Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-30@05:57:54 GMT

تصویری از ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۵۱

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۸۴۳

تصویری از ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۵۱

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساختمان پلاسکو ساختمان تجاری که اولین آسمان خراش و ساختمان مدرن در خاورمیانه و یکی از مهم ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود. پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در ۵۴ سالگی خود به طور فجیعی در آتش سوخت و فرو ریخت.

این ساختمان یادآور آتش‌نشانانی است که جان خود را کف دست گذاشته و در راه کمک به مردم شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه ۱۶ آتش‌نشان و ۶ شهروند عادی زیرآوار ماندند.

در ادامه تصویری از پلاسکو در سال ۱۳۵۱ مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید

توییت شهردار سابق تهران به مناسبت سالروز حادثه پلاسکو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساختمان پلاسکو شهدای آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آیت الله خاتمی به حادثه تروریستی در روسیه | آمدن مردم به مراسم روز قدس یعنی ...

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و سال جدید با بیان اینکه «مردم ما تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت را بسیار خوب گرفتند و این دو را در کنار هم گذاشتند» اظهار کرد: اجتماع ۱۰۰ هزار نفری مردم تهران در ورزشگاه آزادی انصافاً مایه افتخار بود و معنای آن این است که مردم ما دلداده خدا هستند و اردوگاه دل آنها عشق به خداوند است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به آمار کشته‌های تصادفات ایام نوروز گفت: تا کنون همه خدمت کردند که ایام نوروز با آسایش و راحتی داشته باشیم گرچه آمار کشته‌های تصادفات برای ما بسیار سنگین است و از خدا می‌خواهیم که سالی بر مردم بگذرد که در ایام نوروز حوادث سخت تصادفات را نداشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با تاکید بر اینکه این نام‌گذاری‌ها تشریفات نیست بلکه تعیین نقشه راه است و برای انتخاب آن دقت‌ها و کارشناسی‌ها می‌شود، عنوان کرد: همه می‌دانند که مشکل کشور اقتصادی است و نامگذاری‌های سال‌های اخیر حول محور کارگشایی و حل مشکلات اقتصادی است. جهش تولید خیلی مهم است و با جهش تولید تمام شاخص‌های اقتصادی تغییر پیدا می‌کند؛ بیکاری و نرخ تورم کاهش می‌یابد، صادرات رونق پیدا می‌کند و استقلال پیدا می‌شود و خروجی این همه عبارت از عزت ملی و ایران سربلند است اما همه اینها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در امور مختلف عنوان کرد: باید موانع از سر راه برداشته شود و طوری عمل نکنند که کسی که می‌خواهد تولید کند پشیمان شود؛ حداقل انتظاری که از مسئولان محترم می‌رود تسهیل امر تولید و امورات مردم در عرصه مشارکت در تولید است. مردم نیز باید به تولید داخلی بها دهند؛ البته داخلی‌ها هم دقت کنند که اجناس خوب و محکمی درست کنند که قابل رقابت با موارد خارجی باشد.

وی در ادامه به در پیش بودن روز «جمهوری اسلامی» اشاره کرد و گفت: در حقیقت این روز «غدیر» نظام اسلامی است و بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر رای دادند و به تعبیر امام اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به سپری شدن نزدیک به ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی اشاره و تاکید کرد: این طوفان در طول تاریخ ۷۶ ساله رژیم صهیونسیتی بی سابقه است؛ این رژیم در طول این مدت مدام از «پیروزی» می‌گفت و این روزها نیز تمام تلاش بیهوده آنها این است که بگویند «ما شکست نخوردیم» درحالی که قطعاً شکست خوردند. امروز ابتکار عمل دست شبکه مقاومت است و نه صهیونیست‌ها و جنایات فجیعی که این وحشی‌ها می‌کنند نشان از انفعال و استیصال آنها است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مقاومت روزی به عنوان یک محور مطرح بود اما امروز به یک شبکه به هم پیوسته تبدیل شده است، گفت: امروز حزب‌الله لبنان از یک سو و انصار الله یمن از سوی دیگر و حشدالشعبی عراق از سوی دیگر هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند و به فضل خدا نتیجه این هماهنگی نابودی رژیم صهیونسیتی است. رژیم صهیونسیتی توان شکست مقاومت را ندارد و به فضل خدا در آستانه ناتوانی کامل هستند؛ در این میان حرف اول را فقط مقاومت زده، می‌زند و خواهد زد. مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنا به بشارت قرآنی آینده از آن مقاومت است.

وی با اشاره به در پیش بودن «روز قدس» عنوان کرد: جنایاتی که این روزها رژیم وحشی صهیونیستی در غزه انجام بدهد جنایاتی بی بدیل است و زبان از گفتن آن شرم دارد؛ فاجعه بزرگی است و قطعاً امشب یکی از دعاهای مردم در شب قدر نجات این مردم شجاع و قهرمان است. قصه روز قدس امسال قصه دیگری است. به فضل خدا هفته آینده که روز قدس است آمدن مردم به مراسم روز قدس یعنی خداقوت به این قهرمانان و شجاعان میدان و مردان و زنان نستوهی که در زیر این همه بمباران و موشک باران مقاومت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن حادثه تروریستی در روسیه گفت: نظام ما اعلام به درستی کرده است که ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می‌کنیم. درباره این حادثه داعش بیانیه داده و این حادثه را بر عهده گرفته است، در حالی که گفته می‌شود این اقدام برای رد گم کردن است؛ به فرض درست بودن این موضوع داعش جز آمریکا نیست و وزیر خارجه اسبق آنها و کاندیدای ریاست جمهوری آنها به صراحت اعلام کرد داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه «داعش یک تشکل آمریکایی و اسرائیلی است»، تصریح کرد: ۱۸۰ روز است که رژیم صهیونیستی جنایت می‌کند چرا این جنایتکاران کمترین تهاجم علیه صهیونیست‌ها را ندارند؟ داعش یعنی اسرائیل و آمریکا چه گفته باشند چه نگفته باشند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عقیدتی نماز جمعه این هفته تهران نیز به بیان نکاتی درباره شب‌های قدر پرداخت.

کد خبر 841127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه روز جهانی قدس داعش آیت‌الله سیداحمد خاتمی

دیگر خبرها

  • واکنش آیت الله خاتمی به حادثه تروریستی در روسیه | آمدن مردم به مراسم روز قدس یعنی ...
  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر در تهران
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • وضعیت خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران در عید نوروز
  • خواب آلودگی راننده پراید در محور دماوند - تهران حادثه آفرید
  • معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است
  • افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • معابر و بزرگراه‌های پایتخت به دلیل ایام نوروز خلوت است