Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل مربوط به تامین کالاهای اساسی بر ضرورت برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت مستمر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط بر نحوه تامین کالاهای اساسی و دارو در کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های متولی تامین کالاهای اساسی باید علاوه بر برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای جاری کشور، جلساتی را به صورت مستمر برای بررسی و ارزیابی میزان ذخایر کالاهای اساسی برگزار کنند تا این ذخایر از میزان مصوب کاهش پیدا نکند.

جهانگیری با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی رییس سازمان غذا و دارو در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای ساخت واکسن کرونا که همگام با سایر کشورها در حال انجام است و نیز هماهنگی‌های انجام شده برای واردات واکسن آنفلوآنزا تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا باید حتماً‌ در حد نیاز کشور تامین شود و در خصوص واکسن کرونا نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید این اطمینان را به جامعه بدهد که برنامه ریزی‌های لازم برای تولید و خرید این واکسن از شرکت‌ها و کشورهای پیشتاز در تولید این محصول در حال انجام است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تامین ارز مورد نیاز بذر، کود، سموم دفع آفات و سایر نهاده‌های کشاورزی گفت: لازم است بانک مرکزی ارز مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی برای تامین این محصولات را پرداخت کند تا مشکلی برای تولید محصولات زراعی و باغی وجود نداشته باشد.

در این جلسه معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو گزارشی از وضعیت موجود دارو و روند تامین ارز مورد نیاز واردات دارو و میزان ذخایر مواد اولیه تولید ارائه کردند.

سید کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و حسین مدرسی خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت  هم در این جلسه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی، روند تامین ارز مورد نیاز و تامین مواد اولیه تولید کارخانجات پرداختند و توضیحاتی در خصوص چالش‌ها و مسائل پیش رو مطرح کردند.

در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، معاون ارزی بانک مرکزی گزارشی از روند تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل ارائه کرد و بر آمادگی بانک مرکزی بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو مطابق برنامه پیش بینی شده تاکید کرد.

همچنین این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل پیش روی تامین کالاهای اساسی و دارو، تصمیماتی برای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور اتخاذ شد و برای حل مسائل مرتبط با لاستیک هم مقرر شد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای را در این خصوص برگزار و مشکلات موجود را به سرعت برطرف کنند.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو وزارت جهاد کشاورزی کرونا ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت اسحاق جهانگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت جهاد کشاورزی کرونا ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت اسحاق جهانگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت جهاد کشاورزی کرونا ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت اسحاق جهانگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کالاهای اساسی و دارو تامین کالاهای اساسی درمان و آموزش پزشکی تامین ارز مورد نیاز وزارت بهداشت معدن و تجارت بانک مرکزی وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست