Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@23:35:28 GMT

یک مجتمع‌ آموزشی غیردولتی در رفسنجان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۷۲۱

یک مجتمع‌ آموزشی غیردولتی در رفسنجان افتتاح شد

با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان مجتمع آموزشی غیرانتفاعی آسمان آبی با اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال در این شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان محمد شایگان سه شنبه ( 21 مرداد) در این آئین گفت: فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی در رفسنجان به دوره قبل از انقلاب بر می گردد؛ از سال 1347 مجموعه دبیرستان پسرانه غیرانتفاعی فردوسی توسط 6 نفر فرهنگی در رفسنجان پایه گذاری شد که در حال حاضر 5 نفر از این افراد در قید حیات نیستند؛  این مجموعه بعد از انقلاب تحویل آموزش و پرورش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر محموعه غیرانتفاعی آسمان آبی رفسنجان با اشاره به اینکه مدارس غیر انتفاعی زیادی با کمک خیّرین در این شهرستان احداث شده است؛ تصریح کرد: مجموعه غیرانتفاعی آسمان آبی از سال ۱۳۹۱ با تلاش خواهران پورغلامعلی در سطح شهرستان رفسنجان در حوزه پیش دبستانی فعالیت خود را آغاز کرد و  به دوره های اول و دوم ابتدایی  توسعه یافت.

 

 

وی ادامه داد: مجموعه تقریبا" با همت همه جانبه از بخش‌ های مختلف خیرین و بانک ملی ایجاد و وقتی زمین خریداری شد تصمیم گرفتیم که ساختمانی با‌ سازه خوب و فضای مناسب احداث شود تا در فعالیت های آموزشی و پرورشی موثر باشد.

 

شایگان گفت: وقتی تأئیدیه های نقشه این مجموعه غیرانتفاعی را از سازمان نوسازی مدارس استان کرمان گرفتیم با  هماهنگی شهرداری مجوزهای لازم صادر شد و بعد از ۴ ماه از شروع احداث توانستیم سال گذشته دانش آموزان را پذیرش کنیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ساخت این مجموعه در زمینی به مساحت 1890 متر مربع در 2 فاز آغاز شد که ساخت و ساز در فاز اول تقریباً تمام شده و طبق آخرین  استاندارهای سازمان نوسازی مدارس استان کرمان است.

 

 

شایگان با بیان اینکه فضای ورزشی و چمن مصنوعی هم در این مجموعه اجرا شده است؛ هزینه به کار رفته در احداث این مجموعه را ۲ میلیارد و ۶۹۰‌ میلیون تومان بر اساس هزینه های سال ۹۸ عنوان کرد.

 

 

وی بیان کرد: شعار ما نشاط و شادابی در ارائه آموزش در مسائل فرهنگی، آموزشی، اخلاقی به دانش آموزان است.

 

 

حجت الاسلام علی هاشمیان هم گفت: وقتی بر مقاوم سازی و استحکام در ایجاد مدارس توجه می شود نسبت به انسان سازی در این مدارس هم توجه شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان افزود: ساخت مدرسه بسیار پر دردسر است و از خیِرینی که در این راستا قدم‌ می گذارند و برای نسل آینده مدارسی می سازند تشکر و قدردانی می کنیم و بر دستان بخشنده آن ها بوسه می زنیم.

 

 

وی تصریح کرد: انسان، محور توسعه و پرورش او در مدارس مهم است؛‌ نگاه آموزشی به فرزندان و نسل جدید با نسل های گذشته بسیار متفاوت است.

 

 

حجت الاسلام هاشمیان بیان کرد: دانش آموزانی که در مدارس درس می خوانند باید باور کنند که آینده سازان این مرز و بوم و کشور هستند و در جاهایی از دنیا که نام ایرانی‌ ها می درخشد پایه این درخشش از همین مدارس است در مدرسه ها علاوه بر توجه به ساخت و ساز و استحکام سازی؛ نسبت به انسان سازی با علم روز دنیا هم اقدام شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما در برگزاری همایش "شهر من رویای من" خواستیم از ایده های دانش آموزان در مدیریت شهری بهره مند شویم که در این راستا 800 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

 

هاشمیان ادامه داد: آن ها با ارسال آثار شان به ما کمک کردند و هر تحولی که در شهر مشاهده می کنید ماحصل این خواسته های دانش آموزان است لذا به عنوان تقدیر از دانش آموزانی که به فکر توسعه شهر هستند و این آثار را ارسال کردند مهمترین و برگزیده های این آثار را اجرایی کردیم و  قرار است این آثار در قالب کتابچه ای تدوین شود.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان خیرین مدرسه ساز مدرسه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

یونس بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام تحویل 104پروژۀ آموزشی با 307 کلاس درس در سال 1402، گفت: زیربنای این پروژه‌ها 33هزار و 735مترمربع است.

او اضافه کرد: هزار و 121متر فضای ورزشی و هزار و 536 متر فضای پرورشی با مشارکت خیّران و تلاش مجموعۀ نوسازی مدارس لرستان تحویل آموزش‌وپرورش در سال 1402 شده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اعلام کرد: توسعۀ فضای آموزشی در سال 1402 از 66درصد و توسعۀ  فضای ورزشی از 93درصد رشد نسبت به سال 1401 برخوردار است.

جذب 153میلیارد تومان کمک خیّران مدرسه‌ساز در لرستان

او بیان کرد: 22میلیارد تومان تجهیزات تخصصی برای رشته‌های مکانیک، خودرو، الکترونیک، برق صنعتی، معماری ساختمان، طراحی و دوخت، رایانه، گرافیک، برق صنعتی و تأسیسات خریداری شده‌است.

بهاروند گفت: مهارت‌آموزی، محرومیت‌زدایی و ایجاد نشاط بین دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اعلام مشارکت 163میلیارد تومانی خیّران در احداث مدارس این استان، تأکید کرد: 209 پروژه با 350 کلاس با مشارکت خیّران تحویل شده‌است.

او با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در لرستان، اعلام کرد: عملیات رنگ‌آمیزی، شاداب‌سازی و بهسازی مدارس این استان از اهداف این طرح است و بیش از400 فضای آموزشی در قالب 2600 کلاس توسط جهادگران شاداب‌سازی شد.

بهاروند گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از ظرفیت مولدسازی، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، اتمام پروژه‌های طرح شهید پناهی و پرداخت مطالب سنوات گذشته پیمانکاران را برای سال 1403 در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ 644

 

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی