Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:11:53 GMT

حمله گاندو به پسر بچه‌ روستایی در هوت‌گت چابهار

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۹۳۳

حمله گاندو به پسر بچه‌ روستایی در هوت‌گت چابهار

وحید پورمردان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی اهالی باوجود نصب تابلوهای هشدار دهنده محیط زیست و اطلاع رسانی‌های مداوم و چهره به چهره محیط بانان مستقر در منطقه، متاسفانه برای استفاده و برداشت آب و یا آبتنی و بازی به برکه‌های محل زیست تمساح پوزه کوتاه نزدیک می شوند که اینبار پسر بچه اهل روستای هوت‌گت‌بالا مورد حمله جدی تمساح قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پسر بچه برای درمان به بیمارستان چابهار انتقال داده شده و با توجه به رایزنی های انجام شده و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی اجتماعی استاندار در صددیم به سرعت برای انجام مراحل درمانی وی را به مرکز استان و یا در صورت نیاز به خارج از سیستان و بلوچستان منتقل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: تمساح ها در این فصل مهاجم بوده و از قلمرو و لانه های خود که در آن تخم گذاری کرده دفاع می کنند که نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود می پندارند و به فرد مزاحم حمله می کنند.

وی ادامه داد: رفتارهای اجتماعی تمساح ها در فصل تولید مثل به ظهور می رسد که در این میان حس ایجاد مامن جدید یا قلمرو طلبی به شدت افزایش یافته و رفتارهایی با عکس العمل های خاص این عادت را از خود بروز می دهند و بسیار تهاجمی می شوند که به همین منظور علیرغم وسعت بسیار زیاد زیستگاه تمساح پوزه کوتاه و عدم امکان حصارکشی و ایجاد محدودیت، علاوه بر نصب تابلوهای جدید هشدار دهنده و گشت و کنترل مداوم همیاران و محیط بانان این اداره کل، مباحث آموزشی نیز در اشکال گوناگون در منطقه اجرا شده اما متاسفانه بی احتیاطی و عدم توجه به علایم هشدار دهنده گاهی موجب بروز چنین حوادث ناگواری می‌شود.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستای در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان گاندو چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان گاندو چابهار سیستان و بلوچستان گاندو چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند

محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سر ریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل زده درخواست می شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله فیل خشمگین به یک تمساح
  • بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • وضعیت مناطق سیل‌زدۀ جنوب سیستان و بلوچستان/ مردم مراقب خطر تمساح باشند
  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند