Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم که به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی بویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران آغاز شده در چهارمین هفته خود به کانون امام شافعی (رض) سنندج رسید.

در این آیین از «کاوه رضاقلی»، فعال فرهنگی و هنرمند مسجدی عضو انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان و کانون امام شافعی (رض) سنندج با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کردستان گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی از جمله اهداف طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم است.

کامل گلباغی اظهار داشت: در همین راستا ۱۳ گروه در قالب ۹ گروه در ۹ شهرستان تابعه استان و چهار گروه در مرکز استان با محوریت کانون‌های مساجد استان مجری اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم هستند.

وی اضافه کرد: تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از جمله اهداف این طرح  است.

گلباغی با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون های مساجد است، افزود: گروه‌های شهرستانی اجرای سه‌شنبه‌های تکریم را هم فعال کرده و تلاش می کنند با معرفی چهره‌های ماندگار زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش در جامعه رواج دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، رویکرد کانون های مساجد را به سمت مردمی شدن دانست و یادآور شد: طرح ملی سه‌شنبه‌های اهدافی همچون احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات را دنبال می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و اقتضائات محلی زیر نظر امام جماعت مساجد اجرا می‌شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تکریم و تجلیل کانون فرهنگی هنری مساجد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تکریم و تجلیل کانون فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تکریم و تجلیل کانون فرهنگی هنری مساجد طرح ملی سه شنبه های تکریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در حاشیه دیدار با رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد اظهار داشت: بسترسازی و تمهید مقدمات لازم برای انجام فرایض دینی بخصوص نماز در سطح جامعه از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است و آموزش خانواده‌ها در ترغیب فرزندان به انجام فریضه نماز و اقامه به صورت نماز جماعت باید در دستور کار قرار بگیرد.   وی گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و دستورالعمل اجرایی شورا‌های اقامه نماز که مشتمل بر ماموریت‌های فرهنگی و آموزشی دستگاه‌های استانی در زمینه اقامه نماز است و به همین منظور تبیین دوره‌های تخصصی برای مدیران کل و کارکنان و ائمه جماعات، محور برنامه‌ها و فعالیت‌های اقامه نماز در همه سطوح اعم از دستگاه‌های اجرایی مرکز و واحد‌های استانی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی درسطح استان در دستور کار قرار گرفته است.   دادآفرین عنوان کرد: روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند و باید مساجد را به جایگاه حقیقی و تراز انقلاب برسانند و آشنایی نسل جوان و نوجوان با فلسفه و احکام نماز، استفاده از ظرفیت روحانیون، افراد موثر و توانمند در این عرصه می‌تواند به توسعه و تعمیق فرهنگ نماز کمک نماید.

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • فعال شدن پروژه ساخت بزرگترین سالن آمفی‌تئاتر استان توسط دانشگاه پیام نور ایلام
  • جشن عید سعید فطر در زیر پرچم برگزار شد
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر