی که برای تولید انبوه محصولات آمادگی و ظرفیت لازم را داشته باشند ما نیز از آن‌ها حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی می‌گوید: با هماهنگی‌های لازم در روز‌های آینده اداره صنعت و معدن، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد و بهزیستی خوزستان برای تامین نیرو به بخش خصوصی کمک خواهند کرد تا مشکلات کمبود نیروی این مجموعه‌ها نیز برطرف شود.

حسینی محراب گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان نیز اعلام آمادگی کردند تا از کسب و کار‌های خرد در صنعت پوشاک در استان حمایت کنند.

استاندار خوزستان در این جلسه ابراز امیدواری کرد که به زودی شرایط لازم برای ایجاد فضای کسب و کار در شهرک‌های صنعتی، تامین نیروی انسانی بخش خصوصی و تهیه اقلام مورد نیاز شرکت‌ها و صنایع از داخل استان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم