Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح الله سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ۲۲ مرداد ماه روز ملی تشکلها و مشارکتهای اجتماعی را فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های ارزشمند تشکلها و خیریه ها خواند و گفت: این روز فرصت مغتنمی است به منظور قدردانی از تلاشها و نقش آفرینی‌های تشکلهای مردم نهاد، خیریه‌ها و پویش‌های مردمی ودرکل هر گونه فعالیت‌ داوطلبانه مردمی که با درکی عمیق و آگاهانه از موضوعات جامعه و شوری نشأت گرفته از شعور اجتماعی آنان، در حوادث گوناگون، ثوانح و بلایا در کنار مردم و در خدمت به همنوعان خود بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: همه ساله به مناسبت روز ملی تشکلها و مشارکت های اجتماعی برنامه‌های مختلفی در سطح استان برنامه‌ریزی و اجرا می شد اما امسال بدلیل شرایط کرونایی این برنامه ها از جمله نشست‌ها و هم اندیشی‌ها برگزار نشد.

سلطانی اظهار داشت: امسال با رویکردی متفاوت پویش های مردمی، تشکلها و خیریه ها برنامه های خود را به سمت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه با کمک های مومنانه، آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در مقابله با ویروس کرونا، توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک در مناطق حاشیه شهرها و سایر اقدامات خیرخواهانه معطوف کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به همین مناسبت، بر اساس مصوبات شورای توسعه و حمایت از تشکلهای استان، استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های مسئول در این حوزه، ساماندهی پویش‌های مردمی ، تقویت فعالیت تشکلها ،خیریه‌ها و مشارکتهای اجتماعی را در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دستور کار خود دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به نقش پر رنگ پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: گروهای داوطلب مردمی، در مدت ۶ ماه گذشته، اقدامات ارزشمندی را برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا انجام داده اند که قابل تقدیر است البته انتظار داریم همچنان تشکلها و پویش‌های مردمی با افزایش توانمندیها و کسب مهارتهای بیشتر، با قدرت و قوت افزونتری در کنار دولت در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری و جذب مشارکت‌های مردمی تلاش کنند.
وی افزود: در ابتدای شناسایی ویروس کرونا، پویش های مردمی به سرعت شکل گرفتند، بطوریکه در سطح استان و کشور شاهد اوج گیری مشارکت‌های مردمی بودیم که البته رد پای این مشارکت های احساسی در اکثر رویدادها و حوادث نیز دیده می شود، اما انتظار داریم با طولانی شدن حضور این ویروس خطرناک، مشارکت‌های اجتماعی از حالت احساسی به یک حالت منطقی و عقلانی فعال در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس تبدیل شود و تشکل‌ها بتوانند در کنار دستگاه های دولتی در حفظ سلامت اجتماعی سهیم باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد مشارکت های مردمی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد مشارکت های مردمی زنجان ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد مشارکت های مردمی زنجان پویش های مردمی ویروس کرونا خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی

 حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیدار با فعالان فرهنگی گفت: رهبر انقلاب مسئولیت راهبری تشکل‌های مردمی را به شورای عالی انقلاب سپردند، در حوزه‌های مختلف سند‌های راهبردی تشکیل شده و به تمام نهاد‌ها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: این اسناد راهبردی را نخبگان همان حوزه تدوین کرده اند و به تمام زوایای هر موضوع توجه شده است.

وی بیان کرد: ملاک و مبنای تدوین این اسناد فرمایشات مقام معظم رهبری است، در کنار فرمایشات رهبری از فرهیختگان هر حوزه نیز بهره گرفتیم.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، موشک‌های سپاه در عملیات وعده صادق آسیب‌های جدی به تاسیسات نظامی اسرایبل زده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: روزگاری روسیه و چین این موشک‌ها را به ما نمیدادند، اما امروز خودشان مشتری ما در این حوزه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها